Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Funderingar om iphone
-
AuthorPosts
-
Vore snällt om ngn kan hjälpa mig med nedanstående frågor.
Vill köpa en iphone med telia ab, har nu “telia vänner” och ringer ganska mycket men betalar bara 69öre per samtal till dem med telia. Kanonbra eftersom jag gärna pratar lääänge med dem jag ringer till. Så vet att jag vill ha det ab kvar iaf men nu till saken. Vilket ab ska jag ha om jag vill använda iphonen att surfa med? Kommer ju använda wifi hemma såklart men vill kunna använda appsen om jag inte är hemma oxå, facebook, köra spotify kolla mail mm. Men vill inte betala för mycket om jag inte “surfar upp” det. Vill nu höra med er andra hur mycket kan man surfa på de olika abonemangen, e så svårt att gissa.
Vad hamnar er “räkningar” på? Försöker få ngt hum vad jag ska satsa på.@anna8 50819 wrote:
Vore snällt om ngn kan hjälpa mig med nedanstående frågor.
Vill köpa en iphone med telia ab, har nu “telia vänner” och ringer ganska mycket men betalar bara 69öre per samtal till dem med telia. Kanonbra eftersom jag gärna pratar lääänge med dem jag ringer till. Så vet att jag vill ha det ab kvar iaf men nu till saken. Vilket ab ska jag ha om jag vill använda iphonen att surfa med? Kommer ju använda wifi hemma såklart men vill kunna använda appsen om jag inte är hemma oxå, facebook, köra spotify kolla mail mm. Men vill inte betala för mycket om jag inte “surfar upp” det. Vill nu höra med er andra hur mycket kan man surfa på de olika abonemangen, e så svårt att gissa.
Vad hamnar er “räkningar” på? Försöker få ngt hum vad jag ska satsa på.Om du nöjd med Telia vänner så tycker jag du ska ha kvar det. Sen är det bara lägga på ett surftillägg tex Surf Alltid. Med det får du surfa hur mycket du vill för 69kr/mån.
Ett annat tips, om du är mellan 18-25, Telia Max25. Gratis sms, och ungefär samma samtalskostnad, sen lägga på Surf Alltid.69:- i mån låter himla billigt att få surfa hur mycket man vill, det e ingen hake där alltså? Då kan ju den vara uppkopplad jämt alltså? Varför finns det dyrare alternativ då? Vad är då surfa extra? sedan finns ju imini, imidi, imaxi men då är dom sämre för mig alltså?
@anna8 50821 wrote:
69:- i mån låter himla billigt att få surfa hur mycket man vill, det e ingen hake där alltså? Då kan ju den vara uppkopplad jämt alltså? Varför finns det dyrare alternativ då? Vad är då surfa extra? sedan finns ju imini, imidi, imaxi men då är dom sämre för mig alltså?
imini, imidi, imaxi är abonnemang, inte tillägg. Vet inte om de är sämre, hur mycket ringer, smsar osv du ungefär per månad?
Yep, det kostar bara 69spänn, MEN (;)) Telia har rätt att sänka hastigheten du surfar med efter att du surfat 500mb (med Surf Alltid), och efter 5GB med Surf Extra.
Även om du använt dina 500mb/5GB får du surfa hur mycket som helst till samma kostnad, det går bara lite slöare. Oftast räcker det med 500mb (tycker jag det verkar som iaf) för en normalanvändare.Jag har 3pott, betalar 399 kr i månaden så får jag surfa upp 5gb i månaden gratis, efter det sänker dom hastigheten och då kostar det en slant. Och så la jag till en tjänst så man får 3000 fria sms i månaden som dras av min pott, alltså 399-99=300 kvar att ringa för. Och en förhöjd månadsavgift på telefonen som ligger på 49 kr.
Kanske ska tillägga att jag har en iPhone 3GS 16 gb 🙂@bozz 50841 wrote:
imini, imidi, imaxi är abonnemang, inte tillägg. Vet inte om de är sämre, hur mycket ringer, smsar osv du ungefär per månad?
Yep, det kostar bara 69spänn, MEN (;)) Telia har rätt att sänka hastigheten du surfar med efter att du surfat 500mb (med Surf Alltid), och efter 5GB med Surf Extra.
Även om du använt dina 500mb/5GB får du surfa hur mycket som helst till samma kostnad, det går bara lite slöare. Oftast räcker det med 500mb (tycker jag det verkar som iaf) för en normalanvändare.Jag ringer för max 200:- per månad sms massa men tänker ta fria sms för 100:- extra och det som är viktigast är att jag inte får några överraskande höga kostnader för surfandet. går det snabbt att surfa upp 500mb? och är hastighetssänkningen mycket märkbar så man blir grinig över att det går så sakta?
Hastigheten sänks från 7,2 Mbit/s till 57 Kbit/s efter att du förbrukat dina 500 Mb. Tycker att 500 Mb räcker väldigt långt, jag surfar väldigt mycket och kommer aldrig upp i 500 Mb.
Låter som jag ska ta Telia vänner 49:- gratis sms 99:- samt surfa alltid 69:- iphone 200:- förhöjd månadskostnad. Totalt 417:- men det är ju kampanj fram till påsk så surfa alltid är gratis. 😀 348:- månaden är ju en ok avgift. Jag har en nn95 idag och får alltid räkningar runt 5-600:- fast jag sällan surfar. Så kostnaden kommer ju bli densamma. Har ngn ett billigare förslag så HIT ME :laugh:
@anna8 50894 wrote:
Låter som jag ska ta Telia vänner 49:- gratis sms 99:- samt surfa alltid 69:- iphone 200:- förhöjd månadskostnad. Totalt 417:- men det är ju kampanj fram till påsk så surfa alltid är gratis. 😀 348:- månaden är ju en ok avgift. Jag har en nn95 idag och får alltid räkningar runt 5-600:- fast jag sällan surfar. Så kostnaden kommer ju bli densamma. Har ngn ett billigare förslag så HIT ME :laugh:
Blir det inte billigare att ta Max25, då slipper du betala smstillägget, men får fortfarande fria sms? (om du är under 25 vill säga :P)
Max25: 49+(69)+200
Vänner: 49+99+(69)+200
🙂 -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.