Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Gå ut på internet iPhone 3gs?
-
AuthorPosts
-
Hej! Ny på detta forumet så hoppas jag postar rätt 🙂
Det är såhär att jag har en iphone 3gs, och har märkt att jag flera gånger råkat gått ut på internet då min router antagligen inte når mej, för jag har fått massa trafikkostnader. Har inte push-meddelanden från mejlen eller något sådant aktiverat, vad jag vet. Frågan är då om man kan, varje gång min jag ska ut på internet, så frågar min iphone vad jag vill ansluta med, tex wifi eller 3g. Går det?
Mvh Johannes
Förstår inte riktigt frågan, men man du kan alltid slå på data-roaming för att slippa att mobilsurf debiteras din faktura (då du inte använder surf). Annars bör du skaffa ett surfabb. som efter en viss mängs surf varje månad sänker hastigheten, då vet du hur mycket det kommer att kosta, ex har tele2 ett billigt small-surfpaket för 29kr /mån.
@ng0r 75914 wrote:
Hej! Ny på detta forumet så hoppas jag postar rätt 🙂
Det är såhär att jag har en iphone 3gs, och har märkt att jag flera gånger råkat gått ut på internet då min router antagligen inte når mej, för jag har fått massa trafikkostnader. Har inte push-meddelanden från mejlen eller något sådant aktiverat, vad jag vet. Frågan är då om man kan, varje gång min jag ska ut på internet, så frågar min iphone vad jag vill ansluta med, tex wifi eller 3g. Går det?
Mvh Johannes
Har nog hänt mig med gjorde av med 83 kr på 3 dagar? vart på inkopplad på det jag har hemma så det har väl varit trafikavgifter
iPhonen väljer alltid wifi före 3G/EDGE. Låter som att du sitter i någon zon där ditt wifi inte når riktigt och att du surfar omedvetet på 3G/EDGE. Precis som mrsmart säger så är det både billigare och bättre att ha någon form av surfpaket. istället för 15kr/mb som i tele2s fall så kostar det 29kr per månad för 200mb.
Jo jag har säkert suttit utanför mitt wifi nät ibland, när jag går ut och så. Men när jag är inne på wifi kan väl det inte komma någonting som tar trafikavgifter, och som hamnar på min faktura senare? Har Halebop Vänner abbonemang, utan något surfpaket. Data roaming, vad gör det?
Vad har du för os i din 3gs? 3.x.x eller 4.x.x?
Data-roaming har med att använda andras operatörers nät utomlands.
Datatrafik har helt enkelt med att använda internet.
ingen datatrafiken = inget internet.iphonereservdelar.se;75948 wrote:vad har du för os i din 3gs? 3.x.x eller 4.x.x?4.0.2
4.0.2 är det jag har 🙂 finns det någonting jag bör kolla som kan ligga och skicka datatrafik som ligger på hela tiden, även när jag är utanför mitt wifi nät?
Tack för alla svar!Det bästa för dig är att stänga av data trafik och slå på det bara vid de tillfälle du vill surfa/använda 3g/EDGE/GPRS
Alternativet är att du tar det billigaste surf tilläggSå jag kan stänga av 3g och sånt så den inte kan använda internet? Finns det någon app i appstore som gör det? Och går det fortfarande att ta emot sms och samtal utan några problem?
Okey.
I Inställningar finns det en meny som heter Allmänt
Därefter tryck på Nätverk
Där finns en sak som heter Mobildata, jag antar att detta är inställt på 1 alltså blå.
Tar du bort den, stället du in telefonen att inte ta emot eller skicka datatrafik som telebolagen tar avgift för.
Men en iPhone utan internet är ingen höjdare.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.