Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › går detta ???
-
AuthorPosts
-
hej jag har iphone 4 .med 4.0.1 i vill ha 4.1 den är upplåst den kommer från usa från början ha telenor i nu . modemfirmware 01.59.00
läste att man kunde uppdatera den till 4.1 så man kan ha sitt telenor kort i ändå .man skulle inte behöva ändra sitt baeband är det samma som dettta modemfirmware 01.59.00 . ska man ha något som heter tinyumbrella så blir det 4.1 i telefon och att den är upplåst så jag kan ha den som jag har den idag fast det är 4.1 i
ok tack baseband är det som gör så telefon är upplåst för andra kort?
men ser att du har gjort detta
men du har detta basband 02.10.04 – va är skilnanden på mitt och ditt?skillnaden är att det du har går att låsa upp med ultrasn0w medan mitt inte gör det.
därför ska dom som är i behov av upplåsning akta sig från uppdateringarså det är inte bra om jag uppgradera till 4.1 då?
jo om du gör som på länken jag länkade tidigare, då behåller du ditt baseband som du har nu samtidigt som du uppdaterar till 4.1
hej gjort detta nu men något har gått åt helvete allt är borta jb och allt nu måste jag sätta i usa kortet som kom med telefon .mitt telenor kort hittar den inte hur ska jag göra nu då? system 4.1 i och baseband 01.59.00 va ska jag göra….
jb den med greenpois0n – Mmmm…pois0n
och kör unlock med ultrasn0wok sitter här och är helt förvirrad men ska göra det du skrev tack
ultrasn0w
denna hittar jag i cydia väl?ewfugpjl-val -vlWRVwvrv4d3dhhpädeöääääääääöåååååååååäöäöåöäåäöpjeocipWEh9pf20
(/T8788889989789[|§[||[∞$∞£∞$@$”€#€6[|[≈@1768|©§©|90
baachi@swag 81359 wrote:
hej jag har iphone 4 .med 4.0.1 i vill ha 4.1 den är upplåst den kommer från usa från början ha telenor i nu . modemfirmware 01.59.00
läste att man kunde uppdatera den till 4.1 så man kan ha sitt telenor kort i ändå .man skulle inte behöva ändra sitt baeband är det samma som dettta modemfirmware 01.59.00 . ska man ha något som heter tinyumbrella så blir det 4.1 i telefon och att den är upplåst så jag kan ha den som jag har den idag fast det är 4.1 i
Du skriver rubriker som en jävla kratta.
Ifall man har baseband 02.10.04 och inte sparat sin SSH eller vad de nu är som ska sparas, så går de väl inte att nedgradera till en äldre baseband?
Finns de ingen möjlighet att hitta en sparad SSH på internet och återställa till en äldre baseband via någon annans SSH?
Jag sitter fast med min baseband nu och känns ju inge vidare roligt
Du kan endast nedgradera ditt baseband på en iPhone 3G, och inte iPhone 4 som du har.
Ryktas om att unlock kommer lagom till när Apple släpper iOS 4.2 någon gång i November. Så sitt lugnt i båten.
@armis 82065 wrote:
Du kan endast nedgradera ditt baseband på en iPhone 3G, och inte iPhone 4 som du har.
Ryktas om att unlock kommer lagom till när Apple släpper iOS 4.2 någon gång i November. Så sitt lugnt i båten.
Korrigering: Det går att nedgradera basebandet på vissa iPhone 3G.
De måste ha en äldre bootloader. Det är inte många som har en iPhone 3G i dagsläget med en äldre bootloader.Tack för svaret Armis 🙂
Hittade en video om “limesn0w” på youtube som tydligen ska kunna låsa upp basebandet, men de har inte släppts än.. Sen finns de andra videosar som säger att den video är fake.. För mycket video på youtube.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.