från 4.0.2 till 4.0.1

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • Author
    Member
    Post count: 357

hej någon som vet va felet är när jag ska återställa iphone till 4.0.1 med denna fil iPhone2,1_4.0.1_8A306_Restore från 4.0.2 så kommer det upp ett fel har inträffat .och att det inte går att fortsätta.

någon som vet är det fel restore fil iPhone2,1_4.0.1_8A306_Restore?

har ej haft den jailbreakad innan

provade igen samma fel igen

har en 3gs får bara samma fel hela tiden statat om datan mobilen va mer göra

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

Apple signerar inte längre 4.0.1 så du kan inte installera den på 3GS

swag
    Member

finns det något annat sätt att nergradera den på då ?så jag kan jailbreaka den.så det spelar ingen roll om jag har 4.0.1 filen på datan då?

swag
    Member

någon som kan hjälpa mej om det går ?

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

1.Är den jailbreakad sedan tidigare?
    2. Om svar på 1 är JA så har du sparat dina SHSH filer, dvs tryckt på “make my life easier” knappen i cydia?
    Om svaret på 1 är NEJ så sitter du fast på 4.0.2.

Eller juste! Om svaret är NEJ på 1 fast du har använt umbrella för att plocka ned SHSH så ska du bara ändra i hostfilen..

Mer om det kan jag prata om när jag fått mina svar 😉

swag
    Member

hej nej den är inte jailbreakad sen innan.inte gjort något med den köpte den för 2 veckor sen bara uppdaterat den i itunes.

H3NR11K
    Member

Okej..

Well vad jag vet så går det inte att nedgradera då.. Detta pga att apple slutat signera filerna..

Dock så vet jag inte om programmet umbrella funkar på 4an eller om det går efter signeringstiden är över…

swag
    Member

för det ska väl komma en jailbreak för 4.0.2 vet du något om detta ?

H3NR11K
    Member

Ingen aning, tyvärr. Det lär komma när 4.1 kommer. Men jag vet inte när detta sker…

swag
    Member

ok tack

vossen
    Member
    Post count: 1457

Läs det här:
    Ok when u downgrade download the firmware u want from any place as long as the file has ipsw at the end and looks like a Lego box. Then download tinyumbrella. After run tinyumbrella and have iDevice hooked up to comp. Press advanced options (or settings whatever) then save the shsh file with the type of the firmware U want. Then run TSS server and run iTunes. Put your iPod/iPhone in recovery modes and select your firmware and it should downgrade. The only reason is bcuz tinyumbrella is a software that convinces iTunes that it is connected to apple even if it’s not. After restore have fun!! If u r stuck on recovery on tinyumbrella there is a kick out of recovery button.

Vet inte om det funkar för har inte testat men du kan ju kolla, lär nog inte funka nu när jag tänker efter.

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

Frågan är bara om tiny kan spara ssh från en icke jb telefon som inte kör mjukvara du vill ha ssh för?

vossen
    Member
    Post count: 1457

@iPhoneReservdelar.se 76162 wrote:

Frågan är bara om tiny kan spara ssh från en icke jb telefon som inte kör mjukvara du vill ha ssh för?

Det var de jag tänkte

muffins
    Member
    Post count: 1906

@iPhoneReservdelar.se 76162 wrote:

Om telefonen aldrig har varit jailbreakad tidigare ö.h.t så finns det inget sätt för trådskaparen att nergradera till 4.0.1.

En telefon måste vara jailbreakad för att man ska kunna extrahera och spara sin SHSH-fil.

Mvh

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.