Frga. Upplåst iPhone 3gs -> uppd. till iOS 4.0

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Frga. Upplåst iPhone 3gs -> uppd. till iOS 4.0

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author
    Member
    Post count: 34

Har nu suttit och försökt hitta ett svar här på forumet, men har inte hittat något svar, eller så vet jag inte vad jag ska leta efter riktigt. I alla fall, det är så att jag undrar om jag har en Iphone 3gs som är upplåst via Telia kan vi säga och jag vill uppdatera den till iOS 4.0 eller den iOS 4 som går att använda till 3gs. Jag uppdaterar ju Iphonen som vanligt genom iTunes, behöver jag låsa upp den igen för att jag ska kunna använda Tele2 med iOS 4.. .? Eller funkar det bara direkt eftersom telefonen är upplåst av Telia redan innan.

Hoppas ni ska förstå vad jag menar.

Tack på förhand!

muffins
    Member
    Post count: 1906

Om den är upplåst av Telia, så är det ju bara att uppdatera.

“vi kan säga” ger mig lite diffusa tankar om att den inte är upplåst av Telia, utan du har jailbreakat och sedan låst upp den med tex ultrasn0w eller liknande?

Om den är upplåst på så vis att det är genom Telia, så uppdatera på du, din upplåsning kommer fortfarande vara aktiv.

mhenkel
    Member

@muffins 74285 wrote:

“vi kan säga” ger mig lite diffusa tankar om att den inte är upplåst av Telia, utan du har jailbreakat och sedan låst upp den med tex ultrasn0w eller liknande?

Det är så att jag inte ens har en Iphone ännu. Utan ska köpa en som är upplåst på det sättet, så jag skrev så bara för att ta Telia som ett exempel. Så jag sitter och tittar och läser på lite hur jag ska göra när jag väl får den 🙂

Men nu fick jag ett snabbt och bra svar av dig. Tack för hjälpen!

muffins
    Member
    Post count: 1906

Ja sålänge den är upplåst av någon operatör så är det bara att uppdatera på som sagt :)1

mhenkel
    Member

Är det likadant om jag sen ser att iOS 4 inte var som jag trodde, kan jag då gå tillbaka till en äldre uppdatering utan problem?

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

om den förra ägaren har sparat sina hash med cydia så kan du gå tillbaka.
    annars inte

mhenkel
    Member

@iPhoneReservdelar.se 74290 wrote:

om den förra ägaren har sparat sina hash med cydia så kan du gå tillbaka.
    annars inte

Okej. En fråga till dig, går det att lämna in en Iphone 3gs till er för att få hjälp med att byta det bakre skalet? Om man skickar med ett nytt skal.

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

Om skalet är original så hjälper vi gärna till.
    Kopior kan vara av olika kvalité, och passformen är inte alltid den bästa.

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.