Fundering om drulleförsäkring

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Fundering om drulleförsäkring

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • Author
    Member
    Post count: 6

Tja,

Härom kvällen så råkade jag tappa min iphone 3G i toan och nu är den stendöd.
    Jag har en sk drulleförsäkring som jag kanske ska använda, men de jag undrar är om jag får en iphone 4a eller får jag en 3G av försäkringsbolaget om jag tar det på drulleförsäkringen?

SomethinG
    Member
    Post count: 363

@randome911 74793 wrote:

Tja,

Härom kvällen så råkade jag tappa min iphone 3G i toan och nu är den stendöd.
    Jag har en sk drulleförsäkring som jag kanske ska använda, men de jag undrar är om jag får en iphone 4a eller får jag en 3G av försäkringsbolaget om jag tar det på drulleförsäkringen?

Du får en 3G om dom har en 3g inne, om inte får du en 3Gs om dom har sån inne och om inte dom har 3gs heller får du en iphone 4.

Randome911
    Member
    Post count: 6

@something 74794 wrote:

Du får en 3G om dom har en 3g inne, om inte får du en 3Gs om dom har sån inne och om inte dom har 3gs heller får du en iphone 4.

Okej, hoppas på en 3GS isf, låter mest troligt, min 3G var så ***** seg med os4.0

SomethinG
    Member
    Post count: 363

@randome911 74798 wrote:

Okej, hoppas på en 3GS isf, låter mest troligt, min 3G var så ***** seg med os4.0

det förstår jag då man inte rekomenderar att man ska uppdatera en 3G längre än 3.1.3 😛

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

4.1 sägs fixa trög 3G
    Vi får se när den kommer ut

armis
    Member
    Post count: 104

Inspirerad av alla artiklar i tidningarna de senaste dagarna? 😛

@iPhoneReservdelar.se 74812 wrote:

4.1 sägs fixa trög 3G

Kan inte du byta användarnamn? sjukt irriterande att den sticker ut. Iaf i lite längre trådar…

thunderace
    Member
    Post count: 12

Tror inte att du bar a “får” en ny telefon.
    Normalt så värderas din telefon (Folksam tex ersätter en telefon som är mellan 1 och två år med 60% av nypriset) det leder till att om du betalt 6000 spänn för luren och den är mellan 1 och 2 år så får du 60% minus självrisk (vanligtvis 1500kr) = 2100kr att lägga på en ny lur.
    Det kan skilja mellan bolag men det är så jag tror dom flesta hanterar detta.

imported_Thian
    Member
    Post count: 1020

@thunderace 74859 wrote:

Tror inte att du bar a “får” en ny telefon.
    Normalt så värderas din telefon (Folksam tex ersätter en telefon som är mellan 1 och två år med 60% av nypriset) det leder till att om du betalt 6000 spänn för luren och den är mellan 1 och 2 år så får du 60% minus självrisk (vanligtvis 1500kr) = 2100kr att lägga på en ny lur.
    Det kan skilja mellan bolag men det är så jag tror dom flesta hanterar detta.

Stämmer bra.
    Har utnyttjat min “drulle” en gång (Folksam). Dock gällde det inte min iPhone utan mina skidor. Men samma princip gällde som beskrivs ovan.

För övrigt sätts pengarna in på ditt kort, inga konstigheter.

Tompasod
    Member
    Post count: 175
    Thian wrote:
    Stämmer bra.
    Har utnyttjat min “drulle” en gång (Folksam). Dock gällde det inte min iPhone utan mina skidor. Men samma princip gällde som beskrivs ovan.

För övrigt sätts pengarna in på ditt kort, inga konstigheter.

Skumt, lyckades bada en 3Gs 16, fick ut pengar till en ny minus 1500 i självrisk av just Folksam. Dock var jag ju tvungen att skicka i kvittot till dem för att visa att jag köpt den nya. Den var 6 mån gammal och detta var i juni 2010.

Tompasod
    Member
    Tompasod wrote:
    Skumt, lyckades bada en 3Gs 16, fick ut pengar till en ny minus 1500 i självrisk av just Folksam. Dock var jag ju tvungen att skicka i kvittot till dem för att visa att jag köpt den nya. Den var 6 mån gammal och detta var i juni 2010.

Handlar även om vilka tillägg man har till sin hemförsäkring…

thunderace
    Member
    Post count: 12

@tompasod 75503 wrote:

Detta stämmer bra eftersom att den endast var 6 månader så får du full ersättning. Det är en stor skillnad när den blir över 1 år. Efter 2 år får du knappn något för telefonen. Ett tips till alla är att läsa igenom era försäkringsvillkor så att ni vet OM ni är försäkrade och hur värderingen går till.
    Det är INTE självklart att man man har sk “drulle” i sin hemförsäkring.

apple 3g
    Member
    Post count: 482

@iPhoneReservdelar.se 74812 wrote:

4.1 sägs fixa trög 3G

aa det är sant hörde att steve jobs också sa det och att det kommen inom kort

Tompasod
    Member

Hittade ett tillägg för 30:- i månaden som gör så att självrisken är halverad dvs 750:- och inget åldersavdrag. Sug på den 🙂

Självklart tecknades det tillägget och det gäller all elektronik.

apple 3g
    Member
    Post count: 482

@tompasod 75744 wrote:

Hittade ett tillägg för 30:- i månaden som gör så att självrisken är halverad dvs 750:- och inget åldersavdrag. Sug på den 🙂

Självklart tecknades det tillägget och det gäller all elektronik.

vad är det försäkring

Tompasod
    Member
    apple 3g wrote:
    vad är det försäkring

Kolla med Folksam….

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.