Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Tillbehör & reservdelar › Skal & Skydd › Genomskinlig baksida till iPhone 3gs
-
AuthorPosts
-
Tjena! Har en spricka i min baksida på telefonen. Den klassiska som många har drabbats av. Har dock ingen garanti kvar och tänkte byta. Har kikat på nätet och sett en del som har genomskinlig baksida.
Det skulle vara riktigt fint. Några tips, och är det svårt att göra själv? Har ingen erfarenhet av byte av delar på iphone.
MVH
Lade nog denna tråden lite fel. Skulle nog varit bättre på reservdelar. Men iallafall, jag vill byta baksidan helt.
@synthpopper 90483 wrote:
Lade nog denna tråden lite fel. Skulle nog varit bättre på reservdelar. Men iallafall, jag vill byta baksidan helt.
Det finns två alternativ om du vill göra det själv.
Det svåraste alternativet är att endast byta ut plastbaksidan. Då måste du flytta batteri, flexkablar, antenn osv. Det är krångligt och tar tid..
Det andra alternativet är att köpa en färdigmonterad baksida där du endast behöver flytta över moderkort samt LCD+glas. Vi kommer att sälja dessa för ca 800kr inom någon vecka.
Jag kommer då även att lägga upp instruktioner på hur du byter den.Du är varm välkommen att kika in hos oss!
Vänligen,
Sebastian
Youfixit.seJag hakar på youfixit och säger
Vi gör jobbet åt dig för 949kr inkl tur retur frakt
iPhoneReservdelar.se Reservdelar och Service till din iPhone Glasbyte LCD Displaybyte@iPhoneReservdelar.se 90492 wrote:
Jag hakar på youfixit och säger
Vi gör jobbet åt dig för 949kr inkl tur retur frakt
iPhoneReservdelar.se Reservdelar och Service till din iPhone Glasbyte LCD DisplaybyteBra pris Esmir.
Om du inte orkar vänta tills vi får upp dem så gå in på iPhone glasbyte iPhone displaybyte iPhone LCD.tack för era svar! Då vet jag vad det skulle landa på. Ska kika på länkarna när jag kommer från jobbet. Fick 403 permission denied. Säkert bara här.
Batteriet är riktigt dåligt också så behöver ev. byta det också.På tal om det, säljer ni starkare batterier som inte är orginal? Kan inte det där så bra.
…Och hur ligger det till med “alternativa” baksidor till 3gs modellen. Hittar bara till iPhone 4:an. Vore coolt med ett genomskinligt likt:
Silver Clear Back Clear Housing Cover Case Assembly For iPhone 4
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.