Går inte att återställa iPhone 4 1004

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Går inte att återställa iPhone 4 1004

Viewing 16 posts - 1 through 16 (of 16 total)
  • Author
    Member
    Post count: 204

Hej!

Fick min nya iPhone 4 idag och när jag kom hem så valde jag att använda säkerhetskopieringen från min 3Gs för att vara säker på att få med alla gamla kontakter osv.
    Nu har jag sparat ned kontakterna i datorn och tänkte då att jag lika gärna kan återställa den, men nej.. Den återställer klart tror jag men efter står det att iPhonen inte kunde återställas, felkod: 1004. Någon som vet vad det är för fel?
    Ville testa med er innan jag gick till affärn med den.

Värt att nämna är kanske att jag har Tele2.

Mvh

Freebo
    Member
    Post count: 4365

har du redigerat din HOSTS-fil? isf återställ den filen

Har du uppdaterat till senaste iTunes?

ev. behöver du även uppdatera/verifiera ditt kreditkort kopplat till ditt iTuneskonto

DanneWalle
    Member

Nej, har inte rört något sådant, i princip bara återställt den. Inte jailbreakad eller dylikt heller.
    Ja.
    Hm, okej.. Får kolla upp det.

DanneWalle
    Member

Vill minnas att för länge sen när jag skulle jailbreaka min 3Gs så skrev jag in i något textdokument en bit text för att lura datorn att Cydias IP var apples för att kunna spara SHSH eller liknande, kommer inte ihåg exakt.
    Kan detta vara problemet? Vilken textfil var det? Kommer inte ihåg, är det bara att ta bort textfilen eller hur gör jag?

DanneWalle
    Member

Vänta nu, HOST filen kanske är det?

Freebo
    Member
    DanneWalle
    Member

Ojojoj vad jag känner mig dum, glömde helt bort vad det var och att jag gjort det. Tack så jättemycket, nu funkar det galant.

Freebo
    Member

Du är inte den förste =) Glad att det löste sig

Flinta
    Member
    Post count: 13

@freebo, eller någon annan som vet.

Är det samma tillvägagångssätt med en Iphone 4 som med en 3gs vad gäller återställning med en shsh fil sparad i cydia, kan jag följa denna “how to do” som du länkade till i denna tråd om jag vill återställa min I4?

muffins
    Member
    Post count: 1906

@flinta 74719 wrote:

@freebo, eller någon annan som vet.

Är det samma tillvägagångssätt med en Iphone 4 som med en 3gs vad gäller återställning med en shsh fil sparad i cydia, kan jag följa denna “how to do” som du länkade till i denna tråd om jag vill återställa min I4?

Japp, samma tillvägagångssätt, dvs att ha shsh-file hos cydia (sauriks servrar) och sedan in i hostfilen för att manipulera apple att tro att de talar med apple-servrarna fast de egentligen talar med sauriks servrar.

Flinta
    Member

Tack!
    Bra att veta eftersom jag “blivit med iphone” sen ett par veckor tillbaka (android innan). Jag misstänker att jag kommer att behöva återställa telefonen nån gång när jag rotat runt för mycket i den och ställt till nåt…:eek:

muffins
    Member
    Post count: 1906

@flinta 74721 wrote:

Tack!
    Bra att veta eftersom jag “blivit med iphone” sen ett par veckor tillbaka (android innan). Jag misstänker att jag kommer att behöva återställa telefonen nån gång när jag rotat runt för mycket i den och ställt till nåt…:eek:

Vi får passa på att hälsa dig välkommen och hoppas att du kommer att trivas :).
    Tveka inte på att ställa någon mer fråga i forumet. Finns inge dumma frågor, bara dumma svar 😉

Flinta
    Member

Tack för välkomnandet, jo jag tycker trivselfaktorn verkar vara hög i detta forum (jag har lekt ubåt här i en vecka ca :o)

Det är sant – det finns inga dumma frågor…Men man kan anstränga sig lite själv först innan man frågar och får allt serverat. Jag har använt sökfunktionen flitigt på detta forum och hittat svaren på mina “problem” hittills, samt läst läst läst tråd upp och tråd ner och hittat massor av nyttigt.
    Har även lagt märke till att “ni” verkar vara en handfull personer som med STORT tålamod ständigt hjälper oss nya som hittar hit.

SomethinG
    Member
    Post count: 363

@flinta 74724 wrote:

Tack för välkomnandet, jo jag tycker trivselfaktorn verkar vara hög i detta forum (jag har lekt ubåt här i en vecka ca :o)

Det är sant – det finns inga dumma frågor…Men man kan anstränga sig lite själv först innan man frågar och får allt serverat. Jag har använt sökfunktionen flitigt på detta forum och hittat svaren på mina “problem” hittills, samt läst läst läst tråd upp och tråd ner och hittat massor av nyttigt.
    Har även lagt märke till att “ni” verkar vara en handfull personer som med STORT tålamod ständigt hjälper oss nya som hittar hit.

vi alla är här för att hjälpa varann 🙂

alex126
    Member
    Post count: 4

Hej!

Skulle behöva experternas hjälp.

Försöker återställa min iphone 4 (4.1) i itunes med får ett felmeddelande 1004 på slutet. Har läst runt lite i forumet och hittade en tråd där man nämnde att om man hade sparat HOST fil på Cydia så gick det inte att återställa. För några veckor sen försökte jag nedgradera en 3GS med umbrella, vilket misslyckades. Kan det vara orsaken, att något ligger och blockerar återställningen? Hur plockar jag bort filerna i så fall?

Tacksam för snabba svar då luren är i återställningsläge…:confused:

alex126
    Member
    Post count: 4

Nu har det löst sig! Läste en artikel (Apple – Support – Discussions – Error 1004 while trying to restore my …) där man beskrev samma problem.
    Gick in iWindows/system32/drivers/etc öppnade host och tog bort texten längst ner och därefter sparade filen. Nu funkar det iaf!

Viewing 16 posts - 1 through 16 (of 16 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.