Framtidens iPhone – om du får drömma?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Framtidens iPhone – om du får drömma?

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • Author
    Member
    Post count: 1

Att Iphone är en fantastisk mobil är det väl ingen som tvekar på. Finns nog ingen enskild mobil som det läggs ned lika mycket forsknings- och utvecklingsbudget på som Apples Iphone. Medan Nokia och SonyEricsson måste ta fram dussintals olika mobiler om året kan Apple lägga allt krut på att utveckla Iphone till att bli världens bästa mobil.

Det skulle vara kul att höra vilka funktioner/tillbehör folk vill att Iphone skall få i framtiden!

Här kommer min lista på hur jag vill att Iphone i framtiden skall se ut, förhoppningsvis redan inför julhandeln:

Utökat minne till 32 GB för bästa film- och spelupplevelse

5 MP-kamera med blixt och zoom. Möjlighet att spela in video och lägga upp på Youtube, enkelt kunna lägga upp bilder på bloggar. Enklare redigeringsverktyg för video i mobilen, kunna lägga in kommentarer till video direkt i mobilen.

JAVA, FLASH för bättre spelupplevelse och komplett internetsurf.

MMS för bildöverföring

Se Nintendo utveckla Mario Kart Mobile för Iphone och se Iphone bli en plattform för mobila spel för de stora spelutvecklarna.

GPS med bilnavigering från Google

Kunna hyra film från Itunes bara till Iphone till en extra låg kostnad, perfekt vid tåg/flygresor.

Utrustad med Radio

Kunna använda mobilen som modem

Bluetooth – kunna använda Iphone som fjärrkontroll för TV/stereo

Vilka funktioner drömmer du om?

Halle
    Member
    Post count: 837

*Kameran ska vara lika bra som de bästa systemkamerona
    *Inbyggd projektor, en superb sådan inget skräp
    *Inte större än ett kreditkort, samt lika tunn
    *Ett force-field ska kunna omsluta telefonen för att skydda den mot stötar
    *Outtömligt batteri, det laddas fullt genom rörelseenergi, typ man skakar den 10 sek så är det fulladdat

Ja, framtiden var det…

free
    Member
    Post count: 80

– stöd för stereobluetoothheadset
    – leveransbesed på SMS
    – få tillbaka baksidan i borstad alu
    – stöd för videosamtal (har döva vänner)

edit:
    – tangentbord i landskapsläge för SMS

ptr
    Member
    Post count: 248

*gratis
    *men bara coola som får den
    *jag får den
    *yessssssssssssssss

😀

nää men högsta önskan är lätt 32gb, men det kommer säkert om ett halvår eller så!

sitting
    Member
    Post count: 69

mer minne kanske skulle va bra, lågt pris?

iohan
    Member
    Post count: 167

* MMS
    * A2DP
    * Bättre batteritid (när WiFi osv är igång)
    * Flash i webbläsaren
    * Synk med Lotus Notes
    * Plats för två SIM-kort.
    * Radio
    * Glas på vilket fingeravtryck inte fastnar lika lätt

mosho
    Member
    Post count: 34

JAG VILL DRÖMMA! hehehe

den ska ha:

– 4G med minst 40Mbits nät!
    – Wlan 801.11n
    – Format stöd, Divx, Xvid, mp3,
    – Fri att välja bort itunes om man önskar det
    – mineskort
    – kamera med blixt
    – Ha tv glasögon som standard!
    – Plus allt som ni nämde här innan!

Skönt att dröma! 😀

justin
    Member
    Post count: 53

Men sluta upp med det här geek snacket haha 😀 Att fråga om funktioner, hjälp osv… är ok. men drömma.. är det verkligen folk som går och drömmer om hur bra framtidens iphone kommer att bli? 😛

mossarelli
    Member
    Post count: 1847

Om jag ska vara lite realistisk:

Lite smartare ordbehandlare. Helt jobbigt att åäö inte är egna tangenter.
    2x mer Batteri
    Flash och shockwave är ett KRAV
    Möjlighet att göra en massa saker utan att jailbreaka den (Byta tema, bakgrundsbilder, färgschema)
    Ringsignaler, wtf, gör om! (Jag vet att man kan importera sina egna, men fanns det en enda bra ringsignal förutom gaslarmet?)
    SMS-system för de gamla meriterna med inbox, utkast, skickat och sparat. Chattsystemet är lite tråkigt.

Nu den orealistiska listan:

Hela mobilen är en klocka men en holoprojektor som lyser upp en 2×2 dm stor skärm som fungerar med samma principer som den nuvarande touchskärmen.

Kärnkraftsbatteri, stort som ett klockbatteri. Räcker hur länge som helst bara man fyller på vatten var dag. (:))

Om man lyssnar utan hörlurar så är det givetvis 7.1 surround.

Kameran har ungefär 32 Megapixel och massa funktioner som Manuell focus, 300x zoom och bildstabilisator.

3G är inte på tal, här snackar vi 100mbit+ vettu.

Hårdisk på 1 terabyte.

Camoflagesimulator som gömmer klockan från armen när man inte använder den. Det man inte ser har man inte ont av.

För FBI och specialagenterna:
    Inbyggd .50 BMG krypskyttegevär somär synkroniserad med kameran. Så kan man skjuta viktiga personer som Usama bin laden när man ser dem på gatan så där spontant. Hur man gömmer hylsan det vet jag inte, men man hittar väll på nåt krymp och förstora-system i framtiden så att de där batteriet med kärnkraft egentligen är 2 fotbollsplanar stort, men får plats i ett klockbatteri.

Gud vad skönt att drömma.

JosefMusic
    Member
    Post count: 53

Jag vill ha allt och lite till!

TruB
    Member
    Post count: 476

när jag tänker på framtiden så tänker jag i software, vad kan iphonen göra med rätt software, med appstore idag så är det möjligt att få tag på 3rd party program som verkligen är till nytta.

Iphonen är en bra platform att göra program och även spel till, så med dagens specs på iphonen.

vi har sett 3d spel, webbaserade program som tar hem information, streaming, push.
    så vad finns det mer, tidtabeller skulle vara trevligt för tex göteborgs eller stockholms local trafik när man ska nånstans.

såg nintendos konferans på e3 och dom prata om framtiden för DS, ds är ju lite som en iphone i och med att man kan spela spel, ds använder penna, iphonen använder fingret så mycket är samma. jag vet inte specsen för nintendo DS men iphonen borde kunna göra allt som DC kan. på just den konferansen nämner dom att man på flygplatser borde kunna ta ner information får flyg tider och annat. det borde kunna finnas ett program som genom wifi kan ta imot information där man är, ex flygplatsen, tunnelbanan, mataffären eller kanske på bussen.

Vi är mitt i ett informations samhälle och allt blir mer lätt tillgängligt.
    jag hoppas på RPGer man kan lira på iphonen när man sitter på bussen.
    fanns ett finns ett forbolls spel på nätet där man kan skapa ett fotbolls lag, köpa sälja spelare med andra lag som andra skapat, varför inte ta över det till iphonen, hemsidor som är nöjes sidor borde kunna ta över mycket av dom grejerna och göra support för iphonen, eller ialla fall tekniken bakom så att nyare telefoner även dom kan ta in dom programmen.

alltid online, uppkopplad och informerad!

ZOID
    Member
    Post count: 8

Framtidens iPhone byggs in i hjärnan på folk. Och då kommer den kunna göra allt man kan drömma om :D:D:D

Confuse
    Member
    Post count: 148

# Om man ska tänka lite på storleken också .. iPhonen är faktiskt ganska stor. Kan tänka mig en iPhone som är 1 symbol mindre i menyn, så den är 3×4(3 på höjden, 4 på bredden). Då är den ungefär lika hög som bred, och passar nog bättre i fickor.

# Såklart bättre kamera, 5mpix med bra linser(antal mpix gör egentligen inte så väldigt stor skillnad, men bra linser är ett måste). Möjlighet till ansiktsigenkänning, blixt och lampa m.m. Zoom en självklarhet.

# Skydd för nederdelen som kan dras över högtalare, datorconnect osv. så inte sand, damm osv. kommer in när det inte används.

# Andra designs än denna, som tidigare en mindre men ändå så den ser annorlunda ut, kanske att det går in där ens fingrar går så man får ultimat grepp, och att skärmen då inte har fyra hörn utan är rundad kring fingrarna. Om ni inte förstår: Som en avgjutning av handen, ta ngt mjukt och lägg i handen så den formas kring fingrarna och tänk er det i en telefon. Dock nedsatt förmåga att surfa osv. med det, men då får man ha en projektorfunktion också 🙂

# Bättre bluetooth ofc. Och att kunna använda telefonen som ett modem.

# Möjlighet att sätta i USB-minne i telefonen. Alltså, ett minne man sätter i USButtag i datorn, kan man sätta in i iPhonen genom ett USButtag. Ev. byta ut nuvarande docka undertill mot ett USButtag, där man har en sladd som går USB-USB – Dator-iPhone.

# Att kunna ha två ikoner bredvid Homeknappen, där kan man t.ex. ha telefon och SMS eller liknande.

# Att hela telefonen är i nanomaterial: Om jag kommer ihåg rätt så är detta framtidens material. Oerhört starkt, lätt och har på utsidan små “hår” som rensar bort smuts och vatten. Tänk er: iPhone som inte blir smutsig, nästan vattentät ..

# Som ni säger: Mer minne, mer RAM så det går snabbare, snabbare internet och projektor ofc. Flash och andra program, stöd för t.ex. .avi, .txt, .doc osv. Stöd för datorers filformat.

# Kunna ansluta externt tangentbord för att t.ex. skriva anteckningar. Tanke: Sitta på lektion och skriva på sin iPhone med externt tangentbord.

# SÖKFUNKTION! Kunna söka i telefonen och gå in i mappar som finns. Enklare lägga in ringsignaler och kunna flytta bilder enkelt genom att ha två mappar uppe(halva skärmen var) och dra mappar och filer.

# 3 olika storlekar på ikonerna på “skrivbordet”. Blinda som inte ser så bra kan ha större, de som vill få ut mer kan ha dubbelt så små ikoner(och då få färre skrivbord att röra sig med). Kunna lämna mellanrum i mitten av ett skrivbord, alltså t.ex. ha alla ikoner i mitten av skärmen på ett skrivbord, nu är alla i speciell ordning.

Ja, lite idéer 🙂 Som jag hoppas kommer, inte alltför drömmande en del, men ja 🙂

TruB
    Member
    Post count: 476

3 delar, hårdisk i ryggsäcken, styr med klockan på armen, skärmen ligger på linser i ögonen.

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.