Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Funderingar angånde Iphone 3gs 32gb köp.
-
AuthorPosts
-
Hejsan, jag har aldrig föut haft en iphone, men tänkte lägga vantarna på en efter jul någon gång.
Jag har 2 alternativ jag funderar på, antingen en helt ny iphone 3gs 32gb från USA som är officiellt upplåst.
Eller en svensk som är jailbrekad.Vad är jailbreking?
Och vad är bäst mellan officiellt och jailbrek?En sista fråga.
Jag har hittat en helt ny på tradera där säljaren säger att den är ÄKTA, men jag är lite fundersam för priset är 4000. Kan jag se på bilderna om den är äkta eller inte?
Isåfall hur då?
Vad säger ni?Är väldigt tacksam för svar.
nästan allt du frågat finns det svar på i detta forum… sök innan du frågar
men här har du lite iphone begrepp som du kan läsa om
https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/5754-iphone-begrepp.htmljailbreak är ingen upplåsning, det gör bara så att du kan installera saker som apple inte godkänt.
på en 3gs så är en officiell upplåsning bäst. då det är en stor chans att du får en 3gs med den nya bootrom då måste du köra “Tethered Jailbreak” som gör att du måste jailbreaka och låsta upp den om o om igen efter varje omstart eller fall din mobil stängs av.
det med tradera låter jag annan svara på. köp bara inte från någon som inte har många omdömen
ja du,,,jag vet exakt vilken kille du menar på Tradera och jag kan säga att jag är en som har köpt en av honom,
han har sålt ca 9 stycken om jag inte räknat fel,,,jag satt in pengarna på hans konto i måndags och nu är det bara att vänta och se om jag verkligen får en iphone,,,
det finns ju en risk att han har fejkat hela sin identitet och lurat minst 9 styck på 4000 papp var, ( han påstår att han heter hassan och bor i gävle)
om han lurar mig så skall jag först försöka med hotfulla mail skrivna på bästa byråkratiska och samtidigt kolla upp hans ip-adress,,
känner några listiga dator killar som kan leta reda på ett och annat,,,
men visst det kan ju skita sig,,det låter lite för bra för att vara sant,,,men va fan,,man får la gambla lite i livet,,det är ju ändå en Iphone för 4000 vi snackar om :p återstår och se hur det går:confused:@leksakstomten 49804 wrote:
ja du,,,jag vet exakt vilken kille du menar på Tradera och jag kan säga att jag är en som har köpt en av honom,
han har sålt ca 9 stycken om jag inte räknat fel,,,jag satt in pengarna på hans konto i måndags och nu är det bara att vänta och se om jag verkligen får en iphone,,,
det finns ju en risk att han har fejkat hela sin identitet och lurat minst 9 styck på 4000 papp var, ( han påstår att han heter hassan och bor i gävle)
om han lurar mig så skall jag först försöka med hotfulla mail skrivna på bästa byråkratiska och samtidigt kolla upp hans ip-adress,,
känner några listiga dator killar som kan leta reda på ett och annat,,,
men visst det kan ju skita sig,,det låter lite för bra för att vara sant,,,men va fan,,man får la gambla lite i livet,,det är ju ändå en Iphone för 4000 vi snackar om :p återstår och se hur det går:confused:Köp inte! Personen kan ju gett sig själv falska omdömen och 4000 kr för en 32gb iPhone ÄR för bra för att vara sant.
Annars säljer dustin 3gs för ett bra bris men den är läst till telia. Inga ab eller sådant är med. 5800 kr betala jag med frakt och kan du dra momsen så var det ca 4700 kr.
och snabba i leverans dom brukar va framma dagen efter. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.