Frysttt!!!!

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Frysttt!!!!

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Member
    Post count: 3

Okej. Jag har panik. Jag har ingen aning om jag är inne på rätt kategori eller whatever.Bryr mig inte,. För jag har just nu panik.

Okej det började med att Itunes inte kunde hitta min Ipod Touch så jag googlade lite på det och installerade om Itunes och så , och tillslut så hittade den min Itouch, men sen kom det upp ett meddelande att jag var tvungen att återställa hela touchen. Så jag tryckte på återställ så det laddade lite men sen kom det upp en ruta om att det inte gick. Jag googlade igen och hittade ett svar om att jag måste uppdatera den. Så jag laddade ner någon 3.0 uppdatering och höll in shift och tryckte på uppdatera. Men samma sak hände igen. Jag tänkte whatever och tänkte att jag kunde prova på min andra laptop hemma hos pappa ist. Så när jag skulle lägga mig och sova och lyssna på musik så märkte jag att min touch hadew fryst på Itunes “någonting” mode. Och jag kan inte få igång den.

Jag har hållt in home och lock knappen och resten kanske 30 gånger men ingenting händer.

Snälla snälla snälla hjälp mig. Jag vet inte vad jag ska göra!!!!!!!!!!! :(:(:(:(:confused::(

Chabbe11
    Member
    Post count: 26

@isa1337 68144 wrote:

Okej. Jag har panik. Jag har ingen aning om jag är inne på rätt kategori eller whatever.Bryr mig inte,. För jag har just nu panik.

Okej det började med att Itunes inte kunde hitta min Ipod Touch så jag googlade lite på det och installerade om Itunes och så , och tillslut så hittade den min Itouch, men sen kom det upp ett meddelande att jag var tvungen att återställa hela touchen. Så jag tryckte på återställ så det laddade lite men sen kom det upp en ruta om att det inte gick. Jag googlade igen och hittade ett svar om att jag måste uppdatera den. Så jag laddade ner någon 3.0 uppdatering och höll in shift och tryckte på uppdatera. Men samma sak hände igen. Jag tänkte whatever och tänkte att jag kunde prova på min andra laptop hemma hos pappa ist. Så när jag skulle lägga mig och sova och lyssna på musik så märkte jag att min touch hadew fryst på Itunes “någonting” mode. Och jag kan inte få igång den.

Jag har hållt in home och lock knappen och resten kanske 30 gånger men ingenting händer.

Snälla snälla snälla hjälp mig. Jag vet inte vad jag ska göra!!!!!!!!!!! :(:(:(:(:confused::(

Jag förstår att du har panik men först och främst vill jag att du ska ta det lugnt och slappna av.

ALLA får känna fritt att rätta mig men jag tror att det enda som återstår för dig är att ladda ner 3.1.3 fw till din specifika iTouch GEN, därefter sätta iTouchen i DFU mode (sök på google, finns t.o.m. videos) och därefter ansluta iTouchen till iTunes och hålla in shift + restore och välja 3.1.3 firmwaren.

Jag genomgick något liknande för några dagar sedan då jag försökte att ta mig från 3.1.3 till 1.1 (enbart för att märka skillnaden mellan dessa firmwares ;)) men den fastnade och gav mig felkod 1600. Jag fick, likt dig, panik men det enda jag behövde göra var att ladda ner 3.1.3 (den senaste) till min dator och följa instruktionerna ovan.

Så i mitt fall fungerade det och jag äger också en iTouch 1G. Hoppas att allt löser sig.

isa1337
    Member

vars kan man få tag på 3.1.3 ? 🙂

Chabbe11
    Member

@isa1337 68158 wrote:

vars kan man få tag på 3.1.3 ? 🙂

iPod, iPhone and iPad Firmware Download

Bryter detta mot forum reglerna så ber jag en moderator att ta bort länken.

OBS! Du måste ladda ner den rätta firmwaren till din respektive GEN.

isa1337
    Member

TACK TACK TACK TACK TACK!
    du är en ängel, det funkade!

tack tack och återigen tack! 🙂

Chabbe11
    Member

Glad att det löste sig. Som sagt så genomgick jag något liknande för några dagar sen och då kände jag för att dränka mig själv i brunnen :P. Lyckligtvis höll jag mig någorlunda lugn och det löste sig.

Ha en bra dag. Ciao!

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.