Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Köpa iPhone › Gå över till iPhone från Android, vad kommer jag sakna?
-
AuthorPosts
-
Till att börja med:
De som inte gillar Android kan nog hoppa över att skriva i denna tråd eftersom det blir sådan brist på objektivitet annars.
Jag kör idag med HTC Hero och är väl sådär lagom nöjd. Hade först tänkt att byta ut den mot en nyare Android-lur men nu har jag börjat fundera på iPhone 4. Min bakgrund är som programmerare och allmän power user för den som undrar.
Om jag byter till iPhone, vad kommer jag sakna från Android-världen? Nu syftar jag på rent praktiska saker, inte tekniska skillnader. De tekniska skillnaderna mellan iOS och Android är jag väl inbegripen med.
slaneby
September 17, 2010 at 09:27Post count: 0Till skillnad från android är iphonen väldigt begränsad, det mesta som finns default i android finns inte i iPhone,
Bla dela 3g-anslutning trådlöst, valfria filer via blåtand, swipe m.mEnligt eget tycke krävs en Jailbreakad iPhone för att man skall kunna bli riktigt riktigt nöjd
då det mesta av detta finns via 3e-partsprogram i cydia.Lycka till med din iphone, själv gjorde jag tvärtom och ångrar mig inte en sekund 🙂
@slaneby 78691 wrote:
Till skillnad från android är iphonen väldigt begränsad, det mesta som finns default i android finns inte i iPhone,
Bla dela 3g-anslutning trådlöst,Kan vara jag som fattar fel.
Men visst finns det som default i iPhone?!
Jag har iaf möjlighet att dela 3g från iphone till dator trådlöst, och jag har inte jailbreakat.slaneby
September 17, 2010 at 09:44Post count: 0Förlåt kanske formulera mig dumt, du kan via android sätta din telefon att agera som
Trådlöst modem där folk kan ansluta och surfa via min uppkopplingDet du kommer att sakna är den dåliga batteritiden, det urusla högtalarljudet, omstarter när luren blir för varm och skärmen som inte kan avläsas i solsken. Jag har tröttnat på att jag inte kan använda GPS (Copilot och Navigon) utan att mobilen startar om efter någon minut pga överhettning.
Jag har beställt en iPhone 4 och hoppas att den klarar detta bättre.
slaneby
September 18, 2010 at 12:27Post count: 0Går du från Hero till iPhone4 blir du nog garanterat nöjd
då det är ljusår ifrån varandra i spec. Resten går att jailbreaka framGick från Iphone 3G->Hero->Iphone 4
Det som jag saknar är öppenheten i Android, det jag inte saknar är Herons usla byggkvalite.
Jag har haft iPhone i tre år och kommer förmodligen satsa på en Android telefon i den närmsta framtiden. Anledningen tilll detta är att jag är så trött på att behöva ha en massa bry för att jailbreaka iPhonen varenda gång en ny version av iOS kommer ut.
För en tid sedan var jag fullt inställd på att köpa mig en iPhone 4 men har inte samma intresse för den längre, förmodligen var det där med antenn problemet som avgjorde det hela och jag fick upp ögonen på Android markanden.
Jag är övertygad att iPhone kommer tappa marknad och Android går förbi.
Som sagt, jag ska köra vidare på min iPhone 3Gs tills jag ser en trevlig Android lur som passar mig. Finns redan en som är mycket intressant och det är Samsung Galaxy S. 😎
@cls 78843 wrote:
Jag har haft iPhone i tre år och kommer förmodligen satsa på en Android telefon i den närmsta framtiden. Anledningen tilll detta är att jag är så trött på att behöva ha en massa bry för att jailbreaka iPhonen varenda gång en ny version av iOS kommer ut.
För en tid sedan var jag fullt inställd på att köpa mig en iPhone 4 men har inte samma intresse för den längre, förmodligen var det där med antenn problemet som avgjorde det hela och jag fick upp ögonen på Android markanden.
Som sagt, jag ska köra vidare på min iPhone 3Gs tills jag ser en trevlig Android lur som passar mig. Finns redan en som är mycket intressant och det är Samsung Galaxy S. 😎
om du inte har en Iphone 4 kan du inte sitta och säga någonting om Anntenproblem, jag har aldrig haft det på min Iphone 4.. Och när det gäller JB och nya uppdateringar , visst det kanske kan vara lite halvjobbigt att vänta , men vem säger att du måste uppdatera din telefon bara för att det kommer en ny version?
@something 78844 wrote:
om du inte har en Iphone 4 kan du inte sitta och säga någonting om Anntenproblem, jag har aldrig haft det på min Iphone 4.. Och när det gäller JB och nya uppdateringar , visst det kanske kan vara lite halvjobbigt att vänta , men vem säger att du måste uppdatera din telefon bara för att det kommer en ny version?
OK, antennproblemet var nog inte den största anledningen till mitt minskande intresse för iPhone 4 utan det är nog mer hur Apple styr allt och alla med en järnhand, vad man för göra och inte göra med telefonen. 🙁
Det som jag känner mig mest orolig för nu är hur pass bra det fungerar att synka mail, kontakter och kalendrar med Google. Fungerar det lika sömlöst som på Android eller?
@shadewind 78895 wrote:
Det som jag känner mig mest orolig för nu är hur pass bra det fungerar att synka mail, kontakter och kalendrar med Google. Fungerar det lika sömlöst som på Android eller?
Jag har bara använt mig av kalendern och det var galet lätt!
Mailen har jag inte provat. Men det ska vara ganska så lätt vad jag vet!
@cls 78843 wrote:
Du kanske bör lista vad det är som du saknar som du får genom jailbreak nu. kan vara rätt intressant
@trub 78912 wrote:
Du kanske bör lista vad det är som du saknar som du får genom jailbreak nu. kan vara rätt intressant
Det finns tre anledningar varför jag jailbreakar min iPhone.
1. SBsettings
2. 3G Unrestrictor (fortfarande en gåta varför Apple sätter 3G begränsingar i appar som t.ex. Youtube) 😮
3. Winterboard
Vad är det för begränsningar i YouTube?
shadewind wrote:Vad är det för begränsningar i YouTube?Har du provat att titta på ett filmklipp i Youtube när du kör på 3G? Bildkvalitén blir sämre än när du kör med WiFi.
Med hjälp av 3G Unrestrictor (finns i Cydia) så lurar du youtube appen som då tror att du kör på WiFi. Med andra ord blir bilden bättre.
@cls 78920 wrote:
Har du provat att titta på ett filmklipp i Youtube när du kör på 3G? Bildkvalitén blir sämre än när du kör med WiFi.
Med hjälp av 3G Unrestrictor (finns i Cydia) så lurar du youtube appen som då tror att du kör på WiFi. Med andra ord blir bilden bättre.
använder my3g den är bättre, den aktiveras direkt på appar som behöver det
@cls 78920 wrote:
Har du provat att titta på ett filmklipp i Youtube när du kör på 3G? Bildkvalitén blir sämre än när du kör med WiFi.
Jag har aldrig haft en iPhone. Jag är ju The One and Only Trådskapare!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.