Går ej att återställa iPhone 4

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Går ej att återställa iPhone 4

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Member
    Post count: 985

Hejsan folket, längesen man skrev något här!
    Har stött på ett problem med min iPhone 4 med 4.1:
    Igår skulle jag ladda ner ett par appar och samtidigt uppdatera ett par andra appar. Men ikonerna som visas är bara gråa med den här statusbaren som visar hur långt det har gått på nedladdningen. Aja, provade att logga ut från mitt iTuneskonto och sedan logga in igen. Ingen skillnad.
    Bild:
    [ATTACH]771[/ATTACH]
    Så idag tänkte återställa telefonen (laddade ned en 4.1 firmware för att jag inte vill uppdatera till 4.2) men iTunes säger att det inte går återställa. Ingen felkod på min iMac. Provade sen att bara trycka på återställ i iTunes men inte heller det funkade. Till sist provade jag även att skapa en custom ipsw med pwnagetool och sen sätta telefonen i DFU läge. Klarar att hamna i DFU, men samma sak händer vad gäller när jag ska återställa. Har provat olika USB-portar i datorn, har även provat på en windowsdator, och samma resultat där, dock fick jag reda på en felkod; 3194. Har även provat att installera om itunes utan lyckat resultat.

Vet inte vad jag ska göra just nu, hoppas det är någon som vet eller kan komma med förslag på vad jag borde göra… 🙂

Sitter med en iMac med allting up-to-date, en iPhone med firmware 4.1 och jailbreakad med limera1n, som nu är i DFU läge.

Auf widersehen!

muffins
    Member
    Post count: 1906

@kungen 86635 wrote:

Hejsan folket, längesen man skrev något här!
    Har stött på ett problem med min iPhone 4 med 4.1:
    Igår skulle jag ladda ner ett par appar och samtidigt uppdatera ett par andra appar. Men ikonerna som visas är bara gråa med den här statusbaren som visar hur långt det har gått på nedladdningen. Aja, provade att logga ut från mitt iTuneskonto och sedan logga in igen. Ingen skillnad.
    Bild:
    [ATTACH]771[/ATTACH]
    Så idag tänkte återställa telefonen (laddade ned en 4.1 firmware för att jag inte vill uppdatera till 4.2) men iTunes säger att det inte går återställa. Ingen felkod på min iMac. Provade sen att bara trycka på återställ i iTunes men inte heller det funkade. Till sist provade jag även att skapa en custom ipsw med pwnagetool och sen sätta telefonen i DFU läge. Klarar att hamna i DFU, men samma sak händer vad gäller när jag ska återställa. Har provat olika USB-portar i datorn, har även provat på en windowsdator, och samma resultat där, dock fick jag reda på en felkod; 3194. Har även provat att installera om itunes utan lyckat resultat.

Vet inte vad jag ska göra just nu, hoppas det är någon som vet eller kan komma med förslag på vad jag borde göra… 🙂

Sitter med en iMac med allting up-to-date, en iPhone med firmware 4.1 och jailbreakad med limera1n, som nu är i DFU läge.

Auf widersehen!

Felkod 3194 beror på att den iOS version du försöker installera, signeras inte längre.

Om du har SHSH-fil sparad får du ändra om i hosts-filen till antingen Cydia`s server genom att peka om signerings-dnsen dit, alternativt till din lokala ip-adress om du har SHSH-filen sparad för iOS 4.1 på din dator.

Öppna upp Cydia & kolla högst upp på skärmen efter en text som är grön. Där står det vilka versioner du har SHSH-filer sparat för.
    Alternativt ladda hem TinyUmbrella & kolla upp vilka SHSH-filer du har sparade.

Har du ingen SHSH-fil sparad för iOS 4.1 så kan du således ej återställa till den version då iTunes ej längre signerar den versionen.

Mer om hur du nedgraderar eller återställer till en firmware som inte längre signeras av iTunes hittar du här: Nedgradera & återställa firmware – Hur man går tillväga | iMediaNU

Kungen
    Member

Tackar för snabbt svar!
    Men det löste sig ändå, vet inte varför eller hur men jag tryckte på uppdateraknappen igen och det löste sig 🙂

berne88
    Member
    Post count: 85

jag har samma problem, kan inte återställa eller ?

Kungen
    Member

Jag har samma problem igen, nu med version 4.2.1 jailbreakad med redsn0w… Vet inte vad jag ska göra, förmodligen ingenting just nu iaf då allt funkar… 🙂
    På macen står ingen felkod heller, bara att ”this device is not eligible for the requested build”…

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.