Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Köpa iPhone › Funderar på en Iphone, men har några frågor
-
AuthorPosts
-
Funderar på att vika sig för Telias monopols*it till slut, men har några frågor kvar:
– Är telefonen låst? Och i så fall bara till Telia eller till just det abbonnemanget man skaffar? Och var kostar det att låsa upp den efter bindningstiden?
-Om man har sönder Iphonen, måste man teckna ett nytt abbonnemang då eller räcker det med att koppla en ny Iphone till det gammla?
-Går det att välja “flygplansläge” utan att slå av/på telefonen även med nya 3G modellen?
-Hur är tillgången? Måste man vänta till Nov (t.ex) för att få en eller har Telia tillräckligt många i lager?
-Är den vita mycket smutskänslig? Funderar på en 16gb.Tips på bra skydd uppskattas!
@rquired 9897 wrote:
Funderar på att vika sig för Telias monopols*it till slut, men har några frågor kvar:
– Är telefonen låst? Och i så fall bara till Telia eller till just det abbonnemanget man skaffar? Och var kostar det att låsa upp den efter bindningstiden?
-Om man har sönder Iphonen, måste man teckna ett nytt abbonnemang då eller räcker det med att koppla en ny Iphone till det gammla?
-Går det att välja “flygplansläge” utan att slå av/på telefonen även med nya 3G modellen?
-Hur är tillgången? Måste man vänta till Nov (t.ex) för att få en eller har Telia tillräckligt många i lager?
-Är den vita mycket smutskänslig? Funderar på en 16gb.Tips på bra skydd uppskattas!
Telefonen är låst till Telia.
Du får köpa en ny telefon utan att teckna ett till abonnemang om den går sönder så lagning inte är möjligt.
Flygplansläge går att välja utan att slå av luren. Flyger du ofta?
Tror det inte är några större problem att få tag i en iphone i dagsläget.
Den vita är inte mer smutskänslig än den svarta, lika lite som en röd eller gul. Dock har iphone 3G problem med sprickor i skalet och dessa syns mer på den vita modellen. Rekommenderar därför en svart.Tack för utförligt svar!
Flyger inte oftare än snittet iaf :p , men man har inte kommit fram med ett konkret bevis på att strålning är farligt/ofarligt. Men att springa omkring med mobilen på hela tiden tycker jag är onödigt OM det skulle vara farligt. Så om finessen finns så.
Om den är låst till Telia antar jag att vilket Telia SIM som helst passar, även ett Refill när abonnemanget löpt ut?
Sen får det nog bli en svart för mig då, som superpedant kommer sprickor inte accepteras. Räknas dessa sprickor som garantiåtgärd eller? Har läst att de finns på svart också men syns inte lika tydligt helt enkelt.
@rquired 9907 wrote:
Sen får det nog bli en svart för mig då, som superpedant kommer sprickor inte accepteras. Räknas dessa sprickor som garantiåtgärd eller? Har läst att de finns på svart också men syns inte lika tydligt helt enkelt.
Precis, sprickorna syns knappt alls på de svarta. På de vita lyser dom. Garanti eller ej, tror inte det lönar sig att byta ut den hela tiden. Jag menar sprickorna lär uppstå i den nya också. Men orkar man byta ut telefonen varannan vecka så. 😉
Idag skulle jag helt klart vänta ett tag till. De lär ju ha rättat till saker som skal som spricker och om det nu är fel i hårvara för #G så bör de ju ha fixat det innan de ökade upp tillverkningstakten.
@morbidio 9935 wrote:
Jag tänker vänta ett tag till iaf.:)
Så säger jag ofta när det gäller telefoner också 🙂 Men när den nya iPhone utan några sprickor och med uppdateringar kommer får man reda på att apple sitter ock knåpar på en nyare model,och då säger man:Jag väntar ett tag till, sen håller det på så (För mig i alla fall) 😀
@kungen 9937 wrote:
Så säger jag ofta när det gäller telefoner också 🙂 Men när den nya iPhone utan några sprickor och med uppdateringar kommer får man reda på att apple sitter ock knåpar på en nyare model,och då säger man:Jag väntar ett tag till, sen håller det på så (För mig i alla fall) 😀
Riktigt så tålmodig är jag inte, dock så kunde ju iPhonen vara lite mer “utrustad” än vad den är idag.:)
Tror att han menar att han vill skicka filer via blutetooth…
@palledaman 9943 wrote:
Tror att han menar att han vill skicka filer via blutetooth…
Ja självklart, sry för den missen :rolleyes:
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.