Går inte att ringa till eller ifrån iPhonen

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Går inte att ringa till eller ifrån iPhonen

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author
    Member
    Post count: 300

Plötsligt går det inte att ringa med min iPhone. Inte heller går det att ringa till telefonen. Dotterns mobil går att ringa med och hon har också Telia så det kan ju inte vara mobilnätet som strular. Kan telefondelen i iPhone gå sönder utan vidare?

Edit: Jag glömde skriva att jag startat om telefonen utan framgång. Återstår uppgradering till senaste mjukvaran för att se om det funkar.

jasifil
    Member

Förhastade mig visst, ber om ursäkt för det. Läste lite tips på Apples hemsida bl.a. att man kan aktivera flygplansläget och vänta i minst 15 sekunder innan man avaktiverar det. Testade det ett par gånger och därefter funkar det att ringa med luren. Märkligt!

jasifil
    Member

Den har börjat strula igen. Nästan konstant söker den efter nät och det går att ringa högst sporadiskt. Vad kan det vara för fel?

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Är det en gratinerad torsk du försöker ringa med eller är det en syltad lök? Ni MÅSTE börja ange vilken modell och firmware ni har och om ni är jailbreakade!

Ska vi behöva gissa? Lägg istället din specifikation i forumsignaturen!

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

@freebo 55796 wrote:

Är det en gratinerad torsk du försöker ringa med eller är det en syltad lök? Ni MÅSTE börja ange vilken modell och firmware ni har och om ni är jailbreakade!

Ska vi behöva gissa? Lägg istället din specifikation i forumsignaturen!

Och att man redigerar sitt inlägg istället för att skapa 12 nya efter varandra..

jasifil
    Member

@h3nr11k 55805 wrote:

Och att man redigerar sitt inlägg istället för att skapa 12 nya efter varandra..

Kanske skulle tillägga att man i så fall lika gärna borde låta bli att posta något överhuvudtaget om man inte har något att tillföra det som tråden handlar om.
    Redigerar man så puttas ju inte tråden upp och vad är anledningen att redigera ett inlägg som ingen ändå läser?

H3NR11K
    Member

@jasifil 55810 wrote:

Kanske skulle tillägga att man i så fall lika gärna borde låta bli att posta något överhuvudtaget om man inte har något att tillföra det som tråden handlar om.
    Redigerar man så puttas ju inte tråden upp och vad är anledningen att redigera ett inlägg som ingen ändå läser?

Men snälla du…. Om du läser freebos inlägg så vill han hjälpa men i och med att du varken skrivit vilken modell och version. Du tar tid att ko
    mmemtera mitt inlägg istället för att läsa freebos. Hur kan man hjälpa då?

jasifil
    Member

@h3nr11k 55811 wrote:

Du tar tid att kommemtera mitt inlägg istället för att läsa freebos. Hur kan man hjälpa då?

Du har rätt. Givetvis var det lite slarvigt av mig att inte skriva något svar till Freebo. Jag blev bara lite störd över ditt tämligen onödiga inlägg så jag missade att fylla ut med info om telefonen. Min iPhone är en 3G med fw 3.1.2. Dessutom är den svart och med 16 GB minne om nu det spelar någon roll. Problemet verkar mirakulöst nog ha försvunnit. Får se om det består eller inte. Troligtvis låg problemet hos operatören Telia eftersom dottern faktiskt också hade problem visade det sig. Det har alltså funkat hela dagen på jobbet idag. Mina problem har endast uppstått hemma. Troligen någon basstation i närheten av bostaden som strular.

H3NR11K
    Member

Vilken tur att det löste sig då 😉

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.