Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Går ej överföra inköp trots auktoriserad dator
-
AuthorPosts
-
Jag har auktoriserat min dator för att kunna överföra mina inköp.
Den säger att auktoriseringen var successful.
När jag sen väljer Överför inköp så får jag en dialogruta som säger att det inte går p g a min dator är inte auktoriserad. Vad ska jag göra?Jag har testat att avauktorisera min dator och sen återigen auktoriserat den. Återigen är det en lyckad auktorisering, men sen funkar det ändp inte.
Hjälp!
(Har gjort detsamma med en annan dator och då var det inga problem alls. Man ska ju kunna auktorisera hela 5 st datorer. Jag har gjort det med 2)
…jag kan tillägga att jag har ominstallerat iTunes 3 gånger, men det blir samma resultat.
Startat om datorn mellan avinstallation installation?
Jaa, jag har precis avinstallerat iTunes, startat om datorn, installerat iTunes för femte eller sjätte gången.
Innan jag avinstallerade iTunes så avautoriserade jag datorn.
Efter nyinstallation auktoriserade jag datorn. Allt går bra.
Sen när jag ska överföra inköp så sägs det att jag inte har auktoriserat datorn, gör så, får meddelande att datorn redan är auktoriserad och så håller jag på och går runt runt utan att komma dit jag vill – kunna föra över mina inköp.Om du går in i appstore i iphone och väljer en gratis app att installera villket som, bara för att se att du inte behöver godkänna några avtal (dyker upp lite då och då).
Prova att göra inköp från datorn, gratis app går bra, eller varför inte just nån betal app som du redan betalat för i telefonen (det ska inte debiteras igen)Jag gick in i AppStore via datorn och laddade hem både en ny, gratis app och en som jag redan betalat för. Jag fick ingen nydebitering på den som kostade. Apparna lade sig där de ska i iTunes, men jag måste ju synkronisera apparna för att få över dem och då ersätts alla mina redan installerade appar på telefonen med dessa två. Jag har ju aldrig kunnat överföra mina tidigare inköp till denna datorn…
Konstigt,
den beter sig som om du inte har samma appstore konto inställt i datorn /telefonen
Du får ringa till apple, för att dels få återbetalning för dubbelköp och dels för att de ska hjälpa dig att lösa problemet -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.