Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › går inte att ansluta till Wifi
-
AuthorPosts
-
Hejsan!
jag sökte och hitta ingen tråd med detta så…
vi köpte en ny router i helgen och installera den, men nu kan varken jag eller min far ansluta den till våra iphones, jag har 3g, och han s, vi har anslutit till alla bärbara i huset och det går bra men då det kommer till telen så går det inte, den hittar den och så skriver man i lösen, då står det att det är fel lösenord även om det inte är det. Är det så att iphone inte klarar av för hög kryptering?
iphone kör med Wi-Fi (802.11b/g)
Routern måste köra med det för att det ska fungera.
Det låter som det mest troliga problemet.@djhannes 86588 wrote:
Hejsan!
jag sökte och hitta ingen tråd med detta så…
vi köpte en ny router i helgen och installera den, men nu kan varken jag eller min far ansluta den till våra iphones, jag har 3g, och han s, vi har anslutit till alla bärbara i huset och det går bra men då det kommer till telen så går det inte, den hittar den och så skriver man i lösen, då står det att det är fel lösenord även om det inte är det. Är det så att iphone inte klarar av för hög kryptering?
Vad är det för router ni har skaffat, och vilken typ av kryptering har ni? Nej det skall inte vara något problem med kryptering.
vi kör med router – D-link dir652 kör n protokoll, wpa2 psk, 802.11g 2,4ghz/m, är krypteringen för stor tro?
iPhone + D-Link Di 524 – MacWorld – allt om Mac & iPhone
här kanske vi har svaret?djhannes wrote:Hejsan!jag sökte och hitta ingen tråd med detta så…
Tips från coachen, köp en Linksys istället, Ciscos privatmarknadsmärke. Jag har inget över för D-link.
Jag hade problerm med min D-link 615 kom inte alls på wifi, tills jag gjorde dessa inställningar.
Kan ju inte säga hur dom är mot 652.
Det är väl g man ska ha och inte n. Iphones klarar väl inte n?
Dessa gjorde jag då funkade det
“Log into the router and go into Advanced and Advanced Wireless.
See if WLAN partition is checked as enabled.
Go ahead and uncheck Short GI.Got back to Setup and Wireless settings:
Uncheck AutoScan and set the channel for 11.” -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.