Frågor om Skype i iPhone

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Frågor om Skype i iPhone

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Member
    Post count: 85

Har tidigare använt Skype på datorn när jag rest utomlands. Har sedan en tid använt det på min iPhone när jag varit utomlands och ringt via Wifi. Nu några frågor som någon klok säkert kan svara på.

1. När jag numera startar Skype på min iphone 3GS 4.0 (jailbreakad) står det att denna version inte kan användas med jailbreakad iPhone. Är det korrekt och vad göra åt det?

2. Jag har installerat VoIpover3G som jag förstår lurar Skype att tro att den är på Wifi och då får Skype att fungera även på en jailbreakad iPhone. Rätt?

3. Är i så fall VoIpover3G bästa programmet, finns en del betalprogram också. För och nackdelar?

4. Innebär ovanstående lösning att jag alltid ringer med Skype på 3G istället för Wifi? I så fall blir det rejält dyrt att ringa utomlands? Finns det någon lösning som gör att det går att ringa med Wifi istället för 3G på jailbreakad iPhone?

5. Sonen har ett Telenor kontantkort, vilket innebär att han inte har surf gratis. Finns det någon billig lösning som också ger gratis/billig surf utan att binda sig på ett abbo med månadskostnad?

6. Går det med Skype att ringa gratis mellan två Iphones (Wifi eller 3G) på samma sätt som mellan två datorer som har Skype?

7. Annat att tänka på?

diflover
    Member
    Post count: 178

1-4: Har tyvärr inget svar på detta, då ja inte har någon JB iPhone.
    5. Vad jag vet, måste man ha ett abonnemang för att få fri surf.
    6. Det går att ringa från skype till skype, wifi och 3G. Så Ja det går att ringa iphone till iPhone via skype.
    7. Att ha fri surf, då det kan bli dyra kostnader. Stänga ner skype när du är klar, alltså via multitasking, då det kan dra mycket batteri.

joque
    Member
    Post count: 96

skype fungerar numera över 3G och inte bara via WIFI
    är Wifi på så används det.
    Voipover3g behövs inte längre för att använda skype.

Meddelandet kommer upp pga just att luren är jailbreakad men är utan betydelse…

Humminbird
    Member
    Post count: 13

Både jag & sambon kör Skype på våra Iphone4:or, funkar klockrent!.
    Och som föregående postare säger funkar det numera även över 3G nätet!

aaberg
    Member
    Post count: 85

Bra. Så om jag förstår det rätt fungerar Skype via wifi om det finns, annars via 3G?

Humminbird
    Member
    Post count: 13

@aaberg 79241 wrote:

Bra. Så om jag förstår det rätt fungerar Skype via wifi om det finns, annars via 3G?

Det stämmer bra det! 😀

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.