Garanti vid jailbreak

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Garanti vid jailbreak

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author
    Member
    Post count: 300

Någon som kan tala om för mig var i Apples garantivillkor man kan läsa in att garantin upphör att gälla om man jailbreakar?

steffe
    Member
    Post count: 2452

Garantin gäller bara apparater i standardskick,så var det långt innan det fanns mobiltelefoner också.
    På iphonen är det för bövlen bara att återställa innan du lämnar in den,så vad är problemet?

jasifil
    Member

@steffe 35576 wrote:

Garantin gäller bara apparater i standardskick,så var det långt innan det fanns mobiltelefoner också.
    På iphonen är det för bövlen bara att återställa innan du lämnar in den,så vad är problemet?

Du låter lite upprörd 😛

Jag vet att man kan återställa men jag tänkte bara att det måste ju stå någonstans att garantin upphör om man jailbreakar. Eftersom man endast påverkar mjukvaran så är det i mina ögon väldigt märkligt om garantin för hela luren skulle upphöra. Har läst igenom garantivillkoren utan att hitta detta någonstans. Man vill ju veta, inte tro. :laugh:

JohnFa
    Member
    Post count: 461

Garantin försvinner helt och hållet. Men det är inga problem eftersom man alltid kan restora den i iTunes 🙂

LocDog
    Member
    Post count: 38

@jasifil 35592 wrote:

Du låter lite upprörd 😛

Jag vet att man kan återställa men jag tänkte bara att det måste ju stå någonstans att garantin upphör om man jailbreakar. Eftersom man endast påverkar mjukvaran så är det i mina ögon väldigt märkligt om garantin för hela luren skulle upphöra. Har läst igenom garantivillkoren utan att hitta detta någonstans. Man vill ju veta, inte tro. :laugh:

Håller med dig. Menar det är inte så värst amerikanskt att inte skriva ut det :confused:

jasifil
    Member

@locdog 36013 wrote:

Håller med dig. Menar det är inte så värst amerikanskt att inte skriva ut det :confused:

Det står säkert någonstans men det är ju närmast omöjligt att läsa igenom all information eftersom det står femtioelva saker på femtioelva olika ställen. Egentligen är det för jävligt att de får göra hur de vill. Med tanke på de omfattande villkoren så är det närmast omöjligt att inte bryta mot dessa. I princip räcker det säkert att ha haft en piratkopierad låt på telefonen för att garantin ska upphöra att gälla.

LocDog
    Member
    Post count: 38

@jasifil 36022 wrote:

Det står säkert någonstans men det är ju närmast omöjligt att läsa igenom all information eftersom det står femtioelva saker på femtioelva olika ställen. Egentligen är det för jävligt att de får göra hur de vill. Med tanke på de omfattande villkoren så är det närmast omöjligt att inte bryta mot dessa. I princip räcker det säkert att ha haft en piratkopierad låt på telefonen för att garantin ska upphöra att gälla.

Skulle inte förvåna mig direkt. Så det är väl bara att rejsa på som vanligt 😎

r2d2
    Member
    Post count: 134

Svårt att återställa om telefonen dör. Men jailbreakat ändå men sjå nog återställa snart för att uppdatera till 3.0

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.