Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Funderingar kring Telia Homerun?
-
AuthorPosts
-
funderade på en sak…om (när) iphone kan låsas upp o kunna has med andra abbonemang, om man nu vill surfa när man är tex på stan fast inte med 3G utan tex telia homerun . kan man göra det? dom som har iphone 1 kan dom “hacka” sig in i deras eller andras wlan?
borde man inte kunna installera telias surfprogram o sen ha falsk crackad lösen?vet inte alls hur detta fungerat då jag inte köpt nån iphone än. så ni får ursäkta om det är dum fråga:)
Du får väl inloggning och lösenord när du löser ett abonnemang hos telia (eller förlänger). Så ingår Homerun etc. Det fick iaf jag… Tror det ingår i Datatrafik (á 199:-)
Telia Homerun ingår bara i iMini, iMidi och iMaxi har jag för mig 🙂
@iPhoneinfo.se 7031 wrote:
Jag fick inloggningsuppgifter SMS:at till mig och jag har Telia Bingo med datatillägget för 199:-.
@iPhoneinfo.se 7031 wrote:
Det ingår även i tilläggstjänsten Datatrafik Fastpris.
Är det 199kr extra i månaden för fri surf? Lukas
@lukaslukaslukas 7333 wrote:
Är det 199kr extra i månaden för fri surf? Lukas
jepp, fri surf med hastigheten stryps efter 5 gb
Nu undrar jag, jag fick mina inloggningsuppgifter skickad på sms, men vars loggar jag in och om jag surfar utan dom kostar det som vanligt då?
@noordahl 7358 wrote:
Nu undrar jag, jag fick mina inloggningsuppgifter skickad på sms, men vars loggar jag in och om jag surfar utan dom kostar det som vanligt då?
https://login.homerun.telia.com/sd/login?username=X&password=Y för att logga in automatiskt, där X är användarnamn och Y lösenord.
Lägg till adressen som bokmärke sedan så har du det där hela tiden 🙂
https://login.homerun.telia.com/sd/l…e=X&password=Y för att logga in automatiskt, där X är användarnamn och Y lösenord.
Lägg till adressen som bokmärke sedan så har du det där hela tiden
Den där adressen fungerar inte för mig, står bara not found. Vad göra?
Du ska såklart byta ut både X och Y i username och password till dina egna uppgifter
Jo det har jag förstått 🙂
Men det kommer fram så här:
The end system IP adress is not associated with a valid connection.@# brorzan 11592 wrote:
Du är väl uppkopplad mot en Homerun-site? Sitter du på ett annat w-lan eller mobilnätet så kommer du inte åt den sidan.
Varför är det så? får samma fel sidan kan inte visas osv.. jävla skit telia! vrf kan man bara inte få surfa på det man har så slipper man betala.. detta krånglar bara till skiten!
@topnotch 12324 wrote:
Varför är det så? får samma fel sidan kan inte visas osv.. jävla skit telia! vrf kan man bara inte få surfa på det man har så slipper man betala.. detta krånglar bara till skiten!
Nu förstår jag faktiskt inte alls hur du menar. Hur ska du kunna surfa på Homerun om det inte finns en Homerun-site nära dig?
Telia har drygt 2000 olika surfzoner/Homerun i landet, så det är bara att du söker upp en av dem om du vill prova. Annars får du väl ansluta till något publikt wlan eller använda 3G.@# brorzan 12383 wrote:
Nu förstår jag faktiskt inte alls hur du menar. Hur ska du kunna surfa på Homerun om det inte finns en Homerun-site nära dig?
Telia har drygt 2000 olika surfzoner/Homerun i landet, så det är bara att du söker upp en av dem om du vill prova. Annars får du väl ansluta till något publikt wlan eller använda 3G.woot, jag pröjsade för å surfa fritt kan jag inte använda telia 3g då alltså!? måste man betala för det? >.<, jag trodde jag kunde connecta överaellt i sverige å slippa betala helt enkelt..
@# brorzan 11592 wrote:
Du är väl uppkopplad mot en Homerun-site? Sitter du på ett annat w-lan eller mobilnätet så kommer du inte åt den sidan.
homerun site? kan jag inte bara ta min vanliga internet explorer internet å kopiera in länken i min url å sedan ska det funka? alltså vad menar ni med inte wlan lr mobilnät.. fattar verkigen noll!
@topnotch 12479 wrote:
homerun site? kan jag inte bara ta min vanliga internet explorer internet å kopiera in länken i min url å sedan ska det funka? alltså vad menar ni med inte wlan lr mobilnät.. fattar verkigen noll!
Asså – du måste vara UPPKOPPLAD till ett Telia Homerun WiFi-nätverk för att det ska fungera! Dessa nätverk heter oftast bara “homerun” eller “telia homerun”. Dessa finns lite här och var i städerna.
Om du ville ha fri surf överallt (framför allt via 3G) så skulle du köpt fri datatrafik-paket för 199kr/månaden.
@iPhoneinfo.se 12480 wrote:
Asså – du måste vara UPPKOPPLAD till ett Telia Homerun WiFi-nätverk för att det ska fungera! Dessa nätverk heter oftast bara “homerun” eller “telia homerun”. Dessa finns lite här och var i städerna.
Om du ville ha fri surf överallt (framför allt via 3G) så skulle du köpt fri datatrafik-paket för 199kr/månaden.
Ja ! det paketet har jag! tror jag iaf :P, pröjsar iaf 199 i månaden för fritt internet men om man går in på inställningar å abonumang status etc så står det en summa på massa pengar som jag absolut inte ringt för, därför tror jag det är mitt internet kostnad som jag borde ha gratis.. >.<
@topnotch 12481 wrote:
Ja ! det paketet har jag! tror jag iaf :P, pröjsar iaf 199 i månaden för fritt internet men om man går in på inställningar å abonumang status etc så står det en summa på massa pengar som jag absolut inte ringt för, därför tror jag det är mitt internet kostnad som jag borde ha gratis.. >.<
Fast i iPhone kan du bara se hur mycket du har förbrukat, inte hur mycket du blir debiterad. Står det att du har förbrukat 100 Mb så stämmer det säkert, men du lär inte bli debiterad för det om du har Fastpris Data för då ingår allt i den extra månadsavgiften på 199 kr.
Edit: Om du nu inte menar de delar som finns under Telia-tjänster i Inställningar/Telefon. Där kan du se ditt aktuella saldo på ditt abonnemang, och summan som står där är allt du använt, dvs samtal, öppningsavgifter, sms och data (om man nu inte har fastpris data).
Vill du se ännu mer detaljer så rekommenderar jag Mina Sidor på telia.se -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.