Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Fungerar dåligt i kyla
-
AuthorPosts
-
Är det någon mer än jag som har problem med att få iPhonen att fungera när det är kallt.
Den funkar dåligt redan vid + 2 grader hur skall det då gå när det blir – 15
@xzb 49101 wrote:
Den funkar dåligt redan vid + 2 grader hur skall det då gå när det blir – 15
Låter ruskigt mysko.
Var själv ute med min idag och körde runkeeper för att hålla koll på mina sträckor jag springer.
Var ute och sprang i 2 ½ timma och här är det ett par minusgrader och snö ute.. Den var lite småseg bara men inte så värst mycket…Så låter konstigt om du inte låter telefonen sova utomhus i +2 graders värme.
Den nyare typen av telefoner med enbart en tryckkänslig teckenruta i stället för knappsats, till exempel Apples Iphone, är också temperaturkänsliga. Apple skriver i sin bruksanvisning att man bör använda telefonen i lägst O och högst 35 plusgrader.
Jag tycker min fungerar bättre i kyla 😛 Dock har det inte varit så kallt där jag bor än..
@muffins 49104 wrote:
Låter ruskigt mysko.
Var själv ute med min idag och körde runkeeper för att hålla koll på mina sträckor jag springer.
Var ute och sprang i 2 ½ timma och här är det ett par minusgrader och snö ute.. Den var lite småseg bara men inte så värst mycket…Så låter konstigt om du inte låter telefonen sova utomhus i +2 graders värme.
Sprang du ett maraton eller? 😀
Runt 0 gradigt här nere, men telefonen har inte alls börjat sega för min del. Sen blir det ju aldrig mkt kallare än 0 här, så kommer nog inte få uppleva en seg tele 🙂Samma sak hände i dag. Den slutade fungera efter ca 15 minuter i telefonfickan på mina jobbar byxor och det var ca 2-3 grader kallt fick lägga den på en bygglampa med 4x9W lysrör då funkade den igen.
2,5 timme ??
Emigrerar du ?
Flyr från fogden eller vad ?stickaaan: Nejdå, en vanlig sträcka för att lufta huvudet.
mattiL: Kanske hålla oss till topic?
bor i norrland och vi har just nu -20 och inga problem med mobilen, är man ute och går med musik på och tar upp telefonen och skickar sms bland annat så är den som vanligt, samma om den ligger i iskalla bilen ett tag 🙂
fungerar relativt bättre än min gamla ericsson, dock fick den genomlida lika hård kyla men
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.