Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Köpa iPhone › Frågor angående köp av Iphone
-
AuthorPosts
-
Hej, Jag funderar att köpa Iphone och har en hel del funderingar jag skulle vilja ha besvarade.
Är det värt att köpa 16 gigs varianten? Jag har inga planer på att ha särskilt mycket musik på den, kanske 1,5 gig eller nått sånt. hade inte tänkt ha så mycket video heller. kanske 2 gig eller nått. Hur mycket plats använder ni? Tar program och sånt mycket plats?
Är det värt att köpa till ett paket för internet surfning?
EDIT: Efter närmre eftertanke har jag kommit på att jag nog vill ha fri surfning endån.att köpa en Iphone och låsa upp den, tjänar man något på det? Man måste väl endå betala abbonomanget man köpte den med?
Just nu använder jag tele 2 knockout kontant kort, jag har kommit fram till att jag spenderar ca 90kr/månad
där är 10kr samtal och 80kr sms vilket ger ca 160 sms i månaden.
Det jag undrar är vilket abonnemang ni tror är vettigast för mig, eller om jag tjänar på att köpa den utan abonnemang.
Jag har resonerat såhär:
Jag har valt bland två telia abonnemang och ett halebop eftersom jag hört att de är billigast?
Och av dem är de två stycken som sticker ut, Telia prata mera och telia max 25
Telia prata mera kostar 29kr i månaden + 0,29kr per sms vilket för mig blir 0,29×160 = ca 45kr + 10 kr för samtal + 29kr i månadsavgift vilket blir ca 85kr i månaden + avgiften på mobilen som är 150kr + 69 för internet vilket blir 235kr x 24 månader = ca 7200kr
Sen Telia max 25 kostar 49 kr i månaden och smsen är gratis och internet 69 kr men månadsavgiften är 200 vilket ger 200+49+10+69 = 259
259kr x 24 = 7600krHalebop vänner verkar vara billigast? med student abbonomang blir det 29kr (abb kostnaden) + 59 (internet) + 10 (så mkt jag ringer för ungefär) + 0kr (sms) + 3600 (engångskostnaden) = 6000
Stämmer det att jag tjänar på att ta halebop abbonomanget eller har jag missat något?
Det jag undrar är om jag har missat något viktigt i mina uträkningar?
Sen, angående att köpa den utomlands är det värt det? man måste endå låsa upp den right? för att kunna använda svenska abbonomang. så det man tjänar på är kostnaden för själva Iphonen vilket verkar ligga på en tusing – frakt?
Så om ni svarar på mina frågor och kollar mina uträkningar och ger era kommentarer skulle jag bli jätteglad
Program tar knappt någon plats alls, du kommer nog bli nöjd med 8gb.
ska du inte surfa mycket så behöver du inget sånt paket, men var noga med att ställa in APN så att den inte kopplar upp sig utan att du vet om det (kan vara reklam i program/spel eller något annat)jag kan inte tipsa dig om något abonnemang i nuläget då jag är aldeles för lat och trött för att räkna på det
Tycker nog att du ska ta ett surftillägg på abbonnemanget.
Att låsa upp går på nya iphoner bara göra med simadaptrar (fakesim),och dessa brukar oftast krabba en del.
En iPhone utan surf är bara en halv iPhone,ska du bara köra på wifi kanske det är bättre att behålla din gamla lur och köpa en netbook med wifi istället,då behöver du inget abbonemang.@folke123 32732 wrote:
Hej, Jag funderar att köpa Iphone och har en hel del funderingar jag skulle vilja ha besvarade.
Är det värt att köpa 16 gigs varianten? Jag har inga planer på att ha särskilt mycket musik på den, kanske 1,5 gig eller nått sånt. hade inte tänkt ha så mycket video heller. kanske 2 gig eller nått. Hur mycket plats använder ni? Tar program och sånt mycket plats?
Är det värt att köpa till ett paket för internet surfning? Har inte tänkt surfa särskilt mycket, och om jag gör det antagligen mest på ställen där jag har Wi-Fi ansluitning
att köpa en Iphone och låsa upp den, tjänar man något på det? Man måste väl endå betala abbonomanget man köpte den med?
Just nu använder jag tele 2 knockout kontant kort, jag har kommit fram till att jag spenderar ca 90kr/månad
där är 10kr samtal och 80kr sms vilket ger ca 160 sms i månaden.
Det jag undrar är vilket abonnemang ni tror är vettigast för mig, eller om jag tjänar på att köpa den utan abonnemang.
Jag har resonerat såhär:
Jag har valt bland telia abonnemangen eftersom jag hört att de är billigast?
Och av dem är de två stycken som sticker ut, Telia prata mera och telia max 25
Telia prata mera kostar 29kr i månaden + 0,29kr per sms vilket för mig blir 0,29×160 = ca 45kr + 10 kr för samtal + 29kr i månadsavgift vilket blir ca 85kr i månaden + avgiften på mobilen som är 150kr vilket blir 235kr x 24 månader = ca 5600kr
Sen Telia max 25 kostar 49 kr i månaden och smsen är gratis men månadsavgiften är 200 vilket ger 200+49+10 = 259
259kr x 24 = 6200krEDIT: Halebop vänner verkar vara billigast? med student abbonomang blir det 29kr (abb kostnaden) + 59 (internet) + 10 (så mkt jag ringer för ungefär) + 0kr (sms) + 3600 (engångskostnaden) = 6000
Stämmer det att jag tjänar på att ta halebop abbonomanget eller har jag missat något?
Det jag undrar är om jag har missat något viktigt i mina uträkningar?
Sen, angående att köpa den utomlands är det värt det? man måste endå låsa upp den right? för att kunna använda svenska abbonomang. så det man tjänar på är kostnaden för själva Iphonen vilket verkar ligga på en tusing – frakt?
Så om ni svarar på mina frågor och kollar mina uträkningar och ger era kommentarer skulle jag bli jätte glad
Hej
Jag heter Robert och jobbar på Halebop.
Jag läste om dina funderingar angående iPhone och abonnemang.
Jag tänkte bara tipsa om vårat erbjudande som vi har med Halebop Vänner. Om du binder abonnemanget i 24 månader, bjuder vi på månadsavgiften de första 6 månaderna på abonnemanget.
Om du har några ytterligare frågor angående vårat abonnemang, är du välkommen att skicka ett mail till relation@halebop.net.
Mvh
Robert
HalebopOm du lugnar dig lite tills efter den 8 Juni så kanske det kommer en ny modell av iPhone.
Den kommer förstås inte att släppas direkt men, vill du ha det senaste och kan vänta……
Jag tycker att du utnyttjar Halebops sommarerbjudanden med 500MB surf per månad och gratis SMS fram till sista september 09 och det bästa med det är att det funkar med kontantkort.
Hej!
Då kommer den eviga frågan! :
Ska till NY och tänkte köpa en Iphone med mig hem.
Går det idag att köpa en utan abbonemang där eller inte?
ngt annat jag borde tänka på? borde väl vara billigare att köpa en där??
Har redan en Iphone 3g 16gb men tänkte ev köpa en 3g s och sälja min andra eller köpa en vanlig om den är billig..
tacksam för svar!
Mvh/Tomas -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.