Gameloft fyller 10 år, bjuder på gratis spel!

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Gameloft fyller 10 år, bjuder på gratis spel!

Viewing 33 posts - 1 through 33 (of 33 total)
  • Author
    Member
    Post count: 2331
    happyhourf.jpg

Gameloft fyller 10 år och därför har de bestämt sig för att bjuda på ett spel om dagen i 10 dagar. Erbjudandet gäller bara i 2 timmar och ingen vet i förväg vilket spel eller vilken tid den börjat gälla. Gårdagens gratis spel var Ferrari GT: Evolution. Följ Gameloft på Twitter, det gäller att vara i tid om man ska ladda ner spelen gratis.
    http://twitter.com/gameloft

Posta här när/om ni vet vilken tid eller vilken spel som bjuds på idag.

TruB
    Member
    Post count: 476

Ferrari GT: check

fredda-79
    Member
    Post count: 181

Chuck Norris: Bring on the Pain!
    ca 17:20 och sedan 2 timmar…

raekaN
    Member
    Post count: 139

“Chuck Norris: Bring on the pain” is free for 2 hours!!! 22 min sen

Edit* Fredda han före ^^

TruB
    Member

Chuck Norris: Bring on the pain – Check

TruB
    Member

castle of magic – check

sen 10:25?

Freebo
    Member
    Post count: 4365

För oss lata så vore det guld med en iTuneslänk =)

edit: Castle Of Magic for iPhone, iPod touch, and iPad on the iTunes App Store

fredda-79
    Member

Irriterande att man sitter på jobbet och inte har itunes här. Överstiger 20MB så man får ju inte ta ner det via phonen.

Freebo
    Member

@fredda-79 65203 wrote:

Irriterande att man sitter på jobbet och inte har itunes här. Överstiger 20MB så man får ju inte ta ner det via phonen.

3G Unrestrictor i Cydia

TruB
    Member

jag kör också genom telefonen, dock sitter jag på wifi på jobbet

Ponyboy
    Member

Helvete!! Missade dagens spel och den verkar mycket bättre än Chuck Norris skräpet. 🙂

raekaN
    Member

@ponyboy 65242 wrote:

Helvete!! Missade dagens spel och den verkar mycket bättre än Chuck Norris skräpet. 🙂

samma här ><
    kör free versionen och ville verkligen ha den fulla xD

Freebo
    Member

Dagens lir påminner om Giana Sisters, 3/5 sniglar på ögat

TruB
    Member

ganska likt, rätt mycket av samma hela tiden, en mario kopia är nog bättre.

hade velat se en zelda (snes) port, eller riktig kopia, zenonia1-2 håller inte riktigt.

fredda-79
    Member

Real Tennis släpptes för ca 30 min sedan…
    http://j.mp/cyc2Ad

fredda-79
    Member

Bailout Wars http://j.mp/9bUDpo
    Gratis sedan 20 minuter sedan..

TruB
    Member

Bailout Wars står det 7 kr för mig på appstore :/
    free i sök listan dock

edit
    testade igen
    nu var det tvärtom

Bailout Wars – check

fredda-79
    Member

jag tog ner den gratis via länken jag skrev in. Testa på nytt…

denniz123456
    Member
    Post count: 144

ååhh jag missade alla spel förutom chuck norris igår sovde jag klockan 12 på natten så jag tänkte ähh gameloft kommer inte ge nån gratis spel så jag gick för att sova klockan 12 sen så vaknade jag på morgon och såg att dom gav ett gratis spel klockan 1 på natten, så om jag skulle vänta 1 timme till så skulle jag ladda ner gratis 🙁

Ponyboy
    Member

Jag är så dålig på det här, har också missat alla spelen sen Chuck Norris.

mrsmart
    Member
    Post count: 287

Jag har missat alla, vilket beror på att jag inte har något Itunes konto att tillgå ännu.

Ponyboy
    Member

@mrsmart 65641 wrote:

Jag har missat alla, vilket beror på att jag inte har något Itunes konto att tillgå ännu.

Du kan skaffa en iTunes konto när du vill, du behöver inte ha ett iPhone för det. Det är ju bra att ladda ner de nu när de är gratis för har du laddat ner de en gång så kan du ladda ner de igen gratis när du har fått din iPhone.

TruB
    Member

“@sky7i If I were you I would only sleep for like 6-7 hours ;)”
    sa dom kl1.
    kan det betyda att dom tänkt släppa nästa kl 7-8?

denniz123456
    Member
    Post count: 144

hmmm varför säger dom rackarna så för ??

mrsmart
    Member

@ponyboy 65645 wrote:

Du kan skaffa en iTunes konto när du vill, du behöver inte ha ett iPhone för det. Det är ju bra att ladda ner de nu när de är gratis för har du laddat ner de en gång så kan du ladda ner de igen gratis när du har fått din iPhone.

En kort fråga, ponera att jag skapar ett Itunes konto där jag valt inställningar så att jag enbart betalar med itunes-presentkort. Och sedan skaffar jag ett Itunes-konto med ett betalkort, kan jag hämta hem spel/apps från båda dessa konton och lägga in på samma iphone från samma dator?

Freebo
    Member

Ja men att ha två konton är allt annat än smidigt… att uppdatera appar kräver att du loggar in/ut från olika konton i tid och otid.

Ponyboy
    Member

Dagens spel är Rise Of The Lost Empire.
    iTunes länk.

raekaN
    Member

laddade ner spelet via länken precis så hur får ja in de på iphonen? xD haha (noobig fråga ja vet 😛 )

Måste ja synka med itunes?
    tror alla mina apps kommer försvinna från enheten då :S
    de står: Alla befintliga program och deras data på den här iphoneenheten kommer att ersättas med program från det här itunes biblioteket :O

mrsmart
    Member

@freebo 65663 wrote:

Ja men att ha två konton är allt annat än smidigt… att uppdatera appar kräver att du loggar in/ut från olika konton i tid och otid.

Okej, tack för svar. Då väntar jag 1.5 vecka tills jag fyllt arton och aktiverar mitt nya e-konto så jag kan registrera med det. Orkar verkligen inte krångla.

Synd att man missar gratis spelen 😡

Ponyboy
    Member

@mrsmart 65704 wrote:

Okej, tack för svar. Då väntar jag 1.5 vecka tills jag fyllt arton och aktiverar mitt nya e-konto så jag kan registrera med det. Orkar verkligen inte krångla.

Synd att man missar gratis spelen 😡

Jag tror du missade hela poängen där. Du kan skaffa en konto nu utan att ange nån kreditkort, då kan du ladda ner allt som är grattis. Om du nån gång vill köpa en app så kan du då ange ditt kreditkortsnr i ditt nuvarande konto, du behöver alltså inte skapa flera konton.

@ponyboy 49150 wrote:

Öppna itunes och välj appstore. När du ska ladda ner ett gratis app så blir du tvungen att skapa ett konto, och då kan man välja “creditcard none”Screenie

mrsmart
    Member

@ponyboy 65708 wrote:

Jag tror du missade hela poängen där. Du kan skaffa en konto nu utan att ange nån kreditkort, då kan du ladda ner allt som är grattis. Om du nån gång vill köpa en app så kan du då ange ditt kreditkortsnr i ditt nuvarande konto, du behöver alltså inte skapa flera konton.

Aha, tack så väldigt mycket. 🙂

TruB
    Member

Rogue Planet is #FREE for 2 hours http://j.mp/9gwMno Follow @Gameloft to know when next free game is #iPhone #HappyHour

21:20
    Rogue planet – check

TruB
    Member

Det är över nu, fick tag på:
    FerrariGT – bättre än jag trodde
    ChuckNorris – inget vidare, dock som förväntat
    CastleMagic – tråkigt mario liknande
    BailoutWars -kul nån gång
    LostEmpire – strategi, väldigt förenklat
    BridgeOdyssey – skoj brobyggar spel, något kort. dom sista banorna är riktigt svåra med.
    RoguePlanet – turbaserat strategi, knappt testat, överdrivet mycket story/dialog
    SiberianStrike – bara testat, flygspel. verkar ok

BridgeOdyssey borde kanske inte vara med då jag köpte det efter att missat deadlinen. det jag kört mest av dom

Viewing 33 posts - 1 through 33 (of 33 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.