Frågor från en okunnig

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Frågor från en okunnig

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Member
    Post count: 2

Hej på er.

Mitt nickname får vara talande för vad jag är, d.v.s okunnig (på detta område).
    Jag vet t.ex. inte vad det är för skillnad på jailbreak och upplåsning.

Har införskaffat en Iphone med modellnummer 1303. Vad är det för programvara som gäller för att få den att inte vara operatörsbunden? Har sett att det finns en massa olika program, men vågar inte lita på guider från 2008.

Kopplar man den via usb till datorn och drar igång ett specifikt program, eller använder man sig av en annan typ av anslutningskabel?

Jag använder operativsystemet Windows XP om ni behöver veta det.

/ Okunniga Frida

muffins
    Member
    Post count: 1906

@okunnig 46348 wrote:

Hej på er.

Har införskaffat en Iphone med modellnummer 1303. Vad är det för programvara som gäller för att få den att inte vara operatörsbunden? Har sett att det finns en massa olika program, men vågar inte lita på guider från 2008.

Kopplar man den via usb till datorn och drar igång ett specifikt program, eller använder man sig av en annan typ av anslutningskabel?

/ Okunniga Frida

Svar:
    Om man jailbreakar, har man mer “spelrum” med telefonen. Du kan tex köra program på telefonen som inte är signerade av apple, vilket du inte kan göra med en o-jailbreakad telefon.
    Upplåsning är att du låser upp telefonen om den är operatörslåst, för att kunna använda valfritt simkort från valfri operatör.

Vad är det för programvara som gäller för att få den att inte vara operatörsbunden?
    Svar: Måste veta firmware version och baseband version samt om det är 2G 3G eller 3GS det gäller.

Svar: Du använder kabeln som medföljde vid köpet av telefonen för att koppla iPhone till din dator.

DonRon
    Member
    Post count: 96

@okunnig 46348 wrote:

Hej på er.

/ Okunniga Frida

Antingen så säljer du din iphone eller så avänder du sökfunktionen.

livecore
    Member
    Post count: 53

@donron 46390 wrote:

Antingen så säljer du din iphone eller så avänder du sökfunktionen.

Att du orkar, patetiska jävel att gnälla över allting.
    Varför är det så störande med en sån här fråga? visst dubbelpost men
    du sitter väll förfan inte på forumet för att läsa i samma gammla 8000sidor långa trådar varje gång?

Nej, visst du har “rätten” på din sida men jag får lite feeling av att du sitter
    och gnäller online bara för att du inte har något vettigare för dig..

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.