Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Går ej att återställa?
-
AuthorPosts
-
I lördags köpte jag en iPhone 4 när man setter på telefonen och Apple bilden kommer fram syns i display en röd linje ungefär under operatörs namn 2 cm och under batteri symbolen 1.5 cm. Var i butiken pratade med de och fick tips att pröva om installera ifall det är mjukvara fel, försöker återställa med skift men det går inte jag har 4.0.1 och villa ha kvar det, tips förslag hur jag ska gå vidare.
Tack på förhand
Menar du att trots att jag har betalat flera tusen kronor för min telefon fortfarande kontrollerar apple vad jag installerar i den? Det är ju sjukt för fan. Jag hade tidigare en 3G och med den gick och leka hur man ville det här får bli min sista apple produkt då.
Undrar finns möjlighet att kringgå apples signatur och ominstallera iphonen för att se vad felet är hårdvara eller mjukvara och i så fall lämna tillbacka apparaten.
*************************@muffins 76077 wrote:
Bara om du sparat din shsh-fil.
Har du din telefon igång nu?Om så är fallet och den är jailbreakad gör enligt denna guide: Säkra din iPhone för framtida nergraderingar av firmware | iMedia
Så kommer du kunna installera 4.0.1 på den igen om du vill återställa.
Hej och tack för dina svar muffins
Telefonen är i gång nu med firmware 4.0.1
Den är jailbreakad ock jag har tryckt på ”Make my life easier, thanks” när det var firmware 4.0.1 installerat. Nu när jag går på Home-Cydia stor inte en som i guiden du skickat ”This device has SHSHs on file for iPhone OS 4.0” utan i min stor det ”This device has a pending TSS request” undrar tar det lång tid innan SHSHs är sparde eller?
Jag läste att man kunde spara även lokalt i datorn med *umbrella* vet du hur man gör då.@pz007 76119 wrote:
Hej och tack för dina svar muffins
Telefonen är i gång nu med firmware 4.0.1
Den är jailbreakad ock jag har tryckt på ”Make my life easier, thanks” när det var firmware 4.0.1 installerat. Nu när jag går på Home-Cydia stor inte en som i guiden du skickat ”This device has SHSHs on file for iPhone OS 4.0” utan i min stor det ”This device has a pending TSS request” undrar tar det lång tid innan SHSHs är sparde eller?
Jag läste att man kunde spara även lokalt i datorn med *umbrella* vet du hur man gör då.Att det står “Pending bla bla” är för att den måste bli godkänd. Detta brukar ta några dagar. Så kika in igen om några dagar eller så, så ska du se att det kommer stå som i guiden då :).
Jag har aldrig sparat SHSH-filen lokalt då jag trivs bäst med Cydia och spara den på det viset.
Mvh
Ok då förstår jag, med andra ord det betyder att jag inte kan återställa innan det blir grönt på Home-Cydia och det stor This device has SHSHs on file for iPhone OS 4.0.X är det rät uppfattat.
MVH@pz007 76128 wrote:
Ok då förstår jag, med andra ord det betyder att jag inte kan återställa innan det blir grönt på Home-Cydia och det stor This device has SHSHs on file for iPhone OS 4.0.X är det rät uppfattat.
MVHHelt rätt ang. 4.0.1 och tidigare versioner.
4.0.2 kan du återställa till utan problem i iTunes eftersom det är den versionen som iTunes signerar just nu.Men då mister du som sagt din jailbreak och blir operatörslåst.
Nu har jag väntat och i cydia hem skärmen stor det grönt SHSH:iOS 4.0.2,4.1. När jag försöker att installera 4.0.1 på min iphone 4 genom shift + Återställ i ituns får jag felmeddelande 3194 , det trots jag har gjort ändringar i hosts filen och tömt Cash minnet. Förslag på vad skall man göra.
MVH@pz007 78007 wrote:
Nu har jag väntat och i cydia hem skärmen stor det grönt SHSH:iOS 4.0.2,4.1. När jag försöker att installera 4.0.1 på min iphone 4 genom shift + Återställ i ituns får jag felmeddelande 3194 , det trots jag har gjort ändringar i hosts filen och tömt Cash minnet. Förslag på vad skall man göra.
MVHEnligt detta så betyder det nog att Apple hunnit sluta signera 4.0.1 innan du tröck på “make my life easier” så det verkar som om du inte har SHSH sparat för 4.0.1
Hände mig också, och efter lite klantighet sitter jag nu själv på en lur som har 4.1 och inte går att nedgradera eller jailbreaka i nuläget.
Bara vänta ett tag och se om dom släpper nytt jailbreak för 4.0.2 och 4.1
Lycka till
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.