Front page › Forums › Övriga ämnen › Ge bort en app till någon?
-
AuthorPosts
-
Hej
Jag undrar va de e för fel jag gör när jag kan köpa/ladda hem appar via mobilen åt mig själv, men jag kan inte köpa en app o ge bort åt en vän?
Visst måste det väl funka att ge bort appar till andra via min egen IPhone?:confused:
Mycket tacksam för svar 🙂Nej för då är det piratkopiering. Det enda du kan göra är att skicka en ituneskåd med 150kr i till honom
Ok fast det kan ju inte stämma eftersom när man går in via AppStore i mobilen så kan man ju dels köpa sen till sig själv, och så finns det ju även ” gift this app” som innebär att pengarna för appen dras från mitt konto medans min kompis får ett mail med en länk för nedladdning som då e gratis:) ja uttryckte mig nog fel från början
haha du svarade ju precis själv på din egen fråga.
Ok fast det kan ju inte stämma eftersom när man går in via AppStore i mobilen så kan man ju dels köpa sen till sig själv, och så finns det ju även ” gift this app” som innebär att pengarna för appen dras från mitt konto medans min kompis får ett mail med en länk för nedladdning som då e gratis
@svensson431 72102 wrote:
haha du svarade ju precis själv på din egen fråga.
han vill bara ha uppmärksamhet
🙂 hoppas detta e ett seriöst forum där även en sån som jag som inte e så värst haj på detta kan få lite vägledning?
Och nej, det handlar inte om att få uppmärksamhet!
Jag undrar bara:
Hur ska man bära sig åt för att ge bort en app till någon när man går in på AppStore via mobilen!
Kan köpa till mig själv därifrån, men inte ge bort nån till en vän. Det funkar nämligen INTE! Nog finns det väl “nån” mer här som åtminstone ibland köper en app till sig själv OCH ger bort en till någon?? -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.