Går inte och starta, måste jag återställa?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Går inte och starta, måste jag återställa?

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author
    Member
    Post count: 35

Har en 3gs

Har kört blackra1n på den och det har funkat utmärkt

Skulle bara ändra teckensnitt i frontswap som jag gjort förut. Men den här gången frös telefonen sig och jag starta om den och skulle köra igång blackra1n igen.

Det som händer är att när den ska till och starta upp så kommer den vanliga bilden upp och efter ett tag kommer “laddningscirkeln” upp och sen händer det inget mer.

Kan dock gå in och kolla bilder och sånt via dator på telefonen.

Finns det något jag kan göra eller måste jag återställa den?

Cophe
    Member
    Post count: 1079

Just detta problemet är sjukt jobbigt, för hade man bara kunnat komma in i safemode hade allting varit 100. Jag har provat att ssh’a in i telefonen och byta typsnitt manuellt, men det går ej.

Återställning, tyvärr.

MrPhill
    Member

Prövade på och återställa den i itunes. Va tvungen och updatera den till 4.3.3

Men när den väl startat igen så kommer jag ingenvart eftersom jag inte har mitt teliakort som den är bunden till då jag bor i norge.

Läste en guiden på iClarified – iPhone – How to Jailbreak Your iPhone 3GS Using RedSn0w (Windows) [4.3.3]

Men steg 2 säger att jag ska hålla ner shift och återställa den i itunes. Problemet är att i itunes står det bara att theres no simcard installed in your iphone you are attempting to activate pls diconnect and insert simcard in the iphone.

Måste jag få tag i mitt telia simkort för att kunna starta telefone, eller går det och komma förbi? Har sökt lite på forumet men hittar inget vettigt svar på problemet.

Tack på förhand för svar som kan hjälpa mig…

Cophe
    Member

Du får återställa med en s.k custom ipsw. Denna firmwaren gör så att du inte behöver aktivera din telefon med ditt rätta kort. Ladda ned denna och återställ i iTunes med denna filen.

MrPhill
    Member

Okej men hur återställer jag i itunes när allt är låst? Det ända som står är att jag måste sätta in det rätta simkoret?

Startar med filen som du länkade iPhone2,1_4.3.3_8J2_Custom_ACTIVATED_pwangetool

Itunes startar som vanligt men har ingen möjlighet och återställa?

MrPhill
    Member

Fick det och funka men fick ladda ner ireb

Men ska denna funka? iClarified – iPhone – How to Jailbreak Your iPhone 3GS Using RedSn0w (Windows) [4.3.3]

Får inte upp något när jag går in i mappen som jag packat upp filen i när jag går in via itunes

Cophe
    Member

Hm. Det måste går att kunna återställa fast man inte har aktiverat telen. Ska undersöka saken. Jailbreaken du ska följa är denna: Jailbreak 4.3.3 Untethered iPhone 4, 3GS, iPad, iPod touch Using Redsn0w [Tutorial] | Redmond Pie

Fast tanka denna redsn0w istället för den sidan säger. WIN | MAC

MrPhill
    Member

Måste bara fråga, tror jag har fått jailbreaken och funka eftersom jag har fått igång cydia och allt. Men är det jailbreaken som gör att jag kan ha vilket simkort som helst inne eller? Får inte mitt norska sim och funka. Men jag är kanske helt fel ute med och jailbreaka den? Va så längesen jag gjorde det här sist eftesom blackra1n har funkat fint tidigare men minns inte om det var blackra1n som gjorde att jag kunde använda mitt norska simkort i den eller om jag gjorde något helt annat innan som gjorde jag kunde använda mitt norska kort.

Har som sagt fått allt och funka utan att kunna använda mitt norska kort

Cophe
    Member

Du måste installera ultrasn0w för att låsa upp den. Men du måste ha ett baseband som stöds.

MrPhill
    Member

Okej såg att ultrasnow bara hade till baseband 06.15.00
    Jag har 05.16.02 så antar jag måste vänta tills det släppt något nytt innan jag kan få det och funka?

Vet du ca hur länge det kan ta innan det blir släppt något till det nya basebund, tänkte mest på om det brukar ta lång tid eller om det kommer något ganska snabbt?

Tusen tack för all hjälp än så länge 🙂

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.