Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › går ej återställa iphone, kod 23
-
AuthorPosts
-
Igår när jag tog upp min mobil för o kolla den så stod det på lockscreenen något i stil med “din iphone går ej längre att ringa med, en återställning behövs” det var ett push meddelande typ. Kunde gå in i mobilen o starta program o så men ingen som helst täckning. Så jag tänkte att jag får ju då återställa den idag. Men nu när jag ska återställa den så lämnar den felkod 23 i itunes.
Den är JB med blackrain.
Vad kan jag nu göra? usb -> iTunes loggan syns nu bara i bild. Antar att jag inte lykats få bort all JB heller eftersom jag inte lyckats återstäla den?
har provat det nu, “kontrollerar iphone återställning med apple” tar lång tid, sen så lämna den felkod 23 iaf. skärmen är först svart o sen blir den vit lysande så jag tror jag fick in den i DFU mode. har provat ett par ggr nu med dfu mode o den lämnar felkod 23 var gång
DFU mode:
“iTunes har upptäckt en iPhone i återhämtningsläge. Du måste återställa denna iPhone innan du kan använda den med iTunes.”får jag upp. info om telefonen är:
Namn: iPhone
kapacitet: ej tillämpligt
programversion: ej tillämpligt
serienummer: ej tillämpligtskärmen fortfarande svart då. klickar på återställ.
“kontaktar iphone programuppdateringsservern” (inte helt hunda, men innebörden stämmer)
kommer upp ett långt meddelande, jag klickar på “återställ och uppdatera”“extraherar programvara”
“kontrollerar iPhone-återställning med apple”
(skärmen har här ngn gång börjat lysa vit)“iPhone-enheten “iPhone” kunde inte återställas. Ett okänt fel uppstod (23)”
kan bara klicka på OKdet går ej heller JB om den.
jag har lite JB program i den och återställde den inte i telefonen när den väl var igång innan utan tänkte att jag gör det via datorn. så de programmen finns troligen kvar i telefonen på ngt vis. men nu kommer jag ju inte in i telefonen alls, finns det fler tips? kommer operatören kunna komma in i den o se att jag har JB?
den är helt svart. men blir lysande vit efter ett tag. när den kommit en bit i processen.
den var rätt varm igår. tänkte inte mer på de då den kan bli de ibland när jag har laptopen i knät o mobilen i fickan.
Aja, fortsätt testa men jag är rätt säker på att det är ett hw problem relaterat till basebandet.
vad betyder det?
kommer operatören kunna komma in i mobilen på annat sätt än de jag har försökt?Nej Anovo kommer inte att komma in i den heller, jag är rätt säker på att din iPhone är skrot men ta mig inte på orden och använd en hammare…!
Omfattas den av garanti så lämnar du in den och får med 99.9% sannolikhet ut en ny iPhone. Felet är inte orsakat av att den varit jailbreakad men nämn inte att den är jailbreakad…=)
jag lämnade in den nu iaf. så får vi se vad de säger. självklart nämde jag inget om JB. de skulle ta max 2v iaf, tack för hjälpen o jag ska försöka komma ihåg o lämna svar här sen igen ang detta ärendet ifall fler stackare råkar ut för det.
Måste kännas skönt att inte ha sparat 1000:- på att köpa en gråimporterad… =)
Hoppas att det löser sig
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.