Går inte ringa till min Iphone 3gs ibland?? Tele2

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Går inte ringa till min Iphone 3gs ibland?? Tele2

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author
    Member
    Post count: 130

Tja

Jag har en iphone 3gs jailbreakad och upplåst på version 4.0 den funkar klockrent MEN har märkt nu ibland att folk som ringer mig inte kommer fram det bara säger att telefon nr bla bla går inte nås, men jag kan ringa ut?=) Samt att om jag startar om telefonen så funkar det ringa till mig igen! varför tro?=)

Jag har avinstallerat ultrasn0w och installerat d igen ifall det var något problem med unlocken eller nått, får se om det löst sig.

Någon som har någon annan lösning eller upplevt nått liknande? Det funkade perfekt på 3.0.1. jag kör tele2 men det har aldrig strulat innan.

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

Tele2 och iPhone 3GS är ett mysterium. Vi har dock noterat att problemen uppkommer bara på 3g så om du stänger av 3g så fungerar telefonen perfekt i GSM

Smisken
    Member

@iPhoneReservdelar.se 73215 wrote:

Tele2 och iPhone 3GS är ett mysterium. Vi har dock noterat att problemen uppkommer bara på 3g så om du stänger av 3g så fungerar telefonen perfekt i GSM

Inte för att göra detta värre men jag ringer aldrig på 3g ringer alltid på gsm nätet med 3g avstängt hmm, och jag har inte glömt 3g på eller för jag har ingen 3g täckning här hemma så kör alltid gsm/wifi. Skumt

Dock ganska viktigt för tjejens farsa skall kanske köpa mobilen framöver här och då e d ju viktigt att det funkar

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

Har du återställt nät inställningar efter jb ?
    om inte prova med detta, sedan sync med itunes så du får inställningar till tele2

Smisken
    Member

@iPhoneReservdelar.se 73224 wrote:

Har du återställt nät inställningar efter jb ?
    om inte prova med detta, sedan sync med itunes så du får inställningar till tele2

Oki, skall testa det igen gjorde det häromdagen men när man får inställningar för tele2, blir det surf.tele2.se och det funkar inte =) det skall vara internet.tele2.se =) men skall testa igen.

SomethinG
    Member
    Post count: 363

@smisken 73226 wrote:

Oki, skall testa det igen gjorde det häromdagen men när man får inställningar för tele2, blir det surf.tele2.se och det funkar inte =) det skall vara internet.tele2.se =) men skall testa igen.

då ändra du texten Surf.tele2.se till internet.tele2.se så är väl problemet löst.

Smisken
    Member

@something 73228 wrote:

då ändra du texten Surf.tele2.se till internet.tele2.se så är väl problemet löst.

Har ändrat dem texten då går surfningen mycket bättre men problemet att man inte kommer fram alltid när man ringer mig är kvar. Och efter omstart lite då å då så kan jag ta emot samtal igen, skumt

Smisken
    Member

@smisken 73240 wrote:

Har ändrat dem texten då går surfningen mycket bättre men problemet att man inte kommer fram alltid när man ringer mig är kvar. Och efter omstart lite då å då så kan jag ta emot samtal igen, skumt

Hmm telefonen kan också starta om efter lite längre samtal har jag märkt! Någon som vet varför den gör detta?

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Jag är urless på att felsöka iPhone i kombination med Tele2…=)

Mitt enda tips är att återställa till 4.0.1, JBa med JailbreakMe och låsa upp med senaste Ultrasn0w. Läs inte tillbaka någon gammal säkerhetskopia i iTunes utan sätt upp som ny telefon och testa ett tag. Har du möjlighet så testa även med ett SIM-kort från någon annan operatör. Gratis kontantkort hos GratisKontantkort.se

Smisken
    Member

@freebo 73318 wrote:

Jag är urless på att felsöka iPhone i kombination med Tele2…=)

Mitt enda tips är att återställa till 4.0.1, JBa med JailbreakMe och låsa upp med senaste Ultrasn0w. Läs inte tillbaka någon gammal säkerhetskopia i iTunes utan sätt upp som ny telefon och testa ett tag. Har du möjlighet så testa även med ett SIM-kort från någon annan operatör. Gratis kontantkort hos GratisKontantkort.se

Är också less på det, skall köpa 2st nya iphone 4 kontant snart en till mig en till tjejen och bort med denna.

Problemet just nu är ju att min 3gs är från Usa och låst till AT&T så jag kan ju inte bara återställa den till 4.0.1 och jailbreaka den och låsa upp om jag förstått rätt? för då måste jag väl aktivera den igen också?

Nu kör jag iOS 4 omgjord med snowbreeze jailbreakd och upplåst med senaste ultrasnow, funkar ju jättebra utom detta då.

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Aktivering är numera en utmaning, en del tips finns här https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/8791-aktivering-utan-original-sim.html annars kan du alltid beställa ett AT&T SIM via eBay USA

Smisken
    Member

@freebo 73327 wrote:

Aktivering är numera en utmaning, en del tips finns här https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/8791-aktivering-utan-original-sim.html annars kan du alltid beställa ett AT&T SIM via eBay USA

Oki tack skall kolla detta, men skumt ändå för när jag använde snowbreeze så valde jag “hacktivated” så den e aktiverad och jailbreakad och upplåst liksom. Men om jag beställer ett sånt där kort på at&t så är den väl aktiverad till kortet och det skiter sig direkt men stoppar i ett nytt kort eller nått hörde jag.

Annars funkar ju denna iOS 4 snoowbreeze skitbra.

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.