Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Frågor efter Jailbreak
-
AuthorPosts
-
Har precis jailbreak:at min Iphone 3GS med Blackra1n. Å efter jag var färdig med det så märkte jag att alla dom program å spel ja har tankat hem via iphone app store, inte går att starta längre. Försöker man starta ett program därifrån så öppnas det i en halvsekund så stängs det igen. Har även prövat å tagit bort programet å tanka ner det på nytt, men samma visa då också?
Är det någon som vet varför det blir så…:confused:@divan83 49055 wrote:
Har precis jailbreak:at min Iphone 3GS med Blackra1n. Å efter jag var färdig med det så märkte jag att alla dom program å spel ja har tankat hem via iphone app store, inte går att starta längre. Försöker man starta ett program därifrån så öppnas det i en halvsekund så stängs det igen. Har även prövat å tagit bort programet å tanka ner det på nytt, men samma visa då också?
Är det någon som vet varför det blir så…:confused:Pröva att ladda ned ett nytt pgm från AppStore direkt via din telefon
@divan83 49068 wrote:
Har prövat att laddat ner ett nyt program från App Store via mobilen, men det blir samma fel igen. Programet startar till å stänger sig direkt (är igång max 1 sec)
Då låter det som om du skall Auktorisera ditt iTunes konto en gång till. Du hittar detta under Store menyn i iTunes, koppla sedan in din telefon och synka.
En fråga, jag betalde för spelet top gun, sen laggade itunes fast och jag fick avsluta det, efter det så har det dragits pengar på kontot, men jag har inte spelet på varken itunes eller iphonen, hur gör jag för att få spelet gratis ?
@abergswe 49070 wrote:
En fråga, jag betalde för spelet top gun, sen laggade itunes fast och jag fick avsluta det, efter det så har det dragits pengar på kontot, men jag har inte spelet på varken itunes eller iphonen, hur gör jag för att få spelet gratis ?
Gå bara in och ladda ner det igen. Spel som du betalt för (och även gratisspel) kan du ta bort och ladda ner hur många gånger som helst
vadå, ska jag liksom köpa det igen? vad menar du med ladda ner? ska jag söka efter top gun på app store, sen trycka buy ? kommer det inte kosta igen då ?
Nej precis ?
det kommer inte kosta eller ? även om det står buy 15kr osv
@freebo 49069 wrote:
Då låter det som om du skall Auktorisera ditt iTunes konto en gång till. Du hittar detta under Store menyn i iTunes, koppla sedan in din telefon och synka.
Jag prövade som du sa, tror jag gjorde rätt… För det enda som man jag såg att man kunde Auktorisera i iTunes var “Auktorisera dator…” (under fliken affär) så jag gjorde det och sedan synkade jag Iphonen, men det blev ingen skilnad, Gjorde jag rätt eller fell….?? För det funkade i alla fall inte.
Har du några andra ider för jag blir tokig på detta allt jag tar hem via Cydia funkar fint med det jag har köpt i App Store funkar inte…@abergswe 49092 wrote:
Nej precis ?
det kommer inte kosta eller ? även om det står buy 15kr osv
Jag har prövat att köpa ett program som man har raderat en gång, det står Buy, och när du trycker på den så kommer det upp en ruta att du redan har köpt programet en gång förut så man får tanka ner det utan att betala för det.
Ok, om dessa två tips inte fungerar så rekommenderar jag en återställning. För du har väl redan gjort en reset? Power+Home i 10 sekunder
@freebo 49099 wrote:
Ok, om dessa två tips inte fungerar så rekommenderar jag en återställning. För du har väl redan gjort en reset? Power+Home i 10 sekunder
Okej, jo jag har allt prövat en reset där jag måste starta upp mobilen via Blackra1n igen.
Okej en återstälning, Hmm då rycker Cyndia igen, du förstår nog inte hur många timmar jag la ner innan jag fick in Cyndia i Iphonen 😡
Men kanske ska pröva det ändå å sedan Jailbreak igen. För om man vill använda Cyndia så måste man Jailbreaka mobilen va?
Så man kan ladda ner program “for free” licksom…Återställning=15-20 minuter
http://www.Blackrain.com =30 sekunder
ev. Restore av backup=20 minja, Cydia får du med jailbreaket
men visst, jag hållet med om att det är träligt att återställa…
@freebo 49103 wrote:
Återställning=15-20 minuter
http://www.Blackrain.com =30 sekunder
ev. Restore av backup=20 minja, Cydia får du med jailbreaket
men visst, jag hållet med om att det är träligt att återställa…
Jovist é det 😉
Det verkar som det funkar men om jag stänger av telefonen eller gör en omstart så är jag tillbaka på ruta 1 igen alltså att programen som jag har tankat ner via App store inte funkar längre 😮Kan det vara så att Blackra1n skriver över något så det inte funkar?
Nej, jag har aldrig hört att Blackra1n skulle påverka en telefon på det sättet, det tar jag för otroligt
@freebo 49108 wrote:
Nej, jag har aldrig hört att Blackra1n skulle påverka en telefon på det sättet, det tar jag för otroligt
Okej, inte Cydia då? :confused:
Nu har jag gjort 2st återstälningar… Så nu funkar telefonen så långt att man kan få tillbaka sina gamla program man har köpt via App Store, så nu skall jag pröva å JailBreak:a med BlackRain igen å sedan instalera Cydia igen… Å blir det samma visa igen att det slutar med att jag inte kan starta mina program från App Store så får jag fan ett frispel här hemma i tv soffan… Så hoppas han där uppe är med mig nu, men förmodligen så sitter han där nere å flinar åt mig…asså jag undrar en sak som ingen verkar svara på:
När man ska jailbreaka så ska man återställa innan ? då säkerheteskopierar jag ju filerna sen återställer jag och då försvinner ju alla apps jag fått från app store.
Sedan jailbreakar jag och när detta är klart så kommer det ju upp en ruta i itunes ” vill du återställa till tidigare säkerhetskopiering” typ, alltså detta måste man ju göra för att få tillbaks alla apps som man hade innan återställningen.
Men, man kan väl inte göra det eftersom man inte får återställa när man jailbreakat, då försvinner ju det. så hur ska jag jailbreaka och ha kvar alla mina tidigare apps som jag har ?
tack på förhand
Bäst är antagligen att jailbreaka med Blackra1n på en helt “ren” 3.1.2 firmware. Själv applicerade jag Blackra1n på min 3GS som hade drygt 60 apps installerade och det gick som smort, ingen restore och inget förlorat. Sitter du på fw 3.0.1 eller tidigare så rekommenderar jag en uppgradering till 3.1.2 innan du jailbreakar. Återställ sedan dina apps, SMS, inställningar m.m från iTunes.
Förtydligande: att återställa från en backup innebär inte att du skriver över något som har att höra med det jailbreak du precis applicerat.
okej, men jag har en ny 3gs med firmware 3.1.2 från början, då behöver jag inte återställa innan jag jailbreakar alltså ?
När jag jailbreakat min iphone 3GS (med tehtred jailbreak) och sedan vill installera winterboard, då kommer det ju upp att man ska starta om telefonen för att slutföra installationen av winterboard. när jag då startade om telefonen så startar den ju naturligtvis inte eftersom jag har tehred jailbreak.
hur ska jag göra för att få winterboard installerat egentligen ? Ska jag köra blackrain igen när jag tryckt “starta om” ? kommer winterboard vara installerat då ?
@abergswe 49318 wrote:
När jag jailbreakat min iphone 3GS (med tehtred jailbreak) och sedan vill installera winterboard, då kommer det ju upp att man ska starta om telefonen för att slutföra installationen av winterboard. när jag då startade om telefonen så startar den ju naturligtvis inte eftersom jag har tehred jailbreak.
hur ska jag göra för att få winterboard installerat egentligen ? Ska jag köra blackrain igen när jag tryckt “starta om” ? kommer winterboard vara installerat då ?
Du skall bota om den med blackrain.
alltså när jag tryckt starta om så kopplar jag den till datorn och kör blackrain igen ?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.