Fring – Skype. Fungerar bra?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Fring – Skype. Fungerar bra?

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author
    Member
    Post count: 3

Jag har installerat Fring på min iPhone & tycker att det fungerar bra som MSN-klient.

Jag undrar dock om det finns någon här som kan dela med sig av sina erfarenheter gällande Skype-funktionen i programmet. hur bra/dåligt fungerar det?

ripperoo
    Member
    Post count: 236

Jag har inte vågat ladda det eftersom det är en beta vertion.. Du borde vara lite vaksam på att ladda ner beta för det kan strula till mobilen..
    Men funkar det bra?

j0nkan
    Member

@ripperoo 2632 wrote:

Jag har inte vågat ladda det eftersom det är en beta vertion.. Du borde vara lite vaksam på att ladda ner beta för det kan strula till mobilen..
    Men funkar det bra?

Ok, ja telefonen hängde sig en gång men om det hade med applikationen att göra eller ej vet jag inte. Annars verkar programmet vara bra, har bara testat MSN-klienten men den är den bästa jag testat hittills. Det enda jag saknar gällande den är en ljudsignal vid inkommande meddelande.

Kanske ska avakta & avinstallera programmet tills en skarp version kommer ut, så får andra utvärdera & testa först. Men det ser lovande ut! Bra idè att ringa extremt billigt över WLAN 🙂 Det har ju de flesta svenssons hemma numer 🙂

Mellon
    Member
    Post count: 2

Testade Skype med Fring idag. Fungerade nästan klockrent. Ljudet var helt ok. Där var dock en fördröjning på kanske 2s vilket var lite irriterande.

Men om det beror på att det är beta eller något annat vet jag ej. Jag finner inte än att det har meckat med min iPhone på något negativt sätt. Sjukt nice att kunna ringa gratis 😎

Mvh
    Mellon

j0nkan
    Member

@mellon 2728 wrote:

Testade Skype med Fring idag. Fungerade nästan klockrent. Ljudet var helt ok. Där var dock en fördröjning på kanske 2s vilket var lite irriterande.

Men om det beror på att det är beta eller något annat vet jag ej. Jag finner inte än att det har meckat med min iPhone på något negativt sätt. Sjukt nice att kunna ringa gratis 😎

Mvh
    Mellon

Ringde du till en annan iPhone med Fring, till en dator med Skype eller till en fast telefon?

BboatB
    Member
    Post count: 5

På msn går det ladda ner filer eller ha delade mappar där, ex om man har datorn igång hemma och använder den som server vid längre resor etc?

Så man kan byta ut musik eller filmer under tiden man är borta? Detta kanske inte funkar utan att man synkar med itunes på ngt sätt…?

/B

quuz
    Member
    Post count: 24

Testade att ringa via skype, funkade bra. Efter det så slängdes jag till home screenen såfort jag öppnade et tprogram. Startade om iphonen och då ville den inte starta om utan den fastna vid boot screenen. Fick återställa den och låsa upp på nytt.

Personligen håller jag mig borta fån fring.

Bebbzor
    Member
    Post count: 51

Tips på någon soruce med fring, tack.

Bianc0neri
    Member
    Post count: 23

@bebbzor 3262 wrote:

Tips på någon soruce med fring, tack.

http://fring.com/iphone.xml – Sourcen som möjliggör nedladdnig utav programmet Fring.

Men jag råder dig inte att installera Fring då den fortfarande är i BETA-stadiet, och skulle kunna skada din iPhone i värsta fall.

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.