Funderingar kring upplåsning?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Funderingar kring upplåsning?

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Member
    Post count: 4

Hej alla ni proffs…

Har precis köpt mig en ny iphone låst till Telenor. Skall nämligen till Kroatien i några månader nu i sommar och vill ha med mig den dit. Men den är ju låst till Telenor.

Min fråga är nu. Är det riskfritt att låsa upp telefonen så att jag kan ringa med ett kroatiskt kontant kort? Kommer jag att kunna använda itunes (appstore) och uppdatera som vanligt?

Eller måste jag tänka på något?

Tacksam för alla som läser/läst och kanske kan hjälp mig…

//Robi

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

Du kan inte låsa upp din iPhone,du kan endast jailbreaka den. Spirit kan jailbreaka firmware 3.1.3 men du har baseband 05.12.01 och det finns ingen upplåsning till den för tillfället.

robiii
    Member

Men jag har ju hört att några har gjort det förra sommaren, inte jailbreak utan bara låst upp den så du kan ringa med andra kort abonemang… Då stämmer inte det då?

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

Det har hänt mycket sen förra sommaren, massa fw och baseband uppdateringar. Hade du inte haft fw 3.1.3 så hade du kunnat jailbreaka/låsa upp din iPhone. Det går inte att nergradera din fw eller basebands uppdateringen som finns i fw 3.1.3.

robiii
    Member

PB, tack för infon 🙂

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.