GeoHot är tillbaka – Limera1n, jailbreakar alla iEnheter på iOS 4.1

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak GeoHot är tillbaka – Limera1n, jailbreakar alla iEnheter på iOS 4.1

Viewing 23 posts - 1 through 23 (of 23 total)
  • Author
    Member
    Post count: 1906

Verkar som om GeoHot skapar lite dramatik i sista sekund, med att bekräfta att han kommer släppa limera1n som jailbreakar alla enheter på iOS 4.1.

Det gäller nämligen en helt onämnd och outnyttjad bootrom-exploit.
    GeoHot har rört upp blandade känslor inom jailbreakscenen då GreenPois0n släpps den 10 Oktober innehållande en bootrom-exploit och sedan GeoHot`s limera1n släpps 11 Oktober som också innehåller en bootrom-exploit.

Dvs det kastas bootrom-exploits direkt i händerna på apple, två st samtidigt.
    Hade ju varit bättre att spara en av dom till nästa generations iPhone så man hade kunnat framtidssäkra jailbreak iaf.

Mer finns att läsa på följande länkar:
    Bekräftat – GeoHot är tillbaka inom jailbreakscenen | iMedia
    Limera1n – Är GeoHot tillbaka på spelplan? | iMedia

palj41
    Member
    Post count: 3
    mikeybo
    Member
    Post count: 64

skulle vara kul höra vad folk tycker om detta JB .

får se om greenposion släpper sitt imorron

probe
    Member
    Post count: 66

@muffins 80387 wrote:

Verkar som om GeoHot skapar lite dramatik i sista sekund, med att bekräfta att han kommer släppa limera1n som jailbreakar alla enheter på iOS 4.1.

Det gäller nämligen en helt onämnd och outnyttjad bootrom-exploit.
    GeoHot har rört upp blandade känslor inom jailbreakscenen då GreenPois0n släpps den 10 Oktober innehållande en bootrom-exploit och sedan GeoHot`s limera1n släpps 11 Oktober som också innehåller en bootrom-exploit.

Dvs det kastas bootrom-exploits direkt i händerna på apple, två st samtidigt.
    Hade ju varit bättre att spara en av dom till nästa generations iPhone så man hade kunnat framtidssäkra jailbreak iaf.

Mer finns att läsa på följande länkar:
    Bekräftat – GeoHot är tillbaka inom jailbreakscenen | iMedia
    Limera1n – Är GeoHot tillbaka på spelplan? | iMedia

Tydligen strul med 3GS

Casual7
    Member
    Post count: 7

Testat med min iPhone 4, 4.1 – Success! 🙂

Orkade inte vänta och enligt Chronic Dev Team var det inga problem med 4an utan
    med 3g/s etc. Så för er med iphone 4 – gör som ni vill!

CLS
    Member
    Post count: 223

En fråga, Jag har en iPhone 4 som jag funderar på att jailbreaka med Limera1n.

Hur uppförs sig telefonen vid en omstart efter jag har jailbreakat?, är jag tvungen att köra med Limera1n igen pga. bootromen i iPhone 4?

Jag minns en kompis som hade en iPhone 3Gs med den nya bootromen där han tvingades köra Blackra1n varje gång han startade om telefonen.

dreamcode
    Member
    Post count: 80

jag brukar följa den här killen på youtube “Dinozambas”och han har alltid nyheter och bra fakta.
    om du vill jailbreaka din iphone men limera1n kolla då här.
    YouTube – NEW Limera1n Jailbreak 4.1 Firmware On iPhone 4, iPod Touch 4 & iPad

Castel
    Member
    Post count: 19

Du behöver inte köra det varje gång.
    En gång sen är du klar 🙂

dreamcode
    Member

jag testade det på min iphone 3gs old bootrom men det funkar inte för mig.
    Det händer inget , ingen limera1n logo eller cydia.
    någon med 3gs fått det att funka?

dreamcode
    Member

funkar nu.
    jag körde restore på min mac och sen limera1n på min pc men det funkade inte.
    körde jag restore på min pc och limera1n på min pc igen och då funkade det.

Ballad
    Member
    Post count: 37

Hej, jag har Iphon4 4.1 och jag kör JB och får meddelande att telefonen är jb men jag får inte upp limera1n ikonen i telefonen så jag kan installera Cydia.

Någon som vet vad det kan beror på?

Löst, jag körde limera1n på en anna dator.

JonneRacer
    Member
    Post count: 48

Någon som provat detta på 3G?

CLS
    Member
    Post count: 223

Jag körde Limera1n på min iPhone 4 i morse och installationen gick perfekt!

En fråga nu, första gången jag startade Cydia hade jag möjligheten att spara någonting som hette ECID (?) och skulle trycka på en knapp som hette “Make my life easier” men råkade trycka på nån knapp längre ner på skärmen (såg inte vad det stod) och då hamnade jag på Cydias startsida.

Kan det vara så att jag hade tryckt på nån “disagree” knapp? för jag kan inte se längst upp på skärmen att någon “ECID” är sparad

Om jag har tryckt på fel knapp är allt ok ändå i Cydia? :confused:

muffins
    Member

@jonneracer 80466 wrote:

Någon som provat detta på 3G?

Det var jag som var för snabb i skrivandet.

limera1n.com wrote:
    for 3G, use redsn0w
    Valentine
    Member
    Post count: 182

funkar det på 3gs?

muffins
    Member

@valentine 80508 wrote:

funkar det på 3gs?

Ja det gör det.

Valentine
    Member

@muffins 80510 wrote:

Ja det gör det.

woho! kan man låsa upp då?

phoenix91
    Member
    Post count: 197

En fråga. Har ip 4 4.1 med baseband 02.10.04. Hörde något om att limera1n uppdaterar mitt bb, vilket inte sägs vara så bra. Stämmer det, eller är det bara så att den uppdaterar TILL 02.10.04 om man har ett lägre?

Sammanfattning av fråga: finns det någon nackdel med att använda limera1n för mig?

Tacksam för svar!

Valentine
    Member

ps. jag har hela uppdateringen med 4.1 alltså det nya bb också, finkar det ändå 🙂

muffins
    Member

@phoenix91 80516 wrote:

En fråga. Har ip 4 4.1 med baseband 02.10.04. Hörde något om att limera1n uppdaterar mitt bb, vilket inte sägs vara så bra. Stämmer det, eller är det bara så att den uppdaterar TILL 02.10.04 om man har ett lägre?

Sammanfattning av fråga: finns det någon nackdel med att använda limera1n för mig?

Tacksam för svar!

Korsposta inte, du har fått svar i en annan tråd med exakt samma fråga.

Kevin
    Member
    Post count: 41

Jag jailbreaka min iPhone 4 tidigare i dag med Limera1n men Cydia strular för mig. det är det enda :), Felet med Cydia framstår bara när jag försöker tanka hem nått. nån som har nån lösning när det står

http:// apt.saurik.com
    Host Unreachable

muffins
    Member

@kevin 80600 wrote:

Jag jailbreaka min iPhone 4 tidigare i dag med Limera1n men Cydia strular för mig. det är det enda :), Felet med Cydia framstår bara när jag försöker tanka hem nått. nån som har nån lösning när det står

http:// apt.saurik.com
    Host Unreachable

Testa ta bort mellanslaget som är mellan http:// & apt.saurik.com

Kevin
    Member
    Post count: 41

hehe, anledningen till att jag gjorde det var för att det inte skulle bli en länk här på forumet :), ber om ursäkt för att jag inte var tydlig :P.

Viewing 23 posts - 1 through 23 (of 23 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.