Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Gå från JB 4.0.1 -> 4.1 eller mer. Ny bootrom
-
AuthorPosts
-
Tjena. Jag har försökt att söka runt på nätet hela dagen och kvällen utan att hitta exakt det jag söker.
Jag sitter på en 3gs med IOS 4.0.1 och 05.13.04 ModemFW. Den är jailbreakad med jailbreakme. Den har också den nya bootromen.Tyvärr är telefonen operatörslåst och kan inte låsas (Tre vill inte) upp förrän november -11
Jag skulle vilja gå upp i IOS då App-store har börjat blocka vissa appar för mig.
Jag såg att man kunde göra något med Greenpois0n, men det stod att om man har ny bootrom så måste den vara JB på 3.1.2 för att kunna använda denna. Dessutom funkade inte filen som man fick hem därifrån, kanske ska testa en annan dator…?
Hur ska jag göra mer exakt för att kunna gå upp i IOS och ändå JB?
Jag har självklart försökt att finna detta svar på forumet också, men utan att lyckas.
Med en 3G/3GS så kan du gå upp i iOS-version och samtidigt jailbreaka efteråt och kunna använda dig utav ultrasn0w om du “lånar” iPad`s baseband.
Mer om detta hittar du i min signatur.
Men är denna jailbreak Tethered eller untethered?
4.2.1 blir Tethered till nya bootromen.
Du kan dock gå upp till 4.1 med custom firmware och behålla din nuvarade baseband.
4.1 jb blir untethered@iPhoneReservdelar.se 84814 wrote:
4.2.1 blir Tethered till nya bootromen.
Du kan dock gå upp till 4.1 med custom firmware och behålla din nuvarade baseband.
4.1 jb blir untetheredOk. Då är jag med.
Men Apple signar väll inte 4.1 längre?
Har fastnat i någon Restoreloop och får inte in någon custom firmware.
Får upp något felmeddelande om något som säger “iPhone says device isn’ t eligible for the requested build”Går detta att komma igenom på något sätt?
Då jag inte vet om mina SHSH-filer sparades på Sauriks server eller ej så är det svårt att få in 3.1.2 igen också.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.