fuktskadad iPhone

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone fuktskadad iPhone

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author
    Member
    Post count: 517

Lämnade in min telefon till telia för drygt tre veckor sedan för att det inte gick att spela upp musik när man dockade iPhonen med högtalare. Så igår kollade jag mailen och hade fått ett brev från anovo. där dom säger följande:

Vi har konstaterat att Er Iphone har en skada som inte täcks av Apple´s garanti villkor (Fuktskada) Kund erbjuds att köpa en utbytesterminal. Iphone 16 GB 3GS á 3650: – inkl. Moms.

Vad menas med det? att dom lagar min telefon eller att jag får en helt ny?

slaneby
    Post count: 0

det menas att dom varken lagar den eller att du får en ny,
    du blir erbjuden att köpa en ny fast med red. pris.

Freebo
    Member
    Post count: 4365

du får en ny 16 GB 3GS för 3650: – inkl. Moms eller din gamla tillbaka

hampfred
    Member
    Post count: 517

Okej tack så mycket!
    Är det värt att köpa den för 3650:- ?

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

Det är nog billigare att byta ut dockkontakten
    Vi har den i vår webshop

peffe1
    Member
    Post count: 2

Hej,
    Lånar denna tråd lite grand på samma tema:

Jag har också troligen fått en fuktskada efter att telefonen var med ute i ett regnväder (liggandes i en som jag trodde väl skyddad ficka). Initialt trodde min telefon, en 3GS, att det satt ett headset i den hela tiden, och dessutom slocknade bakgrundsbelysningen på skärmen. Efter ca ett dygn försvann headsetproblemet, men nu har det gått en vecka och belysningen på skärmen har ännu inte återvänt. Själva skärmen fungerar alltså, men det är ruskigt svårt att se något på den utan belysning.

Är detta något som går att reparera, och i så fall hur? Byte av någon liten detalj eller av hela skärmen? Både i Teliabutiken och hos en fristående verkstad erbjöd de bara utbyte av hela apparaten för 3650 spänn och det känns onödigt svettigt…

Tack på förhand.

iPhoneReservdelar.se
    Member

Det är inte nödvändigtvis själva LCD det är fel på..
    Vi byter LCD för 699:- inkl alla frakter
    Kostnadsförslag 499:- är nog bäst att du skickar in den på.
    Vi tittar på den och om det skulle vara displayen så lägger du till 100kr så är den fixad.
    Moderkort kan vi tyvär inte laga, om det visar sig att det är den, så åker du på kostnadsförslaget 499:-

peffe1
    Member
    Post count: 2

OK tack. Hur lång tid tar en reparation hos er vanligen inkl frakt?

iPhoneReservdelar.se
    Member

Dat är frakten som tar tid vi tittar på telefonen offtast samma dag som den kommer in

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.