Går det att köpa olåst iPhone i Sverige?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Köpa iPhone Går det att köpa olåst iPhone i Sverige?

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • Author
    Member
    Post count: 34

Rubriken säger allt. Har inte fattat riktigt om det går eller inte, och var i så fall?

svensson431
    Member
    Post count: 210

Nej men kontant betalning låst till det företaget.

RS73
    Member
    Post count: 24

Kolla här: Produkt Nya Apple iPhone 4 32GB Svart – OlÃ¥st! | Mobillagret.com
    Dyyyyyrt men vill man ligga främst så 😉
    Jag väntar nog på min från lilla Telia jag.

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Vilket jäkla skojarpris! Köp den med TRE kontantkort och lås upp den direkt – spara 12000:-

vill ha iphone
    Member
    Post count: 22

Haha! Men kolla comviq.se, dom har för 5900:- (16 gb, 6900 32 gb) låst till comviq, antar att det går lätt att låsa upp.

steffeiphone
    Participant
    Post count: 799

Upplåsningguide Kör på billigaste kontant alternativet och lås upp via min guide 🙂

vossen
    Member
    Post count: 1457

Beställ från England via borderlinx.com, registrera dig och använd.

SomethinG
    Member
    Post count: 363

eller köp en kontantkorts telefon från vilken opratör som helst , aktivera telefonen med kortet du får med , installera Cydia ( Jailbreak ) , sen låser du upp den med Ultrasn0w 😀

imported_pongo
    Member
    Post count: 893

nu vart det inte frågan om “hack”unlock.
    utan killen vill köpa den fabriksupplåst.
    men det kommer inte gå här i sverige (kanske längre fram)
    men just nu så kan du köpa det med kontantkort och sedan ge en peng för upplåstning
    dom enda jag känner till är “tre” som gör det.

dom andra operatörerna “telia”halebop”comviq”tele2” ect ect, vet inte om dom erbjuder sånt där, då t.ex telia, du kan köpa den med kontaktkort, men den är ändå låst i 12månader hos telia.

(alla vill inte behöva vänta på en unlock för att kunna uppdatera)

AndreasEk
    Member
    Post count: 2

http://www.haleop.se har till abonnemang, men dom är inte låsta till någon operatör

muffins
    Member
    Post count: 1906

@andreasek 76995 wrote:

http://www.haleop.se har till abonnemang, men dom är inte låsta till någon operatör

Alla svenska operatörer säljer telefonen låst till respektive operatör.
    Antingen med eller utan abonnemang.

Tre.se är det enbart där man kan köpa den kontant och låsa upp direkt.

Flash
    Member
    Post count: 64

Sök på prisjakt: iphone – sökning på Prisjakt

Där finns en del företag som säljer dom fabriksupplåsta, i alla fall hävdar dom det om man läser på deras sidor, många har dom dock inte i lager. Priserna är också tämligen hysteriska. cyberphoto.se säljer dom också upplåsta till helt galna priser.

Tre verkar inte sälja iPhone 4 med kontantkort längre, står inget om det på deras hemsida i alla fall. Kanske någon annan vet mer om detta. Däremot säljer dom 3GS 8GB med kontantkort.

Verkar helt omöjligt att få tag på 3GS 16GB eller 32GB numera…

muffins
    Member
    Post count: 1906

@flash 77030 wrote:

Sök på prisjakt: iphone – sökning på Prisjakt

Där finns en del företag som säljer dom fabriksupplåsta, i alla fall hävdar dom det om man läser på deras sidor, många har dom dock inte i lager. Priserna är också tämligen hysteriska. cyberphoto.se säljer dom också upplåsta till helt galna priser.

Tre verkar inte sälja iPhone 4 med kontantkort längre, står inget om det på deras hemsida i alla fall. Kanske någon annan vet mer om detta. Däremot säljer dom 3GS 8GB med kontantkort.

Verkar helt omöjligt att få tag på 3GS 16GB eller 32GB numera…

16/32GB har slutat att säljas.
    Apple har tagit fram 8GB versionen som budgetalternativ till iPhone4.
    Tre kommer säkerligen börja med kontantkortsförsäljning av iPhone4 så fort alla beställningar har lugnat ner sig, då telefonerna inte räcker till.

Jag förstår varför tre gör så.
    De säljer enbart med abonnemang då efterfrågan på telefonerna är skyhöga och på så vis får de abonnemangskunder, istället för 3-kontantkunder som sedan väljer att låsa upp telefonen direkt vid köpet.
    Det är ruggigt kass marginal på kontantförsäljningen av iPhone4 hos operatörerna så de tjänar nästan inget alls på det.

Nu får de abonnemangskunder som betalar månadsvis med x antal kronor, beroende på abonnemangsformen de har tecknat.

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.