Går det att låsa upp iphone hos Telia?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Går det att låsa upp iphone hos Telia?

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author
    Member
    Post count: 37

Hej!

Jag undrar om det går att låsa upp min iphone 3GS som inte har använt med Telia i 12 månader hos Telia? Det finns inget abonemang på mobilen.

muffins
    Member
    Post count: 1906

Om telen är köpt hos Telia, får du vänta tills det gått 12 månader från inköpsdatumet innan du kan låsa upp genom Telia.

cysy55
    Member

@muffins 51988 wrote:

Om telen är köpt hos Telia, får du vänta tills det gått 12 månader från inköpsdatumet innan du kan låsa upp genom Telia.

Men jag har låst upp den sj så länge med blackran1 och kör Comviq, räknas det som att jag ”använder Telia” eller måste jag köra Telia på riktigt?

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Nej, för att kunna låsa upp via Telia efter 12 månader behöver du inte ha belastat ditt Telia SIM kort med ett öre. Fortsätt med Comviq du.

cysy55
    Member

@freebo 52001 wrote:

Nej, för att kunna låsa upp via Telia efter 12 månader behöver du inte ha belastat ditt Telia SIM kort med ett öre. Fortsätt med Comviq du.

Jaså, ok. Fast det finns inget abonemang på mobilen så hur vet dem hur länge den har varit låst hos Teila?

Freebo
    Member

IMEI-numret talar om när den såldes/släpptes ut i det fria

cysy55
    Member

@freebo 52261 wrote:

IMEI-numret talar om när den såldes/släpptes ut i det fria

Jaså, ok. Mitt är 01 203100 541215 1
    Kan någon se genom numret när den går att låsa upp ordentligt hos Telia?

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

@cysy55 52287 wrote:

Jaså, ok. Mitt är 01 203100 541215 1
    Kan någon se genom numret när den går att låsa upp ordentligt hos Telia?

Det står på kvittot när den är köpt. Alla mobiler sålda från Telia finns i deras register, vill du låsa upp den kan du gå till din telia butik och visa upp kvittot och be dem låsa upp den.

Ps: Du har en 3Gs så det är omöjligt att den köptes för mer än ett år då dem släpptes för 6 månader sen. Alltså minst 6 månader kvar.

Edit: Tror inte att telia låser upp mobilen om du inte har ett kvitto för den.

cysy55
    Member

tack för alla svar!

Jag har tyvärr inget kvitto eftersom jag fick telefonen av en person som fick den av någon annan (Den är inte snod i alla fall) därför finns det inget kvitto på den. Går det inte kolla genom IMEInumret hur länge telefonen har funnits och när den kan låsas upp?

Freebo
    Member

Jodå, det är bara att knappa in telefonens serienummer här (https://selfsolve.apple.com/GetWarranty.do)

Täcks den av garanti så har det alltså inte gått 12 månader (eftersom Telia/Telenor inte låser upp förän efter 12 månader…)

Täcks den inte längre av garanti så är det bara att knalla in i RÄTT butik med serienummer och IMEI-nummer och betala en upplåsning

Rätt butik i det här fallet är Telia eller Telenor

Devildriver
    Member
    Post count: 34

@ponyboy 52290 wrote:

Det står på kvittot när den är köpt. Alla mobiler sålda från Telia finns i deras register, vill du låsa upp den kan du gå till din telia butik och visa upp kvittot och be dem låsa upp den.

Ps: Du har en 3Gs så det är omöjligt att den köptes för mer än ett år då dem släpptes för 6 månader sen. Alltså minst 6 månader kvar.

Edit: Tror inte att telia låser upp mobilen om du inte har ett kvitto för den.

Min låste dom upp utan att jag visa kvitto

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.