Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Fungerande Bluetooth program
-
AuthorPosts
-
finns det eller är det bara skräp sweettooth?
iBluetooth på iSpazio-sourcen i Cydia 😉 Funkar utmärkt 🙂
Finns dt ngt program att skicka musik mellan mobiler…
Snacka om nice nu asså 🙂 En kompis som ville ha tingeling låten, tankade den via mxtube (Kan ju tanka låtar via mewSeek också) sen skickade via bluetooth 😀 Nice!
Ja, iPhonen är i princip komplett efter detta 😀 Det som saknas nu är ju att han fixar “iPod-view” (kommer snart, enligt meDevil) och iPhone OS 3.0 😛
Ett tips är att om du har iBluetooth och måste du ju ha en dator med DiskAid för att komma åt allt, tanka då iFile från Cydia, klarar väldigt många filformat 😎
@bmode 29100 wrote:
🙂 !!! , tänkte bara på om jag skulle vilja skicka filmer som är inlagda…
hittar inte de när jag letar igenom telefonen. i vilken mapp lägger sig filmer?
har browsat men hittar dem inte :SKolla i iBluetooth’s inställningar var den ska spara alla filer 😉 (Jag har ställt den på ett ganska logiskt ställe, nämligen /private/var/mobile/Media/Downloads :P)
EDIT: Insåg nu att du kanske menade var iTunes lägger filmer… Och det är i /private/var/mobile/Media/iTunes_Control/random_siffror… Du får leta efter några som slutar på m4v eller mp4 😉
@mekke 29107 wrote:
Ja, iPhonen är i princip komplett efter detta 😀 Det som saknas nu är ju att han fixar “iPod-view” (kommer snart, enligt meDevil) och iPhone OS 3.0 😛
Ett tips är att om du har iBluetooth och måste du ju ha en dator med DiskAid för att komma åt allt, tanka då iFile från Cydia, klarar väldigt många filformat 😎
Kolla i iBluetooth’s inställningar var den ska spara alla filer 😉 (Jag har ställt den på ett ganska logiskt ställe, nämligen /private/var/mobile/Media/Downloads :P)
EDIT: Insåg nu att du kanske menade var iTunes lägger filmer… Och det är i /private/var/mobile/Media/iTunes_Control/random_siffror… Du får leta efter några som slutar på m4v eller mp4 😉
har ställd den på ett ännu mer logiskt ställe 😉
har gjort en mapp i DCIM mappen som heter Bluetooth,
så /User/Media/DCIM/Bluetooth 😉
så har du mappen där, och då kommer den mappen upp i datorn, som med bilderna i DCIM mappen, så då äre bara att dra över från den mappen till datorn, så du kan komma åt filerna på vilken dator som hellst bara du har usb kabeln 😉
dock så går det inte att lägga in filer från datorn direkt i den mappen 😛@mekke 29107 wrote:
hah aa precis det jag menade 🙂 ! har inga filmer i telefonen nu men litar på att
de ligger där sen när jag lagt in 🙂BTW så upptäckte jag en häftg grej idag, det är offtopic
och alla kanske redan vet om det men anyways,Om man håller nere homeknappen i 3 sec, och sedan power knappen i 1 sec
och sedan släpper båda 2 samtidigt så tar man en prinstscreen på whatever
man har framme på iphonen som sedan lägger sig i photoalbumet 😀 !@bmode 29116 wrote:
hah aa precis det jag menade 🙂 ! har inga filmer i telefonen nu men litar på att
de ligger där sen när jag lagt in 🙂BTW så upptäckte jag en häftg grej idag, det är offtopic
och alla kanske redan vet om det men anyways,Om man håller nere homeknappen i 3 sec, och sedan power knappen i 1 sec
man har framme på iphonen som sedan lägger sig i photoalbumet 😀 !Grattis, du hittade den “hemliga” printscreenfunktionen som Apple gömt för vanliga människor. Pröva göra det på lockscreen också :laugh:.
Får testa bluetoothprogrammet då efterfrågan för mina filer är så stor.
@bmode 29116 wrote:
BTW så upptäckte jag en häftg grej idag, det är offtopic
man har framme på iphonen som sedan lägger sig i photoalbumet 😀 !Det finns ett lättare sätt för detta, nämligen att snabbt trycka till på Home-knappen och lås-knappen 🙂
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.