Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Går det att återuppliva en iphone som dött pga "uppgradering"?
-
AuthorPosts
-
Hej! Försöker hjälpa min flickvän med sin iPhone!
Hon har en iPhone 16 GB som är jailbreakad med Spirit. Men hon råkade av misstag uppgradera den via iTunes och nu är den död.
Kan man återuppliva den själv genom att installera om nån firmware?
Går det att återliva den genom att lämna in den på en verkstad, typ mumien.se eller liknande?Sökte forum och FAQ men hittade ingen lösning på detta specifika problem. Tacksam för hjälp!
Jag la till information om vilken jailbreak det var. Hoppas att det kan hjälpa mig få ett svar för det vore synd om man var tvungen att slänga en helt ny oanvänd iPhone 🙁
@Ajfån 72081 wrote:
Jag la till information om vilken jailbreak det var. Hoppas att det kan hjälpa mig få ett svar för det vore synd om man var tvungen att slänga en helt ny oanvänd iPhone 🙁
Prova att få den i dfu eller recovery mode.
Sök i google hur du gör detta och sen återställa.
Du kan inte återställa den på vanligt vis?
Sen kan det vara bra om du skriver att det är en 3g eller gs.Tack för ditt svar! Det är en 3GS.
Läste nånstans om DFU och recovery mode. Det ska jag nog kunna fixa. Men kan du eller någon berätta lite mer utförligt hur jag ska göra? Antar att det inte bara är att använda DFU eller recovery och sen är den hel igen? Eller är det så enkelt? Måste inte ny mjukvara införas?
Tack!
en till liten fråga. går det lika bra med DFU som recovery mode?
@Ajfån 72092 wrote:
en till liten fråga. går det lika bra med DFU som recovery mode?
How to Downgrade Your iPhone 3G
from iOS 4 to iOS 3.1.3Där beskrivs bla dfu mode.
Hej. Finns det ingen möjlighet att låsa upp en 3gs som av misstag är uppdaterad till iOS4? Måste man nedgradera den?
Det ska tydligen gå nu att jb och låsa upp alla ios4 telefoner
@joppe 72494 wrote:
Hej. Finns det ingen möjlighet att låsa upp en 3gs som av misstag är uppdaterad till iOS4? Måste man nedgradera den?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.