Funderingar angående iphone 3G/3GS

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Köpa iPhone Funderingar angående iphone 3G/3GS

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • Author
    Member
    Post count: 6

Hallå!

Ny medlem här men har besökt sidan ganska ofta de senaste veckorna.

Ja funderar på att skaffa en iphone men vet inte riktigt om ja borde skaffa en iphone 3G eller den nya 3G S, då den väl kommer ut… därför kom ja hit för att fråga er.;)

först och främst, kommer iphone 3G S också med 8gb också, eller är det bara 16/32gb som gäller?

Hur mycket skulle ni tro att iphone 3G kommer sjunka i pris?

Hur mycket dyrare kommer iphone 3G S vara gentemot priset som iphone 3G har idag?

Och sista, som förmodligen kommer låta jävligt dumt men men…:o då man köpt något spel från App Store, sen då det finns uppdateringar tillgängliga, då får man dem gratis va? Om inte så är det helt sjukt:D

Det var nog allt skulle ja tro, säg bara till ifall jag har varit otydlig, kommer kanske uppdatera med fler frågor.
    Väldigt tacksam för svar!

uppdaterad: 09-06-25

Vad för tillbehör följer med då man köper en iphone? Får man med sladd så man kan koppla upp sig mot datorn och överföra filer, eller måste man köpa det separat?

hälsningar,
    ~fallqvist

carpe
    Member
    Post count: 904

3GS finns bara i 16/32

Sjunka i pris, hmprf. Då det är så “många” abonnenter som idag så kanske det varierar endel beroende på det abb.form. du vill ha. Ju saftigare tillval i abb. du vill ha, desto mer reducerat pris på telefonen.

Kolla upp lite vad 3G kostade då den kom, för 3GS lär ligga på samma pris.

Och då du köper något ifrån AppStore så ingår uppdateringar. Såvida du inte släpper något helt nytt med samma namn. Då kan det kosta för att uppdatera till denna, men oftast inte.

Och vi som idag sitter med en 3G behöver inte byta upp oss till en 3GS(min åsikt), med tanke på att skillnaden inte överväger det pris du får betala. Men eftersom du inte sitter med någon iPhone idag så tycker jag att du ska vänta och jämföra priser då båda modellerna är ute.

spjonky
    Member
    Post count: 138

Tror faktist inte att 3Gn kommer sjunka så väldigt i pris faktist men 3G S kommer vara j*vligt dyr tror jag…. hade jag varit du så hade jag köpt en 3G med 12månaders bindningstid med ett trevligare abb. för det är inte en sån jäkla skillnad på en 3G och en 3G S + att det är troligt att apple släpper en ny iPhone om 12-18 månader …den kanske är mer värd att lägga dom stora pengarna på

den som lever får se 🙂

Svarten
    Member
    Post count: 106

@spjonky 35900 wrote:

Tror faktist inte att 3Gn kommer sjunka så väldigt i pris faktist men 3G S kommer vara j*vligt dyr tror jag…. hade jag varit du så hade jag köpt en 3G med 12månaders bindningstid med ett trevligare abb. för det är inte en sån jäkla skillnad på en 3G och en 3G S + att det är troligt att apple släpper en ny iPhone om 12-18 månader …den kanske är mer värd att lägga dom stora pengarna på

den som lever får se 🙂

Jag är inte övertygad.

Jag tror att iPhone 3G kommer börja försvinna från butikerna och ersättas med 3GS, priset på dom få 3G som fortfarande ligger i lager kommer sjunka för att “bli av” med dom och bereda plats för den nya 3GS. Och sedan tror jag att det under året kommer ytterligare en verson av 3GS med ytterligare lite förbättringar. Kan tänka mig att dom fixar en med liten kamera på framsidan för videosamtal till exempel.

Även om det inte kommer en till modell under året så tror jag personligen dom fasar ut den gamla 3Gn 🙂

Appelphone
    Member
    Post count: 594

@svarten 35916 wrote:

Jag är inte övertygad.

Jag tror att iPhone 3G kommer börja försvinna från butikerna och ersättas med 3GS, priset på dom få 3G som fortfarande ligger i lager kommer sjunka för att “bli av” med dom och bereda plats för den nya 3GS. Och sedan tror jag att det under året kommer ytterligare en verson av 3GS med ytterligare lite förbättringar. Kan tänka mig att dom fixar en med liten kamera på framsidan för videosamtal till exempel.

Även om det inte kommer en till modell under året så tror jag personligen dom fasar ut den gamla 3Gn 🙂

Dom ska ju sälja ut 8gig varianten av 3G. Sen tror jag som du, att det kommer komma en till ny iphone med yterliggare lite förbättringar. Då Säljer dom kanske ut alla iPhone 3G och bara har 3GS och den nyaste. Då kan det vara värt att uppgradera 🙂

JohnFa
    Member
    Post count: 461

iPhone 3G kostar ju fortfarande skjortan hos Telia, så de har inte börjat sälja ut dem billigt än.

Jag är övertygad om att 3GS kommer vara dyrare än 3G var när den kom ut förra sommaren.

En stor anledning till att jag aldrig kommer att fixa Telia…

Räkna med 3000-4000 för en 3GS när den kommer. PLUS abonnemangskostnader såklart.

fallqvist
    Member
    Post count: 6

Tack för alla svar!

Tror det blir att köpa en iphone 3g nu i helgen.

En annan fråga, vad för tillbehör får man med? Jag hoppas verkligen man får med usb eller firewire sladd så man kan ladda över musik från datorn… någon som kan svara på det? 🙂

~fallqvist

carpe
    Member
    Post count: 904

Det får du med ja.

Peter2meter
    Member
    Post count: 8

Hejsan

Ny på forumet. Undrar om det i nya 3gs är en GPS som går att köra offline eller vad man ska kalla det.. eller är det en a-gps i nya iphone?

Sedan kommer man skicka med tom tom programvara eller måste man köpa det?

//Peter

ZiLi
    Member
    Post count: 216

@peter2meter 36127 wrote:

Hejsan

Ny på forumet. Undrar om det i nya 3gs är en GPS som går att köra offline eller vad man ska kalla det.. eller är det en a-gps i nya iphone?

Sedan kommer man skicka med tom tom programvara eller måste man köpa det?

//Peter

Välkommen till forumet 😉

Det är a-gps i den nya iPhone 3GS, precis samma som i iPhone 3G.

Tyvärr så kommer inte TomTom med, man måste köpa den när den kommer ut. Just nu finns det MobileNavigator av Navigon som funkar utmärkt men den kommer kosta dig 699 kr

Peter2meter
    Member

Tackar för snabbt svar. Hur tycker ni att den funkar som gps för bilkörning? Någon som provat någon av programvarorna som säljs eller räcker dom som ingår för att använda som bil gps? Använder det inte så ofta i nuvarande mobil men dom gånger man behöver så är det skönt att ha det.

//Peter

steffe
    Member
    Post count: 2452

För bilkörning är skärmen i minsta laget,och vägvisning med röst kräver en inte billig app.
    I övrigt funkar den,men kan dock inte helt ersätta en riktig navigator.
    Det bästa med iphonens GPS märker man när man går runt i städer!

Peter2meter
    Member

Ok.. tackar verkar vara ok iaf. Nu blir det bara till att avvakta prissättningen på den från Telia. Kan ju hoppas det blir en superkampanj.

Tack för alla svar.

//Peter

Miche
    Participant
    Post count: 358

@steffe 36151 wrote:

För bilkörning är skärmen i minsta laget,och vägvisning med röst kräver en inte billig app.
    I övrigt funkar den,men kan dock inte helt ersätta en riktig navigator.
    Det bästa med iphonens GPS märker man när man går runt i städer!

Ja helst ska man ju ha en fet 20″ oled skärm i bilen för navigeringen;) Och ljudet bör vara inkopplat via klass A grejjer i bilen annars duger det inte för mig 😉

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.