Front page › Forums › Övriga ämnen › Funderar på en Nexus One
-
AuthorPosts
-
Ska på semester till USA om 2 veckor och funderar på att köpa en Nexus One telefon. Har haft iPhone sedan starten med 2g, haft en 3g och nu en 3gs och börjar tröttna… Speciellt efter att den kraschade häromdagen och vart uppdaterad till 3.1.3… Kommer få den nya iPhonen när den släpps via jobbet, men fram tills dess tänkte jag ge Nexus One en chans… Min fråga; nån som har en, testat en Nexus One? Hur är dom?
Antar att du kommer bli sågad här, som förädare… 🙂
Just Nexus One har jag inte testat, dock andra androider, och de fungerar, men på något sätt så är det alltid för lite kräm i telefonerna för att klara operativet smärtfritt.
Tyvärr görs nexus one av htc, som i mitt tycke tillverkar skit. En lång historik av strul.
Har en bekant som testar telefoner för ett stort säkerhetsföretag och de har nära diskussioner med htc för hur de borde göra sina telefoner, vilket än så länge inte lett någonstans….
NO har fått bra recensioner, men det beror väl på vad man jämför med….Förädare!! 🙂
Nejdå, har själv funderat på att det skulle vara grymt om man kunde använda iPhones OS i Nexus One. Det kommer hela tiden nya modeller med förbättrade processor, skärmupplösning och kamera men det som håller iPhone i topp är dess mjukvara och applikationer. Du kommer dessutom aldrig hitta en annan mobil med lika bra touch känslighet som iphone, andra mobiler känns sega och tröga i jämförelse.
Kommer ju som sagt gå tillbaka till iPhone när den 4:e modellen släpps, men kommer ge nexus one chansen… Måste testa, speciellt nu när mitt jailbreak försvann med uppdateringen på iPhonen….
Håller med Kurtson, adroid till iPhonen och inte tvärtom…
@brettfavre 58351 wrote:
Kommer ju som sagt gå tillbaka till iPhone när den 4:e modellen släpps, men kommer ge nexus one chansen… Måste testa, speciellt nu när mitt jailbreak försvann med uppdateringen på iPhonen….
Håller med Kurtson, adroid till iPhonen och inte tvärtom…
Du vet att man kan nedgradera fw? 😛
Förräddare 🙂
Det kan bli knepigt att köpa en nexus one tror jag. Eftersom den bara säljs via deras hemsida! (ungefär som dell-datorer)
Nä, inga problem att beställa via deras hemsida så länge man befinner sig i ett land som Google säljer telefonen. Ska som sagt åka till USA om mindre än 2 veckor och ber dem skicka den till huset jag bor i.
Eller så köper du den via tex Craigslist
@dobber 60434 wrote:
Jag har hittat några intressanta saker med nexus one än så länge, om man jämför med iphone:
Nexus one är onekligen mycket trevlig när det gäller inställningsmöjligheter, snabbhet och funktionalitet, men har också några negativa sidor.
Nexus+
Snabbare än iphone på att starta applikationer, detta gäller både 3GS och 3G.
Multitasking som verkligen fungerar mycket bra och apparna som körs i bakgrunden märker jag inte ens att dom drar någon ström alls. Dom ligger liksom bara i minnet och aktiveras av push eller om jag själv väljer att göra något
Batteritiden är märkbart bättre än iphones
De flesta apparna är gratis och överlag fungerar dom bra
Något som slog mig när jag skaffade iphone var den otroligt bra pekskärmen, den tag alla tryckningar utan att ha den där plastiga känslan. Nexus one har en minst lika bra pekskärm som jag också tror är gjord i glas, eller iaf något riktigt reptåligt material, precis som i iphone. Det är mer eller mindre omöjligt att repa detta glas. screen-protection är alltså till för n00bs 🙂
Nämnde jag att den är SNABB? 🙂Nexus-
iphone är, enligt min mening, svår att slå i utseende, så här faller nexus
Något “släpigare” i menyerna än iphone
Inget stöd för syncning med exchange-kalender. mailsync fungerar dock bra.
Appstoren är inte i samma klass som apples
Många av apparna är i betastadie, så även om jag ogillar apples kontroll av sin appstore och vilka appar som får finnas där så ser man iaf inte så ofta appar som är halvfärdiga.Nexus one är helt klart mer för oss lite mer avancerade användare. Inget jag skulle ge till min mamma.. Med lite tweakande och donande så är det en otroligt rolig lur och jag tror inte att jag kommer att gå tillbaka till apple-världen igen särskilt snart 🙂 Det jag ser som mest negativt med nexus one är att den inte är lika snygg som iphone, det är helt enkelt svårt att konkurera med apple när det gäller design.
Tack för din input, valde att citera dig här istället för att det var mera OT.
Synd att du har lämnat iPhone världen men du kanske återvänder om den 4:e iPhone modellen imponerar. Jag själv är ju helt fast vid min iPhone men tycker det är skit bra om konkurrenterna kommer ikap eller passerar iphone för att det är nog bästa sättet att få fart på Apple. Dessutom är jag riktigt trött på att alla har en iPhone nu, och de flesta vet inte ens hur man använder den. Folk rusar till butikerna för att köpa en iPhone för att den är speciell och inte som alla andra mobiler och sen klagar de på den för att den inte funkar på samma sätt som alla andra mobiler. Tack o lov för jailbreak, det är det enda som gör min iPhone unik och även om jag sitter i ett rum med 20 andra som har iphones så vet jag inuti att min iphone knäcker deras. 😎 Om det inte fanns jailbreak så hade jag bytt direkt till Nexus1.
..Tack o lov för jailbreak, det är det enda som gör min iPhone unik och även om jag sitter i ett rum med 20 andra som har iphones så vet jag inuti att min iphone knäcker deras…
hahaha så är de!
själv kommer jag stanna vid min(a) 3gs. min egna är jb och uber. jobbluren är inte jb och används knappt mer än som jobblur..
väljer bort htc pga väldigt dålig erfarenhet med flera olika modeller jag haft via jobb tidiare. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.