Funderar på köp!

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Köpa iPhone Funderar på köp!

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author
    Member
    Post count: 11

Tjena.
    Sitter och funderar på att införskaffa mig en iphone från telia med deras nya abonnemang. Ja gillar ju att kolla mycket youtube samt att man kan kolla på film från den också, då man har tråkigt på jobbet tex 🙂 Men nu undrar jag hur laggig den igentligen är när man kollar youtube, och film på den?
    Hade en HTC Touch förut och den är ju betydligt sämre, jag vet men där laggade allt riktigt friskt ialf 🙁

Men vore tacksam för lite svar hur den just är för multimedia, även då ljudkvaliten på mp3 låtar också.

mvh

Tjompa

oakeey
    Member
    Post count: 118

Själv tycker jag iPoden i telefonen är helt oslagbar. Visst..om man inte är inbiten MAC-användare så käns iTunes lite otympligt till en början och det kuuunde varit smidigare att lägga in, radera och ordna låtar..men man vänjer sig och det blir faktiskt bättre ordning o reda än på andra “musikmobiler” etc..
    Dessutom är den sjuk snygg! 😉 Jag använder min telefon som musikspelare ibland när jag håller gruppträningsklasser på ett träningscenter och jag tycker personligen att ljudet blir…hmm..tydligare?..än med en CD-skiva. Även om det beror på musikanlägginingen så är det ändå ett bra tecken!

Youtube använder jag sällan, men de gånger jag kört så tycker jag att hastigheten är helt ok. Däremot så..rätta mig om jag har fel..så går inte alla filmer på Youtube att spela upp..? Jag har iaf haft problem att hitta en del filmer. Well! Där är min åsikt! Kör hårt! Jag tycker Telia är klockrena som operatör. No problems!

Tjompa29
    Member

OK låter härligt!
    Men att lägga in egna divx filmer för att sedan kolla på, funkar även det klockrent? Kan ju inget om iphone så många frågor blir det 🙂

Sen undrar jag hur snabbt man surfar slut på den där 1gb som ingår från telia.
    Jag menar tar det mycket att kolla youtube o hänga på sidor som tradera tex eller räcker den där 1 gb långt?

mvh

Tom

steffe
    Member
    Post count: 2452

Iphonen stöder inte divx,du måste ha ett konverteringsprogram.
    1gig i månaden räcker en bit,men ska du kolla en massa filmklipp på YouTube så är det kanske inte fel med lite mer.
    Har själv telia med fri surf,så jag behöver inte tänka på vad jag gör åt.

Zike
    Member
    Post count: 571

youtube laggar sällan, bara om du har dålig täckning, eller dåligt wifi..

(iPhone har 802.11g wifi, och kommunicerar därför bäst med routrar av samma typ)
    (vanligast på senare tid i sverige är wifi-routrar med antingen G eller N som slutbokstav, då N är snabbare och nyare)

IEEE 802.11 – Wikipedia

Tjompa29
    Member

Ok tackar så mycket för alla bra svar!
    Men då kanske man klarar sig på 1 gb /månad då..
    Blir ju runt 7200 när man har betalat allt i 24 månder, men finns väl inge billigare alternativ om man inte vill lägga pengar för iphonen direkt?
    Med detta betalar man 150kr för mobilen och 150 för isurf så en 300 plus det man ringer för om jag har fattat rätt?

Ska väl ner på stan imorrn o känna och klämma på den, samt prata lite med dem på telia men prylbög som man är så tar man väl med sig en hem självfallet :):)

steffe
    Member
    Post count: 2452

Det är förvisso mycket troligt att du har en med hem!
    Grattis till ditt val av världens bästa surftelefon!

imported_pongo
    Member
    Post count: 893

betalade 3395kr för min iphonen
    för det så är jag bunden i 18månader med isurf som kostar 149kr/månad
    men hade tänkt betala klart abonemanget i förtid så man slipper vara bunden
    det negativa med telia är att mobilen är bunden till telia i 12månader även om
    du köper den med kontantkort

men det är ju en iphone och vad jag har märkt hittils så är den värd varje slant.
    har aldrig tidigare varit så himla nöjd över en mobil som med denna.

så grattis om du nu bestämmer dig för att skaffa dig en

Tjompa29
    Member

Hello gott folk!

Jajjemen självklart blev det ett köp idag!
    Skulle ju köpa 8gb versionen med isurf, men den var slut så de hade bara 16 gigaren hemma. Jag frågade hur mycket det skulle kosta att ta den istället och fick som svar 295:- så det tog jag ju direkt 🙂 Nu ska jag bara lära mig lite om jailbreak och vad det innebär så lite hjälp på traven vore tacksamt!

Har som sagt aldrig hållt på med en iphone och kan för tillfället nada men nu laddas den och jag ska läsa lite mer senare här på forumet om hur man går tillväga med allting skoj man kan hitta på :))

Tack igen för alla svar, och jag är hur nöjd som helst med mitt köp!

Tompa

carpe
    Member
    Post count: 904

Samma deal som jag fick då. 16gb VIT, för 295:- i butik, 299kr/mån

Tjompa29
    Member

Jajjemen hur bra som helst ju, fan dubbelt minne för en 3 hundring det är det ju självklart värt, helt klart! Dock tog jag svart men det var ju bara baksidan som är vit och jag köpte även ett gummiskal till den så man ser ju ändå inte baksidan men som sagt helt klart hel nöjd! 🙂

Tjompa29
    Member

Vill bara tacka alla för all hjälp här på forumet!
    Nu har jag fixat med jailbreaken så nu är den ju 100 gånger roligare 🙂
    Ska kolla runt lite här på vad ni alla kör med för smarta o roliga program, har redan hämtat en massa men man vill ju inte missa några guldkorn :p

Åter igen tack alla!

Mvh

Tompa

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.