Frågor kring funktionalitet i Iphone 3gs

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Köpa iPhone Frågor kring funktionalitet i Iphone 3gs

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Member
    Post count: 13

Jag funderar på att köpa en Iphone 3gs och har några frågor kring funktionaliteten:

1. Vad jag hört så är det krångligt att själv välja de ringsignaler man vill ha. Det UTAN att betala för extra ringsignaler utan att helt enkelt via USB överföra ett antal mp3-filer som man vill använda som ringsignaler. Fungerar detta eller är det ett halvdagsprojekt typ?

2. Försämras skärpan och grafiken ju äldre telefonen blir?

3. Hur fungerar det att överföra exempelvis bilder, kontakter, gamla sms från en android till en Iphone?

Kompabiliteten är inte den bästa vad jag förstått varför jag är skeptisk till Iphone. Jag avser inte att jailbreaka telefonen.

muffins
    Member
    Post count: 1906

1. Har aldrig varit med något krångel när det kommer till ringsignalerna, vare sig iPhone 2G, iPhone 3G, iPhone 3GS eller iPhone 4.

2. Nej.

3. Synka kontakterna med ditt gmail-konto. Sedan ställer du in i iTunes att du vill synka kontakter med gmail och anger login & lösenord för ditt konto så får du alla dina kontakter. Ang. sms så har jag tyvärr ingen aning. När det gäller bilder, så överför dessa till en mapp på din dator. När du sedan har din iPhone så klickar du på bild-fliken i iTunes när du har din iPhone inkopplad och väljer att synka mot den mappen du sparade bilderna i.

Mvh, Muffins

imported_pongo
    Member
    Post count: 893

Hej Lena,
    ville bara tipsa om ett program som jag och tjejen använder för att skapa ringsignaler.
    du gör detta via datorn så skickas det till din itunes för att sedan synca med telen

1: välj bara vilken mp3 och vilken del utav den som ska vara ringsignalen (30sec)
    2: klicka på export och sedan synca så är det klart =)
    kostar inget heller.
    iRinger

muffins
    Member
    Post count: 1906

Nu när pongo är inne på ringsignaler kan jag göra ett litet tillägg också: Free Ringtones for mobile and iPhone – Audiko

Där kan du tanka hem färdiga ringsignaler och söka efter sådana som du sedan bara drar in i ditt iTunes bibliotek =)

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.