Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Går det att delbetala själva telefonen hos Telia?
-
AuthorPosts
-
Tjo!
Är det något som vet om det kommer gå att delbetala själva telefonen hos Telia?
T.ex. om man väljer abonnemanget Telia Till Vänner 18 månader, så kostar en iPhone 3G 8GB 3420 kr. Om man delbetalar den blir det ca 190 kr/månad.
Frågan är om det går att delbetala denna summan för telefonen under dessa 18 månader, d.v.s 3420 kr / 18 mån = 190 kr/mån eller om dom vill att man ska betala kontant för mobilen.
Någon som har koll på det?
@iPhoneinfo.se 5657 wrote:
Tjo!
Är det något som vet om det kommer gå att delbetala själva telefonen hos Telia?
T.ex. om man väljer abonnemanget Telia Till Vänner 18 månader, så kostar en iPhone 3G 8GB 3420 kr. Om man delbetalar den blir det ca 190 kr/månad.
Frågan är om det går att delbetala denna summan för telefonen under dessa 18 månader, d.v.s 3420 kr / 18 mån = 190 kr/mån eller om dom vill att man ska betala kontant för mobilen.
Någon som har koll på det?
Nej, inte enligt telias kundtjänst iaf,
Däremot kan du alltid delbetala en faktura så…..alltså borde det gå?“Vill du skjuta på betalningen till Telia kan i vissa fall anstånd beviljas. Kravdatum flyttas då fram 30 dagar och ränta debiteras från den ursprungliga förfallodagen. Inloggad på Mina Sidor kan du själv ansöka om anstånd. Om du vill dela upp fakturan på flera betalningstillfällen kontaktar du Reskontraservice (020 280280).”
jag tror man behöver betala in summan för telefonen kontant. Du får ingen faktura… alt att du drar ett kort fram och tillbaka men det blir inte som en delbetalning… som du tänker på
men telias kundtjänst kan suga min….. de säger alla olika saker samt att de har inte fot någon information alls….
har ringt dit typ 5ggr med liknande frågor å fot olika svar.
samt har ringt till typ 5 butiker.dåligt av Telia att inte ge någon info till sina anställda.
@justin 5664 wrote:
jag tror man behöver betala in summan för telefonen kontant. Du får ingen faktura… alt att du drar ett kort fram och tillbaka men det blir inte som en delbetalning… som du tänker på
men om du ex. beställer på telia.se, betalar du väl på din nästa faktura? eller är det kort/postförskott som gäller?
Varför ska du delbetala telefonen? Det är väl bara att pröjsa direkt!
@halle 5690 wrote:
Varför ska du delbetala telefonen? Det är väl bara att pröjsa direkt!
Det är en kompis som har lite dåligt med pengar denna månaden men ändå vill haffa en iPhone 3G så jag tänkte kolla upp det för honom, men det verkar gå att delbetala telefonen. Blir bara en extra uppläggningsavgift (250 kr, engångsavgift) + extra avi-avgift (15 kr/månad) för er som tänker göra samma sak.
Själv ska man köpa en kontant! 🙂
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.