Går inte att återställa 3GS

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Går inte att återställa 3GS

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author
    Member
    Post count: 9

Hej!

Jag har jailbreakad min Iphone 3GS och hade 3.1.2. Från ingenstans dog min Iphone.

När jag kom hem och kopplade den till datorn kom Itunes upp och jag var tvungen att återställa den.

Jag laddade ner 3.1.2 och skulle återställa den men när den “kontrollerar med Apple” så får jag felmeddelande och fel kod på 3160(tror jag).

Jag kommer inte längre än så. Jag är relativt okunnig på iphones.
    Vill inte uppdatera till 3.1.3. Skärmen är död men det går att koppla den till datorn iaf.

Hur ska jag göra för att komma vidare? Tacksam för svar

gualm
    Member
    Post count: 34
    tehfiskk
    Member
    Post count: 154

du kan inte återställa till annat än 4.0 i itunes om du inte har jailbreak sedan tidigare, och shsh filer sparade hos cydia.

sök lite så hittar du host fil grejen man får göra för att köra restore till tidigare fw.

amigos
    Member

Gualm: Men jag har inte uppdaterat min till 3.1.3?!

amigos
    Member

tehfiskk: Jag hade jailbreakad den tidigare.. Det andra du skriver om vet jag inte vad det är..

gualm
    Member

@amigos 69885 wrote:

Gualm: Men jag har inte uppdaterat min till 3.1.3?!

Guiden gäller även för de som vill återställa till 3.1.2 från 3.1.2. Detta förutsätter att du har dina SHSH filer sparade i Cydia. Följ länken jag gav dig i förra inlägget så löser det sig 😉

tehfiskk
    Member
    Post count: 154

@gualm 69897 wrote:

Guiden gäller även för de som vill återställa till 3.1.2 från 3.1.2. Detta förutsätter att du har dina SHSH filer sparade i Cydia. Följ länken jag gav dig i förra inlägget så löser det sig 😉

för att kunna återställa till en firmware som inte är ios4 så måste du göra följande:

OBS, du måste ha sparade SHSH filer i cydia för att detta ska fungera.

gå till startmenyn > tryck på “kör” > skriv “drivers” i rutan och tryck OK > gå in i “etc” mappen > öppna filen som heter “hosts” med notepad/anteckningar.

74.208.10.249 gs.apple.com <— klistra in den raden i hostfilen och spara den.

koppla in din iphone i datorn med usbkabeln.
    håll inne shiftknappen och tryck på “Restore/Återställ” knappen, välj din firmware som du laddat hem och återställ.

har du shsh filer hos cydia så kommer din telefon återställa till 3.1.2.

sen får du jailbreaka den med valfritt jailbreak, och eventuellt låsa upp med.

vill du sen uppdatera till ios4 och jailbreaka, så måste din telefon vara jailbreakad på 3.1.2 innan du uppdaterar till ios4 med en custom firmware som du skapat med antingen sn0wbreeze 1.6.1 för windows, eller pwnage tool 4.xx för MAC.
    (OBS jailbreakar du med SPIRIT på 3.1.2 så kan du inte uppgradera till en custom 4.0 firmware.)
    ((Har du en iphone 3gs med ny bootrom så kan du heller inte uppdatera till en custom 4.0 firmware. är din 3gs gjord efter v39 det året den kom så har du troligen den nya bootrommen))

sådär, de fixar du lätt!

glöm inte ta bort raden ur hostfilen när du är färdig. nångång kanske du vill återställa till en orginal firmware via itunes(endast 4.0). det går nog inte om den raden står kvar i hostfilen.

😉

amigos
    Member

Jag har gjort det du sa men jag får felkod 3194 hela tiden!

gualm
    Member

Har du dina SHSH filer sparade i Cydia. Troligen inte vilket gör att du får felkod hela tiden. Jag har gjort enligt guiden med olika iPhones till olika firmware, gammal som ny bootrom utan några problem så jag vet att det ska gå. Du får helt enkelt be någon du känner om hjälp som gjort det eller gå upp till officiell iOS4, spara din SHSH med Umbrella och sedan avvakta tills det finns JB.

Husqyy
    Member
    Post count: 14

Hur sparar man dom filerna?

vossen
    Member
    Post count: 1457

@amigos 69956 wrote:

Jag har gjort det du sa men jag får felkod 3194 hela tiden!

Gör min guide, funkar för de som har 3.1.2, de gör att du får en jailbreakad iPhone 3GS på 4.0

BenjaminE
    Member
    Post count: 111

Jag har samma problem med min 3G, Kan inte återställa den till 4.0, Får samma felmeddelande.
    Någon som vet varför?

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.