Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Går ej att ringa efter upplåsning! Hjälp mig!
-
AuthorPosts
-
Tjenare !
Har en iphone 3g med 3.1.2 versionen. Telefonen var låst till telenor men låste upp den med blackra1n för att kunna använda mitt Tre sim kort. Jag fick täckning och 3g loggen kom upp bredvid. Ringde saldo för att kolla vad jag hade kvar att ringa för och det funka fint, men när jag ska ringa en vän så avslutas samtalet direkt när man ska ringa. Jag kan häller inte ta i mot samtal av någon dock kan jag skicka sms och ta i mot sms. Misstänker att det kan vara någon inställning. Någon som vet vad det kan bro på ?
Update 23/11-09
Har testat ett comviq kontant kort idag och det stod “Ingen service”
Är det någon som har tips på vad man kan göra eller har någon en sida att rekommendera för att jailbreaka och låsa upp som är bättre ?Mycket tacksam för svar Mvh Fredrik
Låter som en “oren” Blacksn0winstallation. Fungerar Tre-kortet i andra mobiler på samma plats där du försöker ring med din iPhone?
Jag skulle avinstallera Blacksn0w (via Cydia) och se om telefonen fungerar som tänkt med Telenorkortet, sedan testa att installera Blacksn0w igen. Fungerar det inte då så skulle jag ta och återställa telefonen till 3.1.2 via iTunes och köra Blackra1n igen
@freebo 47550 wrote:
Låter som en “oren” Blacksn0winstallation. Fungerar Tre-kortet i andra mobiler på samma plats där du försöker ring med din iPhone?
Jag skulle avinstallera Blacksn0w (via Cydia) och se om telefonen fungerar som tänkt med Telenorkortet, sedan testa att installera Blacksn0w igen. Fungerar det inte då så skulle jag ta och återställa telefonen till 3.1.2 via iTunes och köra Blackra1n igen
Tre kortet fungerar klockrent i en annan telefon på samma plats! Telefonen var återställd innan jag körde Blackra1n.
Får testa det du skrev där mvh Fredrik
Har testat ett comviq kort och den fick inte äns täckning.
behöver hjälp !Du har skrivit att du låste upp den med Blackra1n. Blackra1n låser inte upp, du har väl inte glömt att installera Blacksn0w.
Om det fortfarande strular så finns det inget annat än att återställa och Jailbreaka / låsa upp på nytt.
@ponyboy 47666 wrote:
Du har skrivit att du låste upp den med Blackra1n. Blackra1n låser inte upp, du har väl inte glömt att installera Blacksn0w.
Om det fortfarande strular så finns det inget annat än att återställa och Jailbreaka / låsa upp på nytt.
Nej det har jag inte. Har låst upp den med sn0w. Men kan iphonen vara stöldspärrad om man kan skicka sms men inte ringa ?
MVH Fidde
@superfidde 48087 wrote:
Nej det har jag inte. Har låst upp den med sn0w. Men kan iphonen vara stöldspärrad om man kan skicka sms men inte ringa ?
MVH Fidde
Nej det kan den inte vara, du kan inte ens sms:a då.
Förlåt, kalla mig idiot lr blind, men var i helvete trycker jag för att skriva inlägg/fråga???:s (ganska ny här)
tjena när man ska installera snOw i iphonen ska man ha i sim kort i den eller eller först installera sen stoppa i simet ?
Så om jag har fattat detta rätt så är det fel på upplåsningen eftersom jag inte är ensam ?
mvh Fidde
Någon som har kommit på ett sätt att lösa detta på?
Mvh Fidde
@superfidde 48568 wrote:
Har gjort det flera gånger nu utan resultat 🙁
mvh Fidde
har du kollat så den inte är IMEI spärrad.. jag har samma problem som du och min är inte spärrad.. men värt att kolla
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.