Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Tillbehör & reservdelar › Garantier på tillbehör.
-
AuthorPosts
-
Vad har man för garanti på en i utlandet (UK) inhandlad iPhone 3G??
var kan man få hjälp med det?
Telia – de är återförsäljare och kommer knappast att ta sig an andra återförsäljares jobb (utlänska eller inhemska)Appel butikerna – De säljer inte produkten ens…
Det är hörlurarna det är knas med
Telefonen i frågan är jailbraikad och kör med tele2 men det ska inte spela ngn roll för det är inte den det är fel på..i fall det är lurer det är fel på då återställer man den och stoppar in en telia kontant kort.. 🙂
Jag ringde runt till Telia samt apple.
Telia säger att de inte kan tar hand om garanti ärenden för mobiler ( inkl tillbehör ) som inte är köpta hos de.
Apple bollade mig till apple i UK ( där jag köpte iphonen ) som påstod att jag måste skicka min hörlurar till en UK adress, de i sin tur kommer att skicka UPS till den adressen men ett par nya och byta ut mina trasig ( kostnad fritt ) ..
Apple i UK höll me att det inte är de smidigaste lösningen speciellt för tex. multinationella företag. Om man som anställd använder en iphone i tjänst och är för tillf’llet stationerad på ett annat kontor än sin hemma kontor då får man helt enkelt skicka prylarna som ska servas eller bytas till sitt hemma kontor osv…MEN
kille på Telia tipsade mig om en site på apple där man själv kan initiera ett garanti åtgärd på tillbehör.
https://selfsolve.apple.com/GetWarranty.do
kortar handlingstid.. man får en skickad ( man uppger sitt VISA kort nummer ) och när Apple har tagit emot din trasiga del så makuleras betalningen ( ingen debitering sker om man skickar in den trasiga delen..Jag kom inte så långt då jag inte har ngt apple account ,,
om ngn testar detta får ni gärna skriva ner ett par rader om hur det har gått..En sak till ..
kärringen på Apple (UK) tog mitt imie nummer och konstaterade garantin gäller hor de (UK) och passade o tog mitt namn o mobil nummer . nojig som jag är nu så tänker .. ” kan de använda detta info. mot mig”?
De kan ju ta reda på att jag inte anv. telia kort i telefone..bigbrother is watching syndromet
Jag ringde runt till Telia samt apple.
Telia säger att de inte kan tar hand om garanti ärenden för mobiler ( inkl tillbehör ) som inte är köpta hos de.
Apple bollade mig till apple i UK ( där jag köpte iphonen ) som påstod att jag måste skicka min hörlurar till en UK adress, de i sin tur kommer att skicka UPS till den adressen men ett par nya och byta ut mina trasig ( kostnad fritt ) ..
Apple i UK höll me att det inte är de smidigaste lösningen speciellt för tex. multinationella företag. Om man som anställd använder en iphone i tjänst och är för tillf’llet stationerad på ett annat kontor än sin hemma kontor då får man helt enkelt skicka prylarna som ska servas eller bytas till sitt hemma kontor osv…MEN
kille på Telia tipsade mig om en site på apple där man själv kan initiera ett garanti åtgärd på tillbehör.
https://selfsolve.apple.com/GetWarranty.do
kortar handlingstid.. man får en skickad ( man uppger sitt VISA kort nummer ) och när Apple har tagit emot din trasiga del så makuleras betalningen ( ingen debitering sker om man skickar in den trasiga delen..Jag kom inte så långt då jag inte har ngt apple account ,,
om ngn testar detta får ni gärna skriva ner ett par rader om hur det har gått..En sak till ..
kärringen på Apple (UK) tog mitt imie nummer och konstaterade garantin gäller hor de (UK) och passade o tog mitt namn o mobil nummer . nojig som jag är nu så tänker .. ” kan de använda detta info. mot mig”?
De kan ju ta reda på att jag inte anv. telia kort i telefone..bigbrother is watching syndromet
Jag ringde runt till Telia samt apple.
Telia säger att de inte kan tar hand om garanti ärenden för mobiler ( inkl tillbehör ) som inte är köpta hos de.
Apple bollade mig till apple i UK ( där jag köpte iphonen ) som påstod att jag måste skicka min hörlurar till en UK adress, de i sin tur kommer att skicka UPS till den adressen men ett par nya och byta ut mina trasig ( kostnad fritt ) ..
Apple i UK höll me att det inte är de smidigaste lösningen speciellt för tex. multinationella företag. Om man som anställd använder en iphone i tjänst och är för tillf’llet stationerad på ett annat kontor än sin hemma kontor då får man helt enkelt skicka prylarna som ska servas eller bytas till sitt hemma kontor osv…MEN
kille på Telia tipsade mig om en site på apple där man själv kan initiera ett garanti åtgärd på tillbehör.
https://selfsolve.apple.com/GetWarranty.do
kortar handlingstid.. man får en skickad ( man uppger sitt VISA kort nummer ) och när Apple har tagit emot din trasiga del så makuleras betalningen ( ingen debitering sker om man skickar in den trasiga delen..Jag kom inte så långt då jag inte har ngt apple account ,,
om ngn testar detta får ni gärna skriva ner ett par rader om hur det har gått..En sak till ..
kärringen på Apple (UK) tog mitt imie nummer och konstaterade garantin gäller hor de (UK) och passade o tog mitt namn o mobil nummer . nojig som jag är nu så tänker .. ” kan de använda detta info. mot mig”?
De kan ju ta reda på att jag inte anv. telia kort i telefone..bigbrother is watching syndromet
Om detta drabbat mig,så hade jag sannolikt gått till applebutiken och köpt nya lurar,kostar väl bara ett par hundra spänn.Jag kan iofs inte drabbas eftersom jag är smart nog att köpa luren i sverige,där svensk konsumentlag gäller.
Om detta drabbat mig,så hade jag sannolikt gått till applebutiken och köpt nya lurar,kostar väl bara ett par hundra spänn.Jag kan iofs inte drabbas eftersom jag är smart nog att köpa luren i sverige,där svensk konsumentlag gäller.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.