Hej!
Jag har köpt min iphone 3g begagnad i England och har garanti kvar tills december. Om 2 veckor tänkte jag åka dit och se om jag kan få en ny alternativt fixad. Det är nämligen så att internet via 3G slutade fungera för snart två veckor sedan.
Jag har testat SIM-kortet i en annan 3g telefon (då fungerade internet) + att jag har testat med Tele2 SIM-kort och mitt gamla parlino i min iPhone (inget fungerade).
Det har även kommit in små dammkorn under skärmen.
Min telefon är jailbreakad så jag kommer att få återställa den och sätta i mitt o2 kort när jag går till butiken.
Nu till mina frågor:
1. Är dessa två fel något som går på garantin? (3g internet och dammkorn)
2. Hur agerar apple store vid sådana fel? skickar de in telefonen till verkstad eller felsöker de själva? (jag är bara där i fyra dagar)
3. Det finns en liten spricka på baksidan av mobilen precis där man sätter in usb-sladden. Kommer de att klaga på det och säga att felen är självförvållade? (sprickan var där långt innan felen uppstod)
4. Min usb sladd har gått söder lite vid där kontakten in till telefonen börjar (metalltrådarna är blottade). Går sådant på garanti?
Tack på förhand!