Garantin

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • Author
    Member
    Post count: 196

Hejsan allihopa!

Jag undrar att om man nu “Jailbreakar” sin iPhone och den går sönder på något sätt , gäller fortfarande garantin eller kommer Apple neka att laga den?

muffins
    Member
    Post count: 1906

Finns risk att apple nekar att den ska gå på garantin om telefonen är jailbreakad när du lämnar in den.

Molo
    Member

OKi , tack för svar , då vet jag att man inte borde jailbreaka den , men kan man återställa jailbreaken så inga spår finns och vad är fördelarna med jailbreaking?

muffins
    Member

@molo 49037 wrote:

OKi , tack för svar , då vet jag att man inte borde jailbreaka den , men kan man återställa jailbreaken så inga spår finns och vad är fördelarna med jailbreaking?

Du kan återställa den i iTunes till ursprungsläge (ej jailbreakad längre).

Fördelarna med jailbreak är att du blir förmögen att köra program/kod som inte är signerad av apple.

Molo
    Member

Oki , så alltso om den går sönder så går det att återställa den och sedan lämna in den utan att dom ser något..?

Freebo
    Member
    Post count: 4365

@molo 49039 wrote:

Oki , så alltso om den går sönder så går det att återställa den och sedan lämna in den utan att dom ser något..?

Japp. Skulle det vara så illa att du inte lyckas återställa den, även med hjälp från detta forum, så lär inte heller Anovo lyckas

Molo
    Member

Oki , men vad är Anovo , är ganska NooB på detta

Zike
    Member
    Post count: 571

Anovo är ett företag som hanterar mobilreparationer.
    Nästan alla elektronikföretag skickar sina ärenden vidare till dom.

Tillexempel Clas Ohlson (där jag jobbar), när en kund kommer till oss med en mobil dom det är fel på så skickar vi den till anovo som undersöker och lagar mobilen (om det går att laga)

Molo
    Member

Oki , men kan du säga något program som det är värt att jaibreaka , vet inte vilka programm som dom ej tillåter…

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Nä, nu får du allt ta och börja söka lite själv

Molo
    Member

Oki da :S men är inte så himla gammal så lite svårt att förstå allt :S

muffins
    Member

@molo 49057 wrote:

Oki , men kan du säga något program som det är värt att jaibreaka , vet inte vilka programm som dom ej tillåter…

Om du inte jailbreakar så finns det enbart de program som finns i appstore du kan använda.
    Om du jailbreakar så finns det sjuhelvetes mycket program till som inte finns i appstore du kan köra.

Säga något program som är värt att jb:a?
    Herregud, det är så individuellt det bara kan bli.

Molo
    Member

Oki , tack så mycket för svar…

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.