Frågor

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Member
    Post count: 818

1. Vad är summerboard, är det ett trepartsprogram?
    2. Hur gör man egen ringsignal?
    3. Hur vet man att man har 3g, måste man ställa in något?
    4. Kan man se hur måna % batteri som återstår?
    5. Finns det någon guide till hur man ställer in hotmail som konto?

Admin ta snälla inte bort tråden för jag kommer bara att fylla på med frågor och jag får väll hoppas på svar. Det blir bara jobbigt för dig/er om jag skulle ställa alla i enskilda trådar 😀

fler frågor följer 😀

geezarn
    Member
    Post count: 197

Oftast tar admin bort en tråd enbart för att svaret redan finns i en annan tråd här på forumet. Det är för att det skall underlätta för alla att söka först på forumet, blir det för mycket skrot-trådar om ett och samma så är det jobbigare att hitta det man söker. Ett tips till dig som ny forum-medlem (som även jag är) är att läsa DETTA. Det finns svar på alla dina frågor i olika trådar här i forumet men jag svarar på dem ändå 🙂

Som svar på dina frågor:
    1. Summerboard är ett tredjepartsprogram som gör att du kan byta tema. Detta fungerar dock ännu bara till Jailbreakade telefoner (2g) med mjukvara upp till 1.4, alltså inte på din nyinköpta 3g-lur. Däremot så kommer det att komma liknande till Jailbreakade 2.0:or.

2. Om t.ex vill göra om en mp3:a till ringsignal så kan du importera den i Garageband, klipp ut den del du vill ha (får vara max 40 sek lång) och välj “exportera till ringsignal”. Då lägger den sig automatiskt i iTunesbiblioteket bland ringsignaler och nästa gång du syncar så finns den där. Det är enklaste vägen tycker jag, finns säkert fler varianter.

3. 3g ligger på automatiskt men du kan slå av och på det via “Inställningar > Allmänt > Nätverk”

Lycka till med nya luren!

Halle
    Member
    Post count: 837

4.Det går inte att se hur många procent det är kvar av batteriet. Däremot varnas man när batterinivån är nere på 20%.

5. Jag svarade på fråga 5 i en annan tråd du skapade.

Citerar mig själv;

Nästan alla telefoner stödjer hotmail. Dock måste man köpa en tilläggstjänst via hotmail som heter Hotmail Plus för att kunna hämta e-post till externa mailklienter. Typ telefonen.

CyberTron
    Member
    Post count: 383

@halle 7513 wrote:

4.Det går inte att se hur många procent det är kvar av batteriet. Däremot varnas man när batterinivån är nere på 20%.

5. Jag svarade på fråga 5 i en annan tråd du skapade.

Citerar mig själv;

Nästan alla telefoner stödjer hotmail. Dock måste man köpa en tilläggstjänst via hotmail som heter Hotmail Plus för att kunna hämta e-post till externa mailklienter. Typ telefonen.

och även vid 10% varnas man…..(och då har man ändå rätt gott om tid kvar)

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.